کد خبر: 699977
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
سرپرست و عضو گروه آوازی «دامور» از اجرای قطعات موسیقی کلاسیک، محلی و پاپ به‌صورت آکاپلا خبر داد و این اجرا را برای مخاطبان با خاطره‌های شیرین پیش‌بینی کرد.

به گزارش ایسنا، فراز خسروی‌دانش درباره‌ی اجرای این گروه در جشنواره‌ی موسیقی فجر، گفت: امسال پنجمین سال تشکیل گروه آوازی «دامور» است و امیدوارم سال‌ها بتواند روی پا خود بایستد و به فعالیت در عرصه‌ی موسیقی ادامه دهد. خوشحالیم که در تولد 5سالگی گروه‌مان افراد زیادی با کار ما آشنا هستند و ما را می‌شناسند.

وی درباره‌ی جشنواره‌ی موسیقی فجر اظهار کرد: جشنواره، فرصت خیلی خوبی برای گروه‌های جوان است و امیدوارم بتواند چتر حمایتی برای برگزیدگان داشته باشد.

سرپرست گروه آوازی دامور، عملی شدن این اتفاقات و خواسته‌ها را منوط به افزایش بودجه‌ی موسیقی کشور دانست و گفت: مطمئنا مسوولان برگزاری جشنواره، برنامه‌ریزی‌هایی برای این اتفاقات دارند؛ اما تا جایی که می‌دانم بودجه‌ی محدود اجازه نمی‌دهد، این برنامه‌ها عملی شود. امیدوارم مشکل کمبود بودجه برطرف و امکان حمایت از گروه‌ها هم فراهم شود.

خسروی‌دانش درباره‌ی آثاری که «دامور» در این دوره از جشنواره روی صحنه می‌برد، توضیح داد: ما قطعاتی از موسیقی کلاسیک، محلی و پاپ را به‌صورت آکاپلا اجرا می‌کنیم و شنونده می‌تواند چشمانش را ببندد و تصور کند که در حال شنیدن موسیقی است. به همین خاطر فکر می‌کنم، این اجرا برای مخاطبان، خاطره‌ی شیرین و تجربه‌ی متفاوتی باشد.

وی اظهار کرد: سبک کاری ما آکاپلا است. ما نخستین‌بار در سال 1390 در جشنواره شرکت کردیم و موفق شدیم مقام سوم را از آن خود کنیم. پس از آن هم فعالیت‌های‌مان را در عرصه‌ی موسیقی ادامه داده و تجربه‌ی همکاری مشترک با خوانندگانی مانند مازیار فلاحی داشته‌ایم. برای نخستین‌بار توسط گروه آوازی دامور، موسیقی پاپ روی صحنه با حنجره اجرا شد و آقای فلاحی هم خوانندگی آن را انجام داد.

او ادامه داد: تا کنون همکاری‌هایی را در این عرصه با میثم مروستی و اجراهای مختلفی را هم در صداوسیما داشته‌ایم. البته در این میان، کنسرت‌های شخصی‌مان را هم برگزار کرده‌ایم. آخرین کنسرت‌مان مهرماه امسال در برج آزادی تهران بود.

در گروه آوازی «دامور» غزل اکلیلی، اهدا مصلحی، مینا جعفری، فروغ فضلی، محمود رحمانی، احسان آنالویی، عطا حکاک، و فرزاد خسروی‌دانش روی صحنه می‌روند.

گروه آوازی دامور 25 بهمن ساعت 21 در برج آزادی در حضور هیئت داوران به اجرا می‌پردازد.

سی‌امین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر به دبیری حسن ریاحی 24 بهمن تا یکم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار