کد خبر: 699973
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹
برای نخستین بار به همت معاونت بین الملل بسیج برگزار می شود
رونمایی از سند نقض حقوق بشر در انگلستان فردا دوشنبه ۶ بهمن ماه با حضور جواد لاریجانی دبیرستاد حقوق بشر قوه قضاییه،‌ سعید جلیلی و جمعی از فعالان حقوق بشر در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار می شود.

احمد اسفندیاری معاون روابط بین الملل سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج ضمن اعلام خبر برگزاری همایش حقوق بشر، گفت: این همایش فردا دوشنبه 6 بهمن ماه با حضور جواد لاریجانی دبیرستاد حقوق بشر قوه قضاییه،‌ سعید جلیلی و جمعی از فعالان حقوق بشر در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: ما از دوسال گذشته به دنبال جمع آوری موارد نقض حقوق بشر در ایالات متحده آمریکا و انگلستان بودیم که با یاری خداوند و تلاش بی وقفه کارشناسان مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر توانستیم سند نقض حقوق بشر در سال های 2013 و 2014 در انگلستان را آماده و فردا در همایش حقوق بشر رونمایی خواهیم کرد.

معاون روابط بین الملل سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه هیچ کشوری تابحال به جنایات و ظلم هایی که از سوی دولت انگلستان به مردم آن کشور روا می شود نپرداخته است،‌ تصریح کرد: رونمایی از سند نقض حقوق بشر انگلیسی ها تابحال در هیچ کشوری صورت نگرفته است و ما برای اولین بار آن را در 80 صفحه رونمایی می کنیم.

وی ادامه داد: این سند به 3 زبان فارسی،‌ عربی و انگلیسی ترجمه شده است که به زودی کتاب آن نیز منتشر خواهد شد. همچنین متن سند نقض حقوق بشر در انگلستان از فردا بر روی سایت های خبرگزاری ها قرار خواهد گرفت.

اسفندیاری خواستار توجه ویژه دولت به این سند نقض حقوق بشر شد و افزود: ما از دولت و دستگاه دیپلماسی کشور می خواهیم تا عناوین این سند را در مجامع بین المللی مطرح کرده و پیگیر آن شوند؛ دولت می تواند به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد موارد نقض حقوق بشر در انگلیس را به گوش جهانیان برساند.

وی در پایان از آماده سازی موارد نقض حقوق بشر در دیگر کشورهای مستبد خبرداد و گفت: در حال حاضر آماده هستیم تا به نقض حقوق بشر در فرانسه که کشوری فاسد است بپردازیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار