کد خبر: 699947
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
۶۰۰ روستا به دلیل قرار گرفتن در مخزن سدها، شیبهای تند، مسیلها، رانش زمین، ریزش کوه، یا مکانهای نامناسب نیاز به ایمن سازی و یا جابجائی دارند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با اعلام اين خبر گفت: در این راستا ۱۱۰ روستا با اجرای طرح های احداث دیوارساحلی، اجرای کانالهای سنگی یا بتنی و لایروبی مسیر آبهای جاری، ایمن سازی شده یا به محل امن جابجا می شوندكه در این راستا ۱۹ روستا جابجا شده و ۱۴ روستا نیز دردست مطالعه یا جابجائی هستند. ايوب عزيزي با اعلام اینکه متاسفانه هزار و ۷۶۰ روستا در معرض تهدید زلزله و بالغ بر ۵۷۰ روستا در معرض تهدید سیل هستند، اعلام کرد: هم اکنون دو هزار و ۷۹۳ روستای استان دارای سکنه هستند که متاسفانه اغلب آنها در معرض تهدید انواع بلایای طبیعی قرار دارند.

وي تاكيد كرد: احیای مراتع، اجرای طرحهای آبخیزداری و بهسازی و مقاوم سازی برای پیشگیری از وقوع حادثه ناگوار طبیعی ضروری است. عزيزي گفت: در بحث مقابله با سوانح با ترویج فرهنگ مقاوم سازی و مراجعه خانه به خانه در روستاها، ایمن سازی یا جابجایی روستاهایی که در مخزن سدها، شیبهای تند، مسیلها، رانش زمین، ریزش کوه و یا مکانهای نا مناسب واقع شده اند، می توان در پیشگیری ازسوانح موفق بود. مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی افزود: هم اکنون بدون هیچ محدودیتی تسهیلات ساخت مسکن به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله اعطا می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار