کد خبر: 699925
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
مدیر بافت و بناهای تاریخی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: مکان،رویدادهای تاریخی شهر تهران مورد بازنمایی قرار خواهند گرفت.

به گزارش فرجام،دکتر محمدباقر خسروی با اشاره به این که این اتفاق مهم تاریخی،فرهنگی برای اولین بار در کشور رخ می دهد گفت: هویت شهرها مبتنی بر خاطراتی است که درآن شهرها شکل گرفته است و به جهت اینکه نباید این خاطرات در گذر زمان به فراموشی سپرده شود باید پیوندی عمیق بین شهروندان و هویت شهری ایجاد نماییم.

خسروی افزود: در این طرح تمام اتفاقات و رویدادهای تأثیرگذاری که در بستر زمانی زندیه تاکنون رخ داده است را شناسایی کرده و دردستور مستندسازی و بازنمایی قرار خواهیم داد.

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهرداری تهران با اشاره به این مکان،رویدادهای تاریخی خاطرنشان کرد: در حوزه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری از دیرباز اتفاقاتی در شهر تهران رخ داده است همانند به توپ بسته شدن مجلس، سیل در تجریش، کشتار مردم بی دفاع در میدان شهدا، مکان های فیلمبرداری فیلمهای ماندگار در سینمای ایران که در این پروژه این مکان،رویدادها را با جغرافیای این سرزمین پیوند می زنیم.

وی در ادامه شکل وماهیت این پروژه را بدین صورت تشریح کرد که شهروندان می توانند با حضور در این مکان،رویدادها و با استفاده از دستگاه های هوشمند تمام اتفاقاتی که در برهه ای از تاریخ در آن مناطق رخ داده را مشاهده نمایند.

خسروی هدف مدیریت شهری از این طرح را جلوگیری از فراموشی و تحریف رویدادها و مکان های تاریخی شهر تهران بیان کرد و اظهار داشت: قطعا بسیاری ازاتفاقات تاریخی در بستر زمان دچار فراموشی خواهند شد و بر همین اساس مدیریت شهری با اجرای این پروژه سعی دارد که خاطرات نسل گذشته را به نسل آینده پیوند بزند.

خسروی از مناطق یک و بیست شهرداری تهران در گام دوم اجرای پروژه مکان،رویدادهای تاریخی شهر تهران یاد کرد که توسط کارشناسان مورد کاوش تاریخی و مکانی قرار گرفته است.

مدیر بافت و بناهای تاریخی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران از حصار ناصری به عنوان اولین محور مطالعاتی مکان،رویدادهای تاریخی شهر تهران که تاپایان عملیاتی می شود یاد کرد و افزود: طراحی هایی مبتنی بر مطالعات اولیه در حصار ناصری صورت پذیرفته است که بزودی و در آینده ای نزدیک مورد استفاده شهروندان قرار خواهد گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار