کد خبر: 699914
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
مدیر انتشارات تالیا گفت: برای افزایش میزان سرانه مطالعاتی دانش آموزان نیازمند تجهیز کتابخانه های مدارس هستیم.
عاطفه عطرچی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری دوازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان اظهار داشت: انتشارات تالیا ششمین دوره حضورش را در این نمایشگاه تجربه می کند.
وی گفت: این دوره از نمایشگاه نسبت به سال های گدشته دارای معایب و محاسنی است هر چند که محاسنش بیشتر است.
مدیر انتشارات تالیا افزود: آوردن آثار و کتاب های جدید برای دانش آموزان از جمله محاسن این نمایشگاه است که سبب پربارتر شدن کتابخانه های مدارس نیز می شود.
وی ادامه داد: نگرش تک بعدی مسوولان خرید مدارس نیز از جمله عیوب این نمایشگاه به شمار می رود چرا که آنان اغلب در پی خرید آثاری مذهبی هستند.
عطرچی یادآور شد: این در حالی است که معتقدم باید کتابخانه های مدارس مملو از تمامی حوزه های ادبی باشد و نباید فقط به یک حوزه بسنده کنیم.
وی اظهار داشت: باید با خرید تمامی حوزه های آثار به کتابخانه های مدارس این امکان را به دانش آموزان بدهیم تا بر اساس ذائقه خودشان کتاب انتخاب کنند.
مدیر انتشارات تالیا گفت: اینکه یک مدیر و یا مسوول مدرسه به نیابت از دانش آموزان کتاب هایی را خریداری کند به نظر اقدام مناسبی نیست چرا که شاید آنان با ذائقه و سلایق کودکان و نوجوانان آشنا باشند.
وی افزود: ادبیات، مدیریت و ورزش از جمله حوزه های فعالیت انتشارات تالیا است اما طی این نمایشگاه کمتر خریداری مشاهده شده که برای دانش آموزان کتاب های ورزشی بخرد.
عطرچی ادامه داد: باید در مدرسه دانش آموزان را هدایت به سمت و سویی کنند که میل و کشش درونی به خواندن کتاب در آنان به وجود بیاورد.
وی اظهار داشت: انتشارات تالیا امسال 30 درصد افزایش کتاب داشته اما در مقایسه آمار کتاب نسبت به  دوره های پیشین عملکرد خوبی نداشته و آن هم به سبب مسائلی بوده که ناشران با آن دست بر گریبان هستند.
نمایشگاه یاد یار مهربان از دوم تا هفتم بهمن ماه  در بوستان گفتگوی تهران برگزار می شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار