کد خبر: 699648
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
نماینده انتشارات هرمس :
نماینده انتشارات هرمس گفت: برخی از مدارس دانش آموزان ممتازشان را در کنار معلمان برای خرید و انتخاب کتاب به نمایشگاه یاد یار مهربان می آورند که اقدامی ارزشمند است.

فرخنده وحدانی در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری دوازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان اظهار داشت: تفاوت اصلی غرفه انتشارات هرمس نسبت به سال گذشته افزایش کتاب های ادبی آن است.
وی با اشاره به نقش این نمایشگاه در افزایش سطح مطالعه دانش آموزان خاطرنشان کرد: هم اکنون بچه های این نسل بیشتر در پی ماجراجویی هستند و معتقدم کتاب های داستانی که دارای هیجان باشد، مخاطبین بیسشتری پیدا می کند.
نماینده انتشارات هرمس یادآور شد: اغلب بچه های این زمانه در پی رمان ها و داستان هایی هستند که سناریوی هیجان انگیز داشته باشد.
وی اظهار داشت: این نمایشگاه یاد یار مهربان تنها در صورتی می تواند مفید واقع شود که مسئولین خرید کتاب، انتخاب های مناسب و مطلوبی داشته باشند.
وی گفت: افرادی هم اکنون برای خرید کتاب می آیند که هیچ آگاهی و شناختی از این مقوله ندارند؛ در واقع می توان مدعی شد که برخی فقط در پی خالی کردن کارتشان هستند و نوع کتاب برایشان چندان اهمیتی ندارد.
وحدانی تاکید کرد: اگر انتخاب صحیحی برای خرید کتاب صورت نگیرد، به طور حتم دانش آموزان هم از آن استقبال نخواهند کرد.
وی اظهار داشت: اینکه صرفاً کمک هزینه به مدارس در راستای افزایش مطالعه دانش آموزان صورت گیرد؛ سیاست نادرستی است چرا که اگر این کتاب ها خواسته آنان را اجابت نکنند، نمی تواند مثمرثمر شود.
وی گفت: البته برخی از مدارس در اقدامی ارزشمند دانش آموزان ممتاز خودشان را برای خرید و انتخاب کتاب به این نمایشگاه می آورند که اقدامی ارزشمند است.
وحدانی افزود:همچنین خوشبختانه امسال انجمن اولیا و مربیان مدارس مشارکت مناسب و مطلوبی در زمینه ترویج امر کتابخوانی داشته اند.
وی گفت: یکی از دغدغه های اصلی ناشران و غرفه داران فضاسازی نمایشگاه امسال است به گونه ای که با توجه به تعداد و انبوه کتاب ها فضاهای محدودی به ناشران اختصاص داده شده است.
نماینده انتشارات هرمس افزود: غرفه ها در این نمایشگاه برای انتشارات عادلانه نبوده است.
نمایشگاه کتاب " یاد یار مهربان " از 2 بهمن ماه به مدت یک هفته در بوستان گفت وگو پذیرای علاقمندان است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار