کد خبر: 699635
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
مدیر روابط عمومی انتشارات آبشن گفت: نمایشگاه یاد یار مهربان روح تازه ای را به کالبد کتابخانه های مدارس می دمد.

فاطمه ترابی  در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری دوازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان اظهار داشت: انتشارات آبشن طی 12 دوره گذشته حضوری فعال در این نمایشگاه داشته است.
وی گفت: انتشارات آبشن امسال سعی کرده کتاب های تاریخی، ادبیات جهان و کلاسیت را بیش از گذشته در این نمایشگاه عرضه کند.
مدیر روابط عمومی انشتارات آبشن افزود: معتقدم کودکان و نوجوانان بیشتر کتاب هایی را که در زمینه اطلاعات عمومی، معرفی کهکشان ها، نجوم، اعضای بدن، طبیعت و غیره باشد، بیشتر مورد توجه قرار می دهند.
وی ادامه داد: نمایشگاه یاد یار مهربان با توجه به اختصاص یارانه به مدارس می تواند بسیار مفید در راستای افزایش سطح سرانه مطالعه دانش آموزان داشته باشد.
مدیر روابط عمومی انتشارات آبشن یادآور شد: کتاب های خریداری شده در این نمایشگاه وقتی وارد کتابخانه های مدارس می شود سبب رونق آنان شده و اشتیاق دانش آموزان را برای مطالعه کتاب بیشتر می کند.
وی تاکید کرد: این اقدام کمک هزینه به مدارس برای خرید کتاب اقدامی بسیار ارزشمند بوده و سبب افزایش مطالعه دانش آموزان می شود.
ترابی اظهار داشت: روند برگزاری دوازدهمین دوره نمایشگاه یاد یار مهربان نیز رضایت بخش بوده و امیدوارم شاهد تداوم ان باشیم.
وی گفت: البته طی چند روز گذشته برخی از ناشران اظهار بی اطلاعی از برگزاری این نمایشگاه داشتند که به نظر می رسد اطلاع رسانی در برگزاری این نمایشگاه ضعیف بوده است.
مدیر روابط عمومی انتشارات آبشن اظهار داشت: برای جذب بیشتر دانش آموزان به مکتاب و کتابخوانی می توان از روش هایی همچون اهدای کتاب، افزایش کیفی تصویرهای کتاب ها، بهبود کیفیت داستان ها ، با توجه به ذائقه نسل کنونی بهره مند شد.
وی در مورد مشارکت اولیا و مربیان در این نمایشگاه گفت: خوشبختانه اغلب افرادی که از مدارسی برای خرید به این نمایشگاه می آیند با دقت و ظرافت کامل  در پی کتاب های مورد نظر خودشان هستند که این امر مبارکی است.
ترابی در پایان یاد آور شد : علاوه بر نشر شهر و سایر ارگان ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه سنگینی رابر عهده دارد و باید با حمایت همه جانبه از اینگونه نمایشگاه ها سعی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته باشد.
نمایشگاه کتاب " یاد یار مهربان " از 2 بهمن ماه به مدت یک هفته در بوستان گفت وگو پذیرای علاقمندان است.


 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار