کد خبر: 699530
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۲
محاجه با سران كشور‌هاي غربي و مراكز نظريه‌پردازي آنان در چرايي اسلام‌هراسي آنان و دعوت نسل جوان در جهان به ويژه جوانان در اروپا و امريكاي شمالي به شناخت ابعاد و ويژگي‌هاي اسلام ناب، از اهداف اصلي مقام معظم رهبري در پيامي است كه شامگاه چهارشنبه گذشته از جايگاه رهبر جهان اسلام صادر نمودند.
عباس حاجي‌نجاري
محاجه با سران كشور‌هاي غربي و مراكز نظريه‌پردازي آنان در چرايي اسلام‌هراسي آنان و دعوت نسل جوان در جهان به ويژه جوانان در اروپا و امريكاي شمالي به شناخت ابعاد و ويژگي‌هاي اسلام ناب، از اهداف اصلي مقام معظم رهبري در پيامي است كه شامگاه چهارشنبه گذشته از جايگاه رهبر جهان اسلام صادر نمودند.

مقابله گردانندگان غرب با اسلام ريشه در دين‌هراسي آنان داشته و قدمت آن نيز به تاريخ تحولات اروپا در قبل و بعد از رنسانس باز مي‌گردد. تاريخ‌نگاران اگرچه ريشه اين تفكر در اروپا را به نظام كليساي قرون وسطي و همراهي با نظام‌هاي فئوداليته و سلطنتي مي‌دانند، اما نمي‌توانند نقش اسلام را به عنوان دين برتر و منشأ بزرگ‌ترين تحول و تمدن علمي و فكري در آن دوران انكار كنند كه پس از جنگ‌هاي صليبي به تحول در اروپا انجاميد.

  اما غرب به رغم نقش روشنگرانه اسلام، ‌ همان كينه و عداوتي را كه به سبب مظالم كليسا در دوران قرون وسطي با دين داشت، پس از رنسانس و رشد پيشرفت علمي در آن كشور‌ها نيز  با اسلام و هر انديشه پوياي ديني داشت كه البته منشأ انديشه سكولار غرب نيز در همين معناست.

 به همين دليل در عين مقابله مستقيم با انديشه ديني، با تمركز بر سياست فرقه‌گرايي و فرقه‌سازي در جهان اسلام كه فرق وهابيت و جريان تكفيري در كشور‌هاي اهل سنت و بهائيت در ايران، مصداق بارز آن است، از طريق سياست تفرقه‌گرايي غرب كوشيده و مي‌كوشد تا از انسجام كشور‌هاي مسلمان و شكل‌گيري يك قدرت اسلامي در جهان جلوگيري كند.  اما پيروزي انقلاب اسلامي و معرفي اسلام ناب توسط حضرت امام خميني (ره) به جهان معاصر و اثبات قابليت و كارآمدي آن سبب شد كه در عين اقبال مردم و در كشور‌هاي مسلمان به سمت انقلاب اسلامي توجه مردم به ويژه در كشور‌هاي اروپايي و امريكايي به سمت اسلام جلب شود كه رشد روز افزون اسلام در اين كشور‌ها مصداق بارز آن بود. 

 طي سال‌هاي اخير ميزان گرايش به اسلام در اين كشور‌ها به‌گونه‌اي بود كه مركز آمار «سي‌اينترنشنال» بلژيك آن را يك ركورد مي‌خواند و مؤسسه فرانسوي «اي‌اف‌او‌بي» نيز نسبت به رشد شتابان اسلام در اروپا طي سال‌هاي اخير هشدار داده و پيش‌بيني مي‌كند كه اروپا در آينده نزديك به يك قاره اسلامي تبديل شود و البته اسلام‌هراسان نيز از آن به عنوان «بمبي خطرناك» نام مي‌برند. بر اساس پيش‌بيني مراكز تحقيقاتي اروپا، رشد اسلام در اين قاره تا سال 2020 دو برابر ديگر اديان برآورد شده بود.

از منظر گردانندگان غربي، تنها راه مهار اقبال به سمت اسلام به ويژه در ميان جوانان اين كشورها ارائه چهره‌اي «سياه و خونريز» از اسلام و نشاندن آن در جايگاه دشمني ترسناك است و در اين عرصه مسلمان‌ها و رياكاران تكفيري كه به عنوان نمايندگان اسلام واقعي، به استخدام غرب درآمده‌اند، عملاً به عنوان پياده‌نظام غرب در عرصه اسلام‌هراسي عمل كرده و بدون نياز به آشكار شدن چهره مستقيم غرب، اينان به عنوان عوامل بازدارنده براي جلوگيري از رشد اسلام در غرب عمل مي‌كنند. دو ماه قبل مقام معظم رهبري در جمع شركت‌كنندگان در همايش شناخت و مقابله با جريان تكفيري كه به اهتمام مراجع و علما در قم برگزار شده بود، مهم‌ترين رسالت علما و جهان اسلام را روشنگري در مورد ماهيت اين جريان و معرفي اسلام ناب به جوانان دانستند و در اين پيام ضمن هشدار به راهبرد اسلام‌هراسي غرب، جوانان را به سمت شناخت اسلام دعوت مي‌كنند. ايشان در اين پيام ضمن اشاره به پيشينه دين‌هراسي و اسلام‌هراسي در غرب، جوانان اروپايي و امريكاي شمالي را به چند نكته توصيه مي‌فرمايند:

1- مطالعه در ريشه‌يابي چرايي انگيزه‌هاي اسلام‌هراسي سران غربي.
2- پيدا كردن شناخت بي‌واسطه از اسلام و منابع اصيل و دست اول آن از طريق مطالعه قرآن و زندگي پيامبر اسلام.
3- اينكه اجازه ندهيد كه دستگاه‌هاي رسانه‌اي غرب با بهره‌گيري از تكنولوژي‌هاي جديد اطلاعاتي با چهره‌پردازي‌هاي موهن و سخيف، ميان شما و واقعيت‌هاي اسلام سد عاطفي ايجاد كنند.
4- تلاش براي يافتن پاسخ اين پرسش‌ها، فرصت مغتنمي براي پر كردن اين شكاف تصنعي دست ساخته غرب و كشف حقيقت‌هاي نو براي شما جوانان خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار