کد خبر: 699527
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴
امسال در مقايسه با سال گذشته از نظر تعداد عناوين كتاب‌هاي منتشر شده شاهد رشد بوده‌ايم، اما در شمارگان كاهش داشته‌ايم.
امسال در مقايسه با سال گذشته از نظر تعداد عناوين كتاب‌هاي منتشر شده شاهد رشد بوده‌ايم، اما در شمارگان كاهش داشته‌ايم.
علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم افتتاحيه نمايشگاه ياد يار مهربان با اشاره به نقش كتاب و كتابخواني در ارتقاي سطح فرهنگ جامعه افزود: در سال‌هاي اخير شاهد كاهش كتابخواني در كشور بوده‌ايم و اين موضوع در آمار كساني كه به كتابخانه‌هاي عمومي مراجعه مي‌كنند و همچنين در تعداد شمارگان كتاب‌ها مشهود است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در گذشته حداقل شمارگان كتاب‌هاي ما به 3 هزار شماره مي‌رسيد و گاهي مكرر تجديد چاپ مي‌شد اما اكنون گاهي شمارگان كتاب‌هايمان به 700‌نسخه مي‌رسد. جنتي افزود: تا كودكان و دانش‌آموزان جذب كتاب نشوند، فرهنگ كتابخواني از نسلي به نسل ديگر منتقل نمي‌شود و اينگونه نمايشگاه‌ها ضمن اينكه از صنعت نشر حمايت مي‌كند، شوق مطالعه را نيز افزايش مي‌دهد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در شرايطي كه دچار آسيب‌هاي فرهنگي متعدد از ماهواره‌ها تا فضاي مجازي و برخي بازي‌هاي يارانه‌اي هستيم بايد از همه امكانات خود بهره‌برداري كنيم.
جنتي افزود: در كنار توجه به كتاب به عنوان ميراث مكتوب بايد به سمت كتابخانه‌هاي ديجيتال و حمايت از توليد بازي‌هاي فاخر رايانه‌اي حركت كنيم و حتي از شبكه‌هاي اجتماعي استفاده كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار