کد خبر: 699507
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
معماي حضور سيب‌هاي فرنگي در بازار
سيب‌هاي خارجي همان سيب‌هاي توليد داخلند كه به شكلي شكيل‌تر به‌عنوان محصول خارجي و با قيمتي گران‌تر به مردم عرضه مي‌شوند.
سيب‌هاي خارجي همان سيب‌هاي توليد داخلند كه به شكلي شكيل‌تر به‌عنوان محصول خارجي و با قيمتي گران‌تر به مردم عرضه مي‌شوند.
اين‌روزها توليدكنندگان و مسئولان بخش كشاورزي نگران مازاد توليد سيب‌درختي در كشور هستند به‌طوري‌كه چندي قبل وزيرجهادكشاورزي اعلام كرد: «بيش از يك ميليون تن اضافه توليد در زمينه توليد سيب داريم. ما حداقل بايد ۵۰۰ هزار تن سيب صادر كنيم.»
در همين راستا علي محسني، سرپرست دفتر امور ميوه‌هاي سردسيري و خشك وزارت جهاد كشاورزي نيز در گفت‌وگو با مهر، توليد سيب درختي را طي سال‌جاري در كشور بيش از ۳ ميليون و ۴۰۰ هزار تن اعلام كرد و با بيان اينكه اين ميزان نسبت به سال قبل 5/11 درصد رشد داشته است، افزود: در ۹ ماهه امسال ۲۲۴ هزار و ۸۸۵ تن سيب به ارزش بيش از ۹۸ ميليون دلار صادر شده است كه پيش بيني مي‌شود اين ميزان تا پايان سال‌جاري به بيش از ۵۰۰ هزار تن افزايش پيدا كند. وي با تأكيد بر لزوم صادرات سيب اضافه كرد: ميزان توليد اين ميوه در كشور بسيار بيشتر از مصرف داخل است و ما به دنبال بازارهاي صادراتي جديد در اين زمينه هستيم. با وجوداين مازاد توليد، ديدن انواع سيب‌هاي وارداتي از فرانسه، تركيه و شيلي در پيشخوان برخي مغازه‌ها كه قيمت هر كيلوگرم از آنها هم بين ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان عنوان مي‌شود، تعجب آور است. نكته جالب توجه اينجاست كه به گفته محسني، كشور تركيه خود يكي از ۲۰ كشوري است كه سيب ايراني به آنجا مي‌رود. وي اضافه كرد: علاوه بر تركيه عراق، روسيه، آذربايجان، قزاقستان، عربستان سعودي، هندوستان، تركمنستان، امارات متحده‌عربي، افغانستان، پاكستان، عمان، مصر، تونس، قطر، سوريه وغيره از جمله مقاصد صادراتي سيب ايران هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار