کد خبر: 699369
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴
مستندهاي برتر هشتمين جشنواره «سينماحقيقت» از چهارم تا دهم بهمن در تالار سيف‌الله داد خانه سينما به نمايش در‌مي‌آيند. در اين بين يكي از اين آثار مستند كه قرار است بازپخش شود، مستند جنجالي «‌چنارستان» و اثر حامي پهلوي است. 

به گزارش «جوان» خانه سينما درصدد آن است كه در پاسخ به استقبال از فيلم‌هاي مستند ارزنده ساخته شده در سال 1392 با همكاري مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، آثار مستند برتر هشتمين جشنواره بين‌المللي فيلم مستند ايران– سينماحقيقت را نمايش دهد. از جمله اين مستندها مي‌توان به «‌ابرها در راهند»‌، «هزار و يك سيب»‌، «دودكش سفيد»‌، «در تعقيب باد»‌، «سفر به آماداي»، «آتلان»‌، «جايي براي زندگي»‌، «‌آقاي بيكار‌» و نيز مستند 67 دقيقه‌اي «چنارستان» اشاره كرد كه در جشنواره سينماحقيقت لوح تقدير بهترين فيلم، بهترين صداپردازي و نويسنده گفتار متن را دريافت كرد.

 «چنارستان» بعد از نمايش در قالب اين جشنواره اما انتقاد رسانه‌هاي اصولگرا را برانگيخت چراكه ماحصل اين مستند به‌زعم اين رسانه‌ها، مدح و ستايش پهلوي آن هم با بودجه دولتي است. حالا خانه سينما مي‌خواهد «چنارستان» را در كنار ساير آثار برگزيده شده در هشتمين جشنواره بين‌المللي فيلم مستند ايران- سينماحقيقت به نمايش بگذارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار