کد خبر: 699366
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۰
ابعاد تازه از يك كتاب ضد ارزشي ‌
در پي انتشار گزارش افشاگرانه روز گذشته «جوان» با عنوان «سردبير خبرگزاري‌ دولتي كتاب ضدانقلابي‌اش را توزيع كرد»، امروز «جوان» ابعاد تازه‌تري از آنچه محمدرضا اسدزاده در ايبنا (خبرگزاري كتاب) انجام داده را به همراه بخش‌هاي جديدي از كتاب موهن « من اين نسل» منتشر مي‌كند.
 در پي انتشار گزارش افشاگرانه روز گذشته «جوان» با عنوان «سردبير خبرگزاري‌ دولتي كتاب ضدانقلابي‌اش را توزيع كرد»، امروز «جوان» ابعاد تازه‌تري از آنچه محمدرضا اسدزاده در ايبنا (خبرگزاري كتاب) انجام داده را به همراه بخش‌هاي جديدي از كتاب موهن « من اين نسل» منتشر مي‌كند.

علي شجاعي صائين، مدير اداره كتاب وزارت ارشاد در گفت‌و‌گو با «جوان» با تأكيد بر عدم صدور مجوز كتاب «من اين نسل» از سوي وزارت ارشاد گفت: در صورت مشاهده نسخه‌هاي اين كتاب قطعاً اقدام به جمع‌آوري آن خواهيم كرد. شجاعي افزود: پيش از اين نظر خودمان را در مورد «من اين نسل» به صالحي، معاون فرهنگي وزير ارشاد اعلام كرده‌ايم و از نظر ما اين كتاب غيرقابل انتشار است.

وي تأكيد كرد: بارها درباره‌اين كتاب و نويسنده‌اش به آقاي صالحي هشدار داده بودم. شجاعي صائين كه عضو هيئت امناي خانه كتاب است درباره اينكه چرا بايد شخصي كه آشكارا در كتابش به ارزش‌هاي ملي توهين مي‌كند و هيچ التزامي نيز به قوانين مميزي ندارد، به سردبيري خانه كتاب گماشته مي‌شود، گفت: اين مسئله را بايد از معاونت فرهنگي پيگيري كنيد.

پيگيري خبرنگار «جوان» حاكي است اسدزاده از زمان آغاز به كار در ايبنا شروع به تغييرات عمده‌اي در ساختار نيروي انساني اين مجموعه رسانه‌اي مي‌زند. يكي از اعضاي پيشين ايبنا در گفت‌و‌گو با «جوان»، از اخراج چند تن از نيرو‌هاي خبرگزاري كتاب توسط اسدزاده با ارسال ايميل! خبر داد و گفت: « اسدزاده تلاش مي‌كند با محدود كردن دسترسي دبيران به بخش ارسال خبر و مديريت اخبار، كنترل شديدي را اعمال كند و تنها اخبار مورد نظر خود را روي سايت قرار دهد. اين مدير انتصابي تلاش مي‌كند تا اخبار مربوط به جريان روشنفكري ايران را در رأس اخبار خود قرار دهد و از سوي مقابل نگاه قهرآميزي نسبت به اخبار حوزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس در پيش مي‌گيرد كه در نهايت به حذف اين بخش مي‌انجامد.»

وي همچنين گفت: «اسدزاده در جريان جنگ غزه زماني كه از وي درخواست مي‌شود تا در ايبنا بخشي را به بازتاب جنايت‌هاي صهيونيست‌ها و تهيه اخبار پيرامون آن اختصاص دهد، جمله‌اي را با اين مضمون مي‌گويد، كه آنها (فلسطيني‌ها) موشك نيندازند تا موشك بهشان پرتاب نشود، تا زماني كه در مدارس انبار اسلحه ايجاد و از آنجا موشك پرتاب مي‌كنند، بايد هم منتظر جواب باشند. استدلال اسدزاده شباهت كاملي به مواضعي دارد كه شبكهBBC در آن ايام نسبت به جنايت حقوق بشري اسرائيل در غزه داشت.جالب است كه اندكي بعد صفحه ويژه غزه در ايبنا ايجاد مي‌شود.»

  بخش‌هاي تازه‌اي از كتاب موهن

واژه «آقا» عنواني احترام‌آميز است كه در ادبيات سياسي امروز ايران نيز وارد شده است. اين واژه از سوي محبان مقام معظم رهبري براي خطاب قرار دادن معظم‌له استفاده مي‌شود. حال بخوانيد كه اسدزاده چگونه «آقا» را خطاب قرار داده است: «آقاي آقا! تا وقتي كه قرار است بر من باشي، هيچ نسلي تو را برنمي‌تابد. ياد بگير كه براي نسل من باشي، نه بر آنها. آن وقت ديگر نيازي نيست كه براي ترويج فرهنگ ايثار، نمايشگاه عكس راه بيندازي. زيرا آنگاه تو بهترين تصويرگر ِ از خود گذشتن در شهر آسمان خواهي بود و بزرگي فرهنگِ سردارانت را در نسل من بيدار خواهي كرد و تصور نسل مرا از بزرگ‌ترين نمونه‌هاي تاريخ راست‌قامتي، زيبايي مي‌بخشي.  پس ديگر نيازي نيست كه تصوير سردارانِ بزرگ و بيدارت را پوستريزه كني.

 زيرا پوسترها و پلاكاردها و پرچم‌هاي رنگارنگ نمي‌توانند كار اصل را بكنند. آقاي آقا! به ياد داشته باش كه با پوستريزه‌ كردنِ فرهنگ آسماني يا سرداريزه كردنِ يك دفاع عمومي ملي- آييني و خصوصي‌سازي يك انقلاب بزرگ مردمي و فريادكشي واژه‌هاي بازدارندگي و بت‌سازي از بزرگان ايماني و تعليم آموزش‌هاي بيزاري به نام بيداري و ترويج فرهنگ نفرت به نام عشق، هرگز تصور درستي از آرمان‌هاي بزرگ تاريخ تو براي ذهن‌هاي نوجوي من اين نسل منتقل نخواهدشد. پس چشم‌هايت را بشوي. دلت را نيز. واژه‌هايت را، زبانت را و خلاصه ادبياتت را؛ تا شايد توان باز بهتر انديشيدن به من اين نسل را به دست آوري و نسل مرا بازشناسي كني؛ و بياموزي كه چگونه مي‌شود فاصله‌هاي هر نسل را فهميد، تا من اين نسل را بهتر بفهمي.»

امام خميني(ره) توصيف زيبايي از بسيج مستضعفان دارند و آن را «مدرسه عشق» عنوان مي‌كنند، اسدزاده اما در كتابش درباره بسيج مي‌نويسد: «... تو رئيس همان بازداشتگاهي بودي كه در سال‌هاي خروش آييني و آسمان‌نوردي انقلابي، آن را «مدرسه عشق» مي‌خواندند.»

خطاب «بازداشتگاه» به بسيج نيز از وقاحت نويسنده است كه متأسفانه در مقام يكي از مديران وزارت ارشاد است، آن را مطرح نموده كه سندي بر مظلوميت نظام و بسيج است. حال بايد ديد وزارت ارشاد با مدير هتاك خود چگونه برخورد خواهد كرد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
0
0
شجاعی صاین ...
پاسخ ها
ناشناس
| United States
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
بله..
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
12
2
با سلام. لطفا از آقای سیدعباس صالحی بپرسید چرا در ابتدای تصدی ایشان در ایبنا، وقتی که جمعی از کارکنان ایبنا با اشان دیدار داشتند و درباره این عنصر با دادن اطلاعات و اسناد، خواهان برکناری‌اش شدند، جناب صالحی چشم‌بسته و سراپا از نامبرده دفاع کرد؟ چرا با وجود تذکرات پیاپی و درخواست‌های مکرر نیروهای دلسوز و ارزشی در طول مدت گذشته هیچ اقدامی نشد؟ چرا مسئولان حراست ارشاد با وجود اطلاع کامل از موضوع اقدام عملی انجام ندادند و به وظایفشان عمل نکردند؟ چرا وجهه بخشی از دولتی را که داعیه‌دار تدبیر و امید است و سوگند خورده که پاسدار ارزش‌ها باشد، با رهاکردن لجام چنین فتنه‌سازانی که در خلوت‌سرای کافی‌شاپ‌های شبانه‌شان عناصر معلوم‌الحالی را دارند، ملوث و لکه‌دار کرده‌است؟ چرا مدعی العموم در برابر این هتاکی‌ها و اتهام‌زنی‌های شرم‌آور سکوت کرده است؟ و صدها چرای دیگر...
ناصح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
12
2
سربازان ولایت و مردم فهیم و بصیر تا کی باید سکوت کنند و ناظر چنین هتاکی‌های بی‌شرمانه‌ای باشند؟ برای رضای خدا دستگاه‌های قضایی و امنیتی به حداقل وظایفشان عمل کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
0
0
با کمال احترام ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
11
2
با سلام و خدا قوت به اطلاع می رساند این فرد هتاک یعنی اسدزاده علاوه بر سردبیری خبرگزاری کتاب در پست ریاست بر پروژه نشریات مجلس نیز قرار دارد و نشریات استانی مجلس زیر نظر این فرد اداره میشود
مامان فاطمه سادات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
11
1
خدا لعنتش کنه
...
مامان فاطمه سادات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
11
2
خدا لعنتش کنه
خط تمسخر وتوهين وتهمت به رهبر ان دین را خوب ادامه داده این ملعون
آدم یاد توهین کنندگان به پیامبر وامام علی وامام حسن وامام حسین میفته
محمد رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
2
10
سلام.نظر قبلی ما به نفع شما نبود.همه این نظرات هم نظر همون یک نفری است که پشت این ماجرا هاست.
محمد رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
1
11
با سلام.متاسفانه شما تحت تاثیر سایت جوان این خبر نادرست را چاپ کردید.هر کجا اسدزاده کار کرده با صداقت بوده واینها همه بخاطر یک بنده خدایی است که با او لج افتاده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
11
2
اتفاقا بيشتر افرادي كه با اين آقا كار كردن، اذعان مي كنن كه اين آقا پول بقيه رو بالا مي كشه و خرج خودش و پيشرفتش مي كنه ...
فرزام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
11
1
با سلام. لطفاً درباره کسانی مثل (ف.ق) که خود را با مسی مقایسه میکند و همین‌طور تهرانگرد معروف(احمد.م) که از پشتیبانان نامبرده درداخل کشورند و همچنین از باجناقش که مقیم جمهوری آذزبایجان است و پشتوانه‌اش در ارتباط با عوامل خارج‌نشین هم کسب اطلاع کنید. درباره شرکت تولید محصولات تصویری خانگی ایشان هم که برادرش بظاهر اداره می‌کند و البته پوششی است استعلام بفرمایید. متاسفانه این خانم یا آقای «محمدرضا»! خیلی دیگران را ببو و هم‌‍کیش خود می‌دانند! لطفاً فراخوان اعلام کنید تا انبوه اطلاعات، اسناد، مدارک و فایل‌های صوتی و .... برایتان ارسال شود.
سیدحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
11
1
عزیزان سلام. ایشان همه جا ادعا میکند که حسین انتظامی(معاون مطبوعاتی ارشاد) باجناق من است و محسن حدادی که مدیر اطلاع‌رسانی معاونت مطبوعاتی ارشاد است از بستگان است و معمولا شبها شام را با آقای مسجدجامعی می‌خورم و صبحانه را با دکتر رجبی رئیس مرکز پژوهشهای مجلس و ناهار را با... (مثلاً دکتر سیدعباس صالحی) . ... البته عصرانه رانیز فراموش نمی‌کند که با خاتمی یا حداقل فرید قاسمی صرف کند!
محمد رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
1
11
سلام اقا فرزام .من اسدزاده را از 11 سالگی زمانی که معلمش بودم می شناسم .خودم 22سالی است با نهادهایی که تا یید صلاحیت می کنند همکاری دارم.اگر او مرتکب فعلی شده بود که بوی براندازی می داد تا بحال سربازان گمنام خدمتش برابر قانون میرسیدند گویا شما را توهم برداشته .آنقدری که تو فکر میکنی ما ببو گلابی نیستیم که رفیق ضد انقلاب داشته باشیم اینها ساخته و پرداخته افرادی مغرض است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
0
0
آقا بیا که تحمل ها تمام و صبرها لبریز شده است بیا که توهین ها علنی تر و با روکشی اسلامی از مدیران سست عنصر بیرون می آید
آقا بیا
عجل لولیک الفرج
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار