کد خبر: 699036
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دلیجان از اجرای عملیات عمرانی در تمامي بقاع متبرکه این شهرستان با هزینه ای بالغ بر 6 و نیم میلیارد ریال در سال جاری خبر داد.

حجت الاسلام محمد رضا آسوده گفت: عملیات عمرانی بقعه مبارکه امامزاده زبیده خاتون دلیجان، قسمت دوم فاز اول اجرای حسینیه، شبستان، آشپزخانه و صحن این بقعه به متراژسه هزار و 500 مترمربع انجام شده است.رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دلیجان با اشاره به اینکه هم اکنون در مرحله اجرای ستون و دیوار حائل است، ادامه داد: تاکنون 600 میلیون ریال برای این فعالیت های عمرانی از درآمد بقعه هزینه شده است. حجت الاسلام آسوده انجام عملیات عمرانی در حرم مطهر امامزادگان این شهرستان را از دیگر فعالیت های عمرانی در این شهرستان دانست و بیان کرد: اجرای فاز اول آرامستان در جوار این بقعه مبارکه به متراژهزار مترمربع با 137 میلیون ریال اعتبار از درآمد بقعه از جمله این فعالیت ها انجام شده در این بقعه مبارکه بوده است.

· تامين 320 میلیارد ریال اعتبار از کمک های مردمی و نذورات

این مقام مسئول تهیه و تصویب طرح جامع، قتلگاه سلطانعلی بن محمد باقر(س) را از دیگر برنامه های اجرایی در سال جاری دانست و ادامه داد: اجرای دیوار حائل به طول 100مترمربع، ارتفاع 9 متر و عرض دو متر، اجرای آبیاری قطره ای و اجرای آبرسانی به منبع ذخیره آب از دیگر فعالیت های عمرانی در این بقعه مبارکه در سال جاری است که با 320 میلیارد ریال اعتبار از کمک های مردمی و نذورات بقاع متبرکه انجام شده است. اجرای طرح تربت خانه امامزاده یحیی روستای هستیجان به متراژ70 متر مربع تا مرحله سقف را از دیگر پروژه های عمرانی اجرایی در سال جاری دانست که تاکنون 345 میلیون ریال از محل کمک های مردمی و درآمد بقعه هزینه شده استوی اجرای طرح تربت خانه امامزاده یحیی روستای هستیجان به متراژ70 متر مربع تا مرحله سقف را از دیگر پروژه های عمرانی اجرایی در سال جاری دانست که تاکنون 345 میلیون ریال از محل کمک های مردمی و درآمد بقعه هزینه شده است.

آسوده همچنین به نصب گنبد امامزاده کاظمه و حوریه خاتون روستای سنیقان اشاره کرد و گفت: اجرای شبستان تا مرحله نازک کاری پیش رفته و انعقاد قرارداد به منظور ساخت ضریح نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 114 میلیارد ریال از محل کمک های مردمی و در آمد بقعه برای این فعالیت های عمرانی گنبد امامزاده کاظمه و حوریه خاتون (س)) هزینه شده است، ادامه داد: این فعالیت ها سبب عمران و آبادانی بقاع و مناسب سازی برای حضور عاشقان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت می شود.حجت الاسلام آسوده اجرای لاشه چینی و مقاوم سازی و محوطه سازی در امامزاده حمزه (س) روستای کروگان جاسب را از فعالیت های انجام شده در سال جاری دانست و بیان کرد: اجرای طرح آرامستان بقعه با هزینه یک میلیارد ریال از محل کمک های مردمی از دیگر برنامه های این بقعه بوده است. وی تصريح كرد: شروع نمای داخلی شبستان امامزاده اسحاق روستای بیجگان جاسب ، ساماندهی و کف سازی شبستان این بقعه از دیگر فعالیت های عمرانی انجام است که تاکنون 400 میلیارد ریال از محل کمک های مردمی برای ساخت آن هزینه شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار