کد خبر: 698389
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
یک کارگر دست پاک راه آهن شمال، ۱۹۰ میلیون ریال پول پیدا شده را به صاحبش بازگرداند.
روابط عمومی راه آهن شمال نوشت: مدیرکل راه آهن شمال از کارگر این اداره کل که در حین نظافت قطار مسافری مشهد – ساری، کیف پول حاوی۱۹۰ میلیون ریال چک پول و دلار را پیدا کرد، تقدیر کرد. مالک این کیف تبعه کشور عربستان و زائر حرم امام رضا (ع) بود.

ماجرا از این قرار بود که اکبر شمسی مامور نظافت قطار پس از پیاده شدن مسافران مشغول نظافت قطار بود که متوجه شد در یکی از کوپه‌ها کیف پولی پشت صندلی افتاده است. این کارگر بلافاصله کیف را از پشت صندلی برداشته و محتویات داخلش را برای پیدا کردن صاحب اصلی‌اش کنترل کرد.

محتویات کیف شامل ۲۹ قطعه چک پول ۵۰۰ هزار ریالی، ۵۰ قعطه اسکناس ۱۰۰ دلاری و تعدادی کارت‌شناسایی و کارت بانکی غیر ایرانی بود،که ارزش ریالی محتویات نقدی داخل کیف قریب به ۱۹۰ میلیون ریال بوده است.

پس از پیدا کردن کیف مذکور، شمسی کیف را که متعلق به یکی از مسافران تبعه کشور عربستان و زائر حرم امام رضا (ع) بود به مسئولان راه آهن تحویل داد و کیف تحویل صاحبش شد.

گران پاشا با اشاره به اقدام خداپسندانه این کارگر، این عمل را ناشی از اعتقاد این کارگر زحمت‌کش به حلال و حرام دانست و گفت: کار این جوان از دو جنبه دارای ارزش است، یکی نفس این کار که نشان از دست پاک بودن این جوان دارد و دیگر با توجه به اینکه صاحب کیف اهل کشور دیگری بوده، این عمل باعث ایجاد نگاه مثبت نسبت به ایرانیان خواهد شد.

اکبر شمسی انگیزه خود از این اقدام را رضای خدا ذکر کرد و گفت: حدود ۶ سال است در بخش خدماتی به‌عنوان نظافت کننده قطار مشغول بکار هستم و هر روز مسیر محل زندگی خود از روستای بیزکی جویبار به ساری را برای کسب روزی حلال با موتور سیر می‌کنم. دلم نمی‌خواهد مال دیگران را وارد زندگی خانواده‌ام کنم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
0
1
دمت گرم...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
0
1
قابل توجه انهائی که میلیاردی دارند ولی هزاران بارفقیرتر و گداتر از هرگدائی هستند وسیرهم نمیشوند. تازه دراینجور مواقع خودشانرا خوش شانس مینامند وامثال این شیرمرد راساده می انگارند غافل ازاینکه بفرموده امام معصوم : زیرکانه ترین زیرکی پرهیزکاری است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار