کد خبر: 698293
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۱
وزارت ورزش و جوانان در برابر همسريابي مجازي تسليم شد!
بيكاري جوانان ۱۰ درصد بالاتر از بيكاري ميانگين كل كشور است و يك چهارم جوانان وضعيت بيكاري دارند، در حالي كه بيشتر آنها تحصيلكرده هستند و به سبب نداشتن شغل، نداشتن انگيزه، هراس از ازدواج، آزادي كاذب و مسئوليت‌ناپذيري ازدواج نمي‌كنند
زهرا چيذري
هرچند معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از مخالفان سرسخت سايت‌هاي همسريابي بود و درباره فعاليت غير قانوني بيش از 300 سايت غيرقانوني همسريابي هشدار مي‌داد اما حالا اين وزارتخانه هم در برابر پديده همسريابي مجازي تسليم شده و مي‌خواهد بخت بيش از 11 ميليون جوان دم بخت را با كليد سايت همسريابي باز كند و با اين سايت سالانه 100 هزار جوان را به خانه بخت بفرستد.

اگرچه آمارها حكايت از كاهش آهنگ رشد جمعيت و حركت هرم جامعه در سرازيري پيري دارد اما به گواهي همين آمار هنوز چيزي حدود يك سوم جمعيت كشورمان را جوانان تشكيل مي‌دهند و كليد بسياري از چالش‌هاي جامعه امروز از جمله پيري جمعيت هم مستقيم و غيرمستقيم در دست اين جوانان است. در حالي كه خود اين جمعيت جوان در مسير زندگي با موانع متعددي مواجهند و همين موانع موجب شده است همچنان ازدواج در سراشيبي سقوط حركت كند. گواهي اين ادعا آماري است كه مديركل دفتر آمار و اطلاعات جمعيتي و مهاجرت سازمان ثبت احوال مي‌دهد. بر اين اساس در 9ماهه امسال در مجموع 538 هزار و 776 مورد ازدواج در كشور به ثبت رسيده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 7، 2 درصد كاهش يافته است. كاهش مداوم آمار ازدواج از چالش‌هاي متعددي بر سر راه تشكيل خانواده حكايت دارد كه يكي از آنها سختي پيدا كردن گزينه مناسب يا همان نيمه گمشده است و حالا وزارت ورزش و جوانان با راه‌اندازي سايت همسرگزيني يا به عبارت ديگر همسان‌گزيني براي ياري جوانان در اين مسير آستين بالا زده است.

ازدواج‌هاي موقت يك ساعته در سايت‌هاي همسريابي

سايت‌هاي همسريابي چند سالي مي‌شود كه خود را در ميان راهكارهاي يافتن نيمه گمشده جا داده‌اند. با وجود اين اغلب جواناني كه از اين طريق براي يافتن همسر اقدام كرده‌اند، چندان توفيقي نداشته و خيلي وقت‌ها به بيراهه كشيده شده‌اند.
 دكتر محمود گلزاري، معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نيز با اذعان به چالش‌برانگيز بودن فعاليت اين سايت‌ها مي‌گويد: در اين سايت‌ها مسائل خلاف اخلاق و قانون و ازدواج‌هاي موقت يك ساعته راه افتاده است.
وي پيشتر از اين نيز تأكيد كرده بود تمام سايت‌هاي اينترنتي و مؤسساتي كه به امر همسريابي براي جوانان در كشور مي‌پردازند، غيرقانوني هستند و مسئولان با آنها برخورد مي‌كنند. معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به برگزاري نشستي با برخي از سايت‌هاي همسريابي قابل قبول گفته بود: هيچ كدام از دعوت‌شدگان نتوانستند ما را در زمينه چگونگي همسريابي از طريق دنياي مجازي و برخورداري از زندگي مشترك مطلوب قانع كنند. با وجود اين انگار سازمان تبليغات اسلامي توانسته است وي را قانع كند و حالا اين معاونت خود براي كمك به جوانان در راستاي پيدا كردن همسر مناسب، با همكاري مؤسسه تبيان خود اقدام به راه‌اندازي سايت نموده است؛‌سايتي كه قرار است طي روزهاي آينده به جمع سايت‌هاي همسريابي فعال در فضاي مجازي بپيوندد، هرچند بنا به تأكيد گلزاري اين سايت همسريابي قانوني و متفاوت است.

پيدا شدن نيمه گمشده در فضاي مجازي

گلزاري درباره سايت قانوني همسريابي يا همسان‌گزيني اينگونه توضيح مي‌دهد: اين سايت‌ها در پاسخ به نياز همسريابي راه‌اندازي شده و حال براي رهايي از عواقب گرفتار شدن جوانان در دام‌هاي اين سايت‌ها، وزارت ورزش و جوانان با كمك مؤسسه تبيان سازمان تبليغات اسلامي در حال راه‌اندازي سايت جديدي با هدف همسريابي است كه با روشي جديد در ثبت اطلاعات راه‌اندازي مي‌شود.
به گفته وي، اين سايت اوايل بهمن‌ماه امسال راه‌اندازي مي‌شود و ويژگي آن اين است كه به جاي جوانان، معرف‌هاي آنها ويژگي و مشخصات جوانان را در آن ثبت مي‌كنند و البته تعدادي روانشناس و مشاور ازدواج نيز با اين سايت همكاري دارند.
معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اميدوار است با راه‌اندازي اين سايت، سالانه 100 هزار ازدواج به شيوه‌اي درست انجام و مشكل همسريابي جوانان تا حدودي حل شود.

110 سال زمان براي ازدواج 11 ميليون جوان

به گفته محمدتقي حسن‌زاده، سرپرست مركز مطالعات و پژوهش‌هاي راهبردي وزارت جوانان براساس آخرين سرشماري، جمعيت جوان كشور كه بين سنين 15 تا 29 سال تعريف شده‌، 23ميليون و694 هزار و 194 نفر است. بنا به تأكيد گلزاري از اين تعداد 11 ميليون جوان مجرد در سن ازدواج بالاي ۲۰ سال در كشور داريم كه به دلايل متعدد از جمله بي‌انگيزگي به ازدواج و مشكلات اقتصادي رغبتي به ازدواج ندارند. معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره اين سايت همسرگزيني مي‌گويد: اين سايت توسط مؤسسه تبيان ايجاد مي‌شود و دختران و پسران در اين سايت ثبت‌نام نمي‌كنند بلكه واسطه‌هايي كه دو نفر را براي هم در نظر دارند، در اين سايت ثبت‌نام مي‌كنند و مشاوره مي‌گيرند كه اين افراد را به هم برسانند. با وجود اين با پيش‌بيني ازدواج سالي 100 هزار جوان از طريق اين سايت و با عنايت به 11 ميليون جوان دم بخت با يك دودوتا چهارتاي ساده مي‌توان دريافت اگر بخواهيم براي ازدواج جوانان به اين سايت دل ببنديم 110 سال طول مي‌كشد تا همه 11 ميليون جوان سر و سامان بگيرند. اين در حالي است كه سنگ‌هاي متعددي مسير ازدواج جوانان را ناهموار مي‌كند.
گلزاري خود درباره اين سنگ‌ها مي‌گويد: بيكاري جوانان ۱۰ درصد بالاتر از بيكاري ميانگين كل كشور است و يك چهارم جوانان وضعيت بيكاري دارند، در حالي كه بيشتر آنها تحصيلكرده هستند و به سبب نداشتن شغل، نداشتن انگيزه، هراس از ازدواج، آزادي كاذب و مسئوليت‌ناپذيري ازدواج نمي‌كنند.
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
محمد صمدی لیسانس مدیریت بیکار 30ساله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
3
3
با این کار ها و قانون های خنده دار عمرا بتوانید روشنگر راه اینده باسید
efi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
1
1
سلام خداقوت.ممنون از اين حرکت هوشمندانه و پيشگيرانه و....شما.حداقلش اينه که يکي به فکر آينده جووناي اين مملکت افتاد حالا شايد عملي نباشه ولي به نوبه خودش فکر عالي اي بود،تشکر.ولي جووناي حالا بعداز کلي شناخت به اصطلاح خودشون که ازطرف مقابل بدست ميارن آخرش به شکست ختم ميشه حالا اينجا با اين وضعيت نميدونم عاقبت کار چي ميشه!!!!
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
2
..................
محمد
|
United States
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
0
0
جوانان مسقیما با هم به تفاهم ازدواج میرسند کارشون به طلاق کشیده میشه حالا با واسطه باشه چی میشه
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
1
1
خدا یه عقلی به شما بده یه پولی به من تا برم ازدواج کنم
مهسا شایان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
1
با سلام من برای اولین بار که وارد ساین سایت شدم تو زندگیم به غیر از چند نفر خواستگار قانونی با کسی صحبت نکردم .به این فکرم آیا از این سایتها که کسی همدیگه رو نمیشناسه بعد آشنای بعدا میشه به همدیگه هعتماد کرد ؟
سينا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
1
1
سلام خسته نباشيد ولي للاه كه كار خوبي ايول ...
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
0
0
همسر ایده ال
ناشناس
|
Germany
|
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
1
0
اقا پ من ٣١سالمه چی فکری ب حال من نشده
محمدحسین
|
United States
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
0
1
بی پولی نمیذاره ازدواح کنم نمیذاره
طیبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
0
4
دنبال یک ا دم خوب واهل کارو خانواده دوست می کردم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
0
0
واقعامسخره کردیدمردم رابااین کار
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار