کد خبر: 698151
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
روحانی:
رئیس جمهور ، گفت: این آثار تاریخ امروز ما را به گذشته دور متصل می‌کند و بیانگر نحوه زندگی و تمدن بزرگ ایران است که معرفی آن بسیار اهمیت دارد.
به گزارش جوان آنلاين به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،رئیس جمهوری صبح امروز شنبه (27 دی) در بازدید از موزه ملی ایران، با قدردانی از دست‌اندرکاران سازمان میراث فرهنگی و معاونت حقوقی ریاست جمهوری در بازگرداندن اشیاء تاریخی به کشور، گفت: این اشیاء و آثار یک مجموعه تاریخی مجسم است و بخش عمده تاریخ ما را به خوبی معرفی می‌کند، زیرا تاریخ را می‌توان از روی اشیاء نیز مطالعه کرد.

 روحانی گفت: این اشیاء نشان می‌دهد که چند هزار سال پیش ملت ایران چه تمدن بزرگی داشته، چگونه زندگی می‌کرده و یا برای دفاع از خود از چه ابزاری استفاده می‌کرده است و ما هر چه بتوانیم در سطح وسیع‌تر میراث فرهنگی کشور را به جهان معرفی کنیم، افکار عمومی بهتر متوجه می‌شوند که ملت ایران از گذشته چه جایگاهی داشته و امروز نیز باید در چه جایگاهی قرار بگیرد.

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه این آثار باید در معرض دید نسل جوان کشور نیز قرار بگیرد، گفت: آثار بجا مانده از پیشینیان ما راه را به ما نشان می‌دهد که برای آینده باید چه برنامه‌ای داشته باشیم و چگونه از تجربه گذشته استفاده کنیم.

دکتر روحانی تصریح کرد: این اموال که از نظر کیفیت و کمیت قابل توجه است، ذی‌قیمت بوده و اکنون که به کشور بازگردانده شده اند ، نشانه اراده ملت، مسئولین و توانمندی بخش حقوقی کشور در احقاق حقوق ملت ایران است.

رییس جمهوری با قدردانی از تلاش همه دست‌اندرکاران این رخداد مهم ، افزود: به ملت ایران تبریک می‌گویم که فرزندان آنها توانستند آثار ارزشمند را به کشور بازگردانند.

 مسعود سلطانی‌فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری، با اشاره به تلاش‌های حقوقی انجام شده و پیگیری‌های مستمر که بیش از سه دهه برای استرداد 349 شی تاریخی به کشور انجام شده، گفت: استرداد این اموال و آثار پیروزی بزرگ حقوقی و سیاسی است.

وی با اشاره به وجود 228 شی تاریخی از مجموعه تاریخی خوروین در موزه ملی ایران و اضافه شدن 349 شئی تاریخی دیگر به این آثار، گفت: این گنجینه که معرف نحوه زندگی ایرانیان در هزاره‌های پیش است به شکل کامل در معرض دید، قرار گرفته است.

لازم به ذکر است، 349 اثر تاریخی از محوطه باستانی خوروین در استان البرز در منطقه ساوجبلاق توسط یکی از اتباع فرانسه جمع‌آوری و به کشور بلژیک منتقل شده بود که با طرح دعوی در مجامع حقوقی بلژیک از سوی دولت ایران سرانجام در تاریخ چهارم دی‌ماه 1393 به کشور بازگردانده شدند، این اشیاء متعلق به 2800 تا 3200 سال پیش می‌باشد و بیانگر هنر ایران در دوره مادها و هخامنشیان بوده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
0
1
آقای روحانی هم تحت تبلیغات شبکه های خارجی قرارگرفته
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
دقیقا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار