کد خبر: 698043
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
اصلاح‌طلبان در حالی پس از مدت‌ها همایش خود را در تهران برگزار کردند که خط و نشان کشیدن برای هم، رفع حصر سران فتنه و حوادث روز یکشنبه مجلس و نطق علی مطهری از موارد تاکیدی آنان بود.
جوان آنلاين: همایش اصلاح‌طلبان روز پنجشنبه در سالن توحید تهران و بهمه شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان برگزار شد.

در این همایش، محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان، رسول منتجب نیا دبیرکل حزب اعتماد ملی، عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات، هادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام، محسن رهامی دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاهیان کشور، حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار، فاطمه راکعی دبیرکل حزب زنان نو اندیش، محتشمی‌پور همسر مصطفی تاج‌زاده، صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری، شکوری راد نماینده مجلس ششم، محمدحسن غریبانی عضو شورای هماهنگی اصلاحات، مهدی خزعلی فعال فتنه 88، احمد حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت، هادی غفاری عضو مجمع نیروهای خط امام، حسن رسولی عضو بیناد باران و چندی دیگر از شخصیت‌های اصلاح‌طلب حضور داشتند.

*حکیمی‌پور: درخواست 5 حزب برای پیوستن به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات/ انتخاب دبیرکل حزب جوانان به عنوان رئیس دوره‌ای شورا

احمد حکیمی‌پور رئیس دوره شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در همایش سراسری اصلاح‌طلبان که در کانون توحید تهران برگزار شد شورای هماهنگی جبهه اصلاحات را یک مجموعه حقوقی ریشه‌دار در نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: این تشکل از دوران امام (ره) به عنوان مجموعه نیروهای خط امام شکل گرفته و مرسوم بود.

حکیمی‌پور با یادآوری این نکته که این تشکل در سال‌های دوم خرداد با عنوان شورای هماهنگی گروه‌های دوم خرداد فعالیت می‌کرد گفت: این تشکل از 12 سال قبل به عنوان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تغییر نام داد.

این فعال اصلاح‌طلب به درخواست 4 و 5 گروه اصلاح‌طلب برای عضویت در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر امید و نشاط به جامعه بازگشته و وظیفه اصلاح‌طلبان برای شکران این نعمت این است که به همراه سایر مجموعه‌ها گامی استوار در جهت وحدت بردارند.

وی افزود: ما به عنوان اصلاح‌طلبان یک حضور حداکثری مردم در فعالیت‌های سیاسی را دنبال می‌کنیم و برای رفع موانع در این مسیر تلاش داریم و از سوی دیگر انسجام اصلاح‌طلبان هدف دیگر ماست که امیدوارم به این نتیجه برسیم.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در همایش سراسری شورای هماهنگی جبهه اصلاحات طی سخنانی اعلام کرد: بزودی ریاست دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به دبیرکل حزب جوانان ایران اسلامی واگذار می‌شود.

*قلی‌زاده: به دنبال هماهنگی با اصولگرایان هستیم/ از هاشمی، ناطق‌ ، مطهری و جهانگیری برای حضور دعوت کرده بودیم

رحمان‌قلی قلی‌زاده دبیر همایش شورای هماهنگی اصلاحات ظهر امروز پنجشنبه در همایش شورای هماهنگی اصلاحات ضمن ارائه گزارشی از برنامه این همایش اظهار داشت: ما از شورای تامین و نیروی انتظامی که با ما همکاری کردند تشکر می‌کنیم.

قلی‌زاده با بیان اینکه سخنران اصلی ما هاشمی و خاتمی بودند افزود: ما از آنها دعوت کرده‌ بودیم تا اگر می‌خواهند حضور یابند و در غیر این صورت پیام بدهند؛ ما از جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، ناطق نوری و عارف و علی مطهری نیز دعوت کرده بودیم.

دبیر همایش شورای هماهنگی اصلاحات با بیان اینکه آقای ناطق گفته بود که از بنده دعوت نشده است و درست هم می‌گویند چرا که ما اسامی آنها را در مطبوعات اعلام کرده بودیم گفت: در این همایش از دبیران کل غیر عضو شورای هماهنگی و 500 نفر از اعضای شورای مرکزی دعوت به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه ما از این فضا در جهت بازبینی و حرکت در جهت انتخابات حرکت می‌کنیم بازبینی انسجام و تحکیم وحدت بین اعضای شورای هماهنگی و فراهم‌سازی مقدمات هماهنگی بین احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرایان اصیل را از دیگر اهداف این همایش برشمرد.

قلی‌زاده همچنین در پایان خواستار شد اصلاح طلبان حاضر در مراسم با رعایت نکات امنیتی و قانونی از موضوع خارج نشود و گفت:‌ هیچ برخورد هیجانی و احساسی از جمله شعار دادن و بلند کردن پلاکادر و تصاویر خارج از موضوع صورت نگیرد.

*پیام آیت‌الله هاشمی: اصلاح‌طلبی و اعتدال‌گرایی میراث و خط اصیل امام (ره) است

آیت‌الله اکبر هاشمی‌‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیامی را به همایش احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب ارسال کرد.

*عارف: امیدواریم مساله حصر با تدبیر و درایت حل شود/ما در روی کار آمدن دولت یازدهم سهیم بودیم

محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در همایش سراسری جبهه اصلاحات که ظهر امروز آغاز شد، طی سخنانی اظهار داشت: پیروزی در انتخابات سال 94 اجرای فاز دوم سال 92 است. پیروزی در انتخابات مجلس راه را برای پیشرفت کشور فراهم می کند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در ادامه سخنانش اظهار داشت: اصلاح طلبان باید به دنبال اجماع کامل باشند و ما هیچ راهی جز پیروزی نداریم. باید در کل کشور و در هر حوزه‌ای به یک لیست واحد برسیم.

عارف افزود: مجلس پنجم نباید ملاک ما باشد. باید از تحلیل اینکه به سمت مجلس پنجم برویم دست برداریم و به دنبال اکثریت باشیم.
وی همچنین با تاکید بر این جمله که «هیچ راهی جز پیروزی نداریم» گفت: پیروزی در انتخابات آینده نسبت به همه انتخاباتی که تاکنون برگزار شده برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است و تلاش ما باید برای حفظ و ایجاد وحدت است.

عارف در همین زمینه گفت: منیت‌ها و تعصبات تشکیلاتی را باید به تعصبات جبهه‌ای تبدیل کنیم و مهمترین کانون ما در انتخابات باید هماهنگی با استانها باشد و با ساز و کارهایی به موقع مطرح شود.

عارف با تاکید بر اینکه می‌خواهیم راست بگوییم اما نیازی به بازگویی همه راهبردها نیست، تصریح کرد: یکی از مشکلات ما این است که نمی‌توانیم کنار هم بنشینیم و مضاعف بر اینکه مشکلات و مذاکراتمان را در فضای مجازی مطرح می‌کنیم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان ادامه داد: کوچکترین اختلاف در فضای مجازی به صورت دشمنی خود را نشان می‌دهد بنابراین از جوانان استدعا داریم که با بزرگترها و رفقای خود رو در رو صحبت کنند و مسائل مثبت در فضای مجازی مطرح کنند.

عارف خطاب به جوانان اصلاح طلب جمله «گول نخورید» را مورد تاکید قرارداد و گفت: نمی‌شود خبری را یک سایت مجهول‌الحال بر روی خروجی خود قرار دهد و بعد این خبر در فضای مجازی به صورت گسترده مورد بازنشر و تاکید قرار گیرد.

معاون اول دولت اصلاحات به رفع حصر سران فتنه (موسوی و کروبی) نیز اشاره‌ای کوتاه کرد و اظهارداشت: امیدواریم مسأله حصر با تدبیر و درایت و از طریق مراجع ذیربط حل شود.

وی مجلس نهم شورای اسلامی و به عبارتی دیگر مجلس فعلی را نیز مورد ارزیابی قرار داد و تصریح کرد: که ترکیب مجلس فعلی نمی‌تواند پشتیبان واقعی دولت باشد بنابراین ما نیازمند مجلسی متخصص و کارشناس هستیم که منافع ملی و اسناد بالا دستی نظام را مد نظر قرار دهد.

به اعتقاد این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس باید سعه صدر داشته باشد و نماینده ملت طبق آیین نامه نقطه نظرات خود را بدون هیچگونه مانعی به عرض مردم برساند و خواسته‌های فردی و آن مجلس برای خواسته‌های فردی و موردی یک نماینده از ابزارهای نظارتی خود استفاده نکند و این ابزار فقط برای خدمت در پیشرفت کشور قرار گیرد.

عارف تاکید کرد: ما امروز بیش از هر زمان دیگری به اینگونه نشست‌ها و هم‌اندیشی برای رسیدن به وحدت و همگرایی هرچه بیشتر نیازمندیم و امیدواریم این نشست مقدمه‌ای برای نشست‌های دیگر باشد.

هرچند در این نشست پیام محمد خاتمی وزیر دولت اصلاحات توسط ژاله فرامرزیان دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات قرائت شد اما محمدرضا عارف به عدم حضور وی در این نشست واکنش نشان داد و گفت: جا داشت در این نشست از حضور خاتمی استفاده می‌کردیم و ایشان را در جمع خود می‌دیدیم، انشاالله بتوانیم که در آینده از شرایط حضور و رهنمودهای آقای خاتمی به صورت زنده نه به صورت پیام استفاده کنیم.

وی به نقش اصلاح طلبان در مورد به روی کار آمدن دولت حسن روحانی اشاره و خاطرنشان کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم ما بر روی کار آمدن دولت اعتدال نقش داشته‌ایم و باید همه تلاش خود را برای موفقیت و رفع مشکلات به کار ببندیم.

معاون اول دولت اصلاحات اضافه کرد: عملکرد دولت را مثبت می‌دانیم و اگر شرایط اولیه را مدنظر قرار دهیم روند قابل قبولی است هرچند مردم انتظار شتاب بیشتری دارند و امیدواریم دولت این شتاب را صورت دهد.

*هادی خامنه‌ای: علی مطهری را با وجود اینکه شناسنامه اصلاح‌طلبی ندارد اصلاح‌طلب می‌دانیم

حجت‌الاسلام هادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در همایش جبهه اصلاحات طی سخنانی اظهار داشت: بازگشت به قانون و دوران طلایی انقلاب اسلامی اصلی ترین هدف اصلاح طلبی است که میرحسین موسوی هم این تعبیر را داشت.
هادی خامنه‌ای همچنین تاکید کرد: ما علی مطهری را با وجود اینکه شناسنامه اصلاح طلبی ندارد اصلاح طلب می دانیم.

هادی خامنه‌ای در ادامه با بیان اینکه کسی که گرایش اصلاح‌طلبی دارد باید در پیگیری خواسته‌های اصلاح‌طلبی شجاعت و شهامت داشته باشد، یادآور شد: اصلاح‌طلب کسی است که شهامت پیگیری مسائل را دارد.

این فعال اصلاح‌طلب با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبی بیش از هر چیز به تفکر وابستگی دارد، گفت: یک اصلاح‌طلب به همه و حتی به مخالفان خود احترام می‌گذارد.

وی ادامه داد: رأی یعنی هر انسانی با عقل خود رؤیت می‌کند و نمی‌شود با شناسنامه دیگران رأی داد. انتخابات باید ناظر به رأی مردم و واقعی باشد نه رأی ساختگی.

هادی خامنه‌ای افزود: کسانی که از روی نادانی و غرض می‌گویند دموکراسی در اسلام وجود ندارد، باید بدانند ریشه دموکراسی و مردم‌سالاری دینی در اسلام است.

دبیرکل مجمع نیروی خط امام به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رأی مردم حق‌ناس است اشاره کرد و یادآور شد: ایشان گفتند کسانی که مرا قبول ندارند هم در انتخابات شرکت کنند، این یعنی به هر کس که می‌پسندید رأی بدهید.

وی با تأکید بر اینکه ممیزی نباید در رأی مردم دخالت داشته باشد، افزود: اگر مسئولان ذیربط و ممیزان به سخنان رهبری وابستگی دارند باید به این نکته رهبری توجه کنند که وقتی رأی مردم حق‌الناس است فقط به معنای شمارش آرا نیست، چرا که این مسئله خیلی کم‌اهمیت است و هیچ کس حق ندارد کسی را از نظام بیرون کند.

هادی خامنه‌ای تأکید کرد: باید به جای سرگرم شدن به مسائل حاشیه‌ای بر روی مسائل اصلی تکیه کنیم چرا که انقلاب ما و اصلاح‌طلبی بر محوریت این افکار سوار است و امیدواریم آنها این وظیفه بزرگ را فراموش نکنند تا یک انتخابات خوب و شایسته‌ای داشته باشیم.

*کواکبیان: شورای عالی امنیت ملی موضوع رفع حصر را در دستور کار قرار دهد/باید مجلسی داشته باشیم که با علی مطهری‌های آن برخوردی نشود

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردمسالاری در همایش سراسری جبهه اصلاحات طی سخنانی به انتخابات آتی مجلس اشاره کرد و با بیان اینکه  ما همه 290 کرسی آینده مجلس دهم را می‌خواهیم گفت:‌ مجلس و نهادهای تبلیغاتی به یک خانه تکانی جدی نیاز دارد تا رفتار خود را منطبق بر خواست مردم تنظیم کنیم.

کواکبیان همچنین با بیان اینکه ما باید مجلسی داشته باشیم که با علی مطهری‌ها آن برخوردها صورت نگیرد از رئیس جمهور می‌خواهیم فرمانداران دوره احمدی‌نژادی را برکنار کند.

دبیرکل حزب مردمسالاری همچنین گفت: ما برای موسوی و کروبی تقاضای محاکمه نداریم، بلکه درخواست رفع حصر داریم، شورای عالی امنیت ملی این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

*موسوی لاری: اصلاح‌طلبانی که راه را اشتباه بروند تسویه فکری می‌کنیم/ به انتخابات به چشم یک پروژه نگاه شود

عبدالواحد موسوی‌لاری وزیر کشور دولت اصلاحات عصر امروز (پنج‌شنبه) طی سخنانی در همایش سراسری جبهه اصلاحات با تأکید بر اینکه به انتخابات به چشم یک پروژه نگاه شود، اظهار داشت: ما نمی‌توانیم در قبال مسائل عمومی جامعه بی‌طرف باشیم و تا جایی که در توانمان است در راستای اعتلای مردم و کشور تلاش می‌کنیم چرا که این تکلیف ماست.

موسوی لاری در ادامه اظهار داشت: تلقی بنده از حضور در این همایش این است که متولیان این نشست و بزرگان این جریان می‌خواهند تأکید کنند که جریان اصلاحات، خود را در متن نظام اسلامی می‌بیند و برای تحقق آرمان‌های بالای نظام اعلام حضور می‌کند، هر چند که ناملایماتی وجود داشته باشد.

وزیر کشور دولت اصلاحات با بیان اینکه ما در جهت بهره‌گیری از ظرفیت عمومی جامعه تلاش خواهیم کرد که ناملایمات برطرف شود، افزود: ما می‌کوشیم مسیر جامعه عقلانی و منطبق بر قوانین موضوعه کشور باشد، چرا که اصلاح‌طلبان می‌خواهند زیر چتر قانون اساسی و آنگونه که شایسته است عمل کنند.

وی با بیان اینکه ما مانند بقیه آحاد جامعه در بهبود وضعیت جامعه سهمی داریم، تصریح کرد: اولیه‌ترین حقوقی که مجموعه ملت دارد این است که بتوانند سرنوشت خود را رقم بزنند.

موسوی لاری با تأکید بر اینکه ما می‌خواهیم برای اعتلای ایران فعالیت کنیم، خاطرنشان کرد: پیام این همایش این است که با آمادگی و وفاق سلایق مختلف را در راه رسیدن به یک حق کنار یکدیگر قرار دهیم.

این فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه این جلسه باید به جامعه پیام وحدت بدهد، تأکید کرد: ما نباید کلاه سرمان برود و همه باید زیر یک چتر کار را پیش ببرند.

وی با تأکید بر اینکه باید به انتخابات پروژه‌ای نگاه کنیم و اجازه ندهیم این پروژه ناقص اجرا شود، گفت: هدف این جمع، ایجاد شبکه‌های منسجم در تهران،‌ استانها و حوزه‌های انتخابیه است.

موسوی لاری افزود: کسی که ما آنها را رقیب می‌دانیم، هر چند که آنها ما را دشمن می‌دانند، باید بدانند که نیروی اصلاح‌طلب حذف‌شدنی نیست، از این رو ما با مجموعه‌های افراطی حرفی برای گفتن نداریم.

وزیر دولت اصلاحات با بیان اینکه افراطی‌ها به دنبال مشکل‌سازی برای اصلاح‌طلبی و حذف این جریان هستند، خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم با رعایت قانون، مسیر آینده را ترسیم کنیم.

وی ادامه داد: ما به عقلای جریان اصولگرایی هم توصیه می‌کنیم به جای دعوت از افراطی‌ها با مردم و روشنفکران آشتی کنند.

موسوی لاری در پایان خطاب به اصلاح‌طلبان تأکید کرد: برای انسجام هیچ عذری پذیرفته‌شده نیست و ما به عنوان جریان اصلاح‌طلبی، هم راه و هم چگونه راه رفتن را می‌دانیم، لذا اگر کسانی با سوءاستفاده راه را عوضی بروند جریان اصلاحات با آنها تسویه فکری می‌کند.

*راکعی: مجلس نباید با علی مطهری آن برخورد را می‌کرد/ باید حضور زنان در مجلس را به 30 درصد برسانیم/حل مسئله حصر از شخصیت‌های شریف و بزرگ آرزوی ماست

فاطمه راکعی از اعضای حزب منحله مشارکت در همایش سراسری شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با اشاره به به وقایع اخیر در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس مصونیت دارند و مجلس نباید با علی مطهری آن برخورد را می‌کرد.

راکعی با بیان اینکه ما برای نهادینه شدن قانون در صحنه هستیم، ادامه داد: در حال حاضر، وضعیت منطقه و جامعه بشری نگران‌کننده است و با توجه به خشونت‌طلبی‌های داعش باید تلاش کنیم تا چهره رحمانی اسلام را به نمایش بگذاریم.

این فعال اصلاح‌طلب در ادامه به میزان حضور زنان در مجلس پرداخت و ادامه داد: متأسفانه میزان حضور و مشارکت زنان به بیش از 5 درصد نمی‌رسد، لذا ما از احزاب اصلاح‌طلب خواستاریم که این رقم به حداقل 30 درصد برسد.

راکعی همچنین در ابتدای سخنان خود درخواست رفع حصر سران فتنه را مطرح کرد و گفت: حل مسئله حصر از شخصیت‌های شریف و بزرگی که مایه افتخار و الگوی راستین زن معاصر‌ند یعنی زهرا رهنورد، آرزوی ماست، همچنین آرزوی رفع حصر چهره‌های گرانقدری همچون محسن میردامادی و مصطفی تاج‌زاده و دیگر بزرگان را داریم.

پس از این سخنان راکعی، قلی‌زاده دبیر همایش سراسری اصلاح‌طلبان کشور به وی تذکری داد و گفت: لطفاً در چارچوب همایش صحبت کنید، شما باید در مورد موضوعاتی پیرامون زنان که به ما ارائه کردید، سخنرانی کنید.

*رهامی: بعد از کنار رفتن عارف به قواعد ائتلاف عمل نشد/ شورای نگهبان حق ندارد سلائق مردم را غربال کند

محسن رهامی از فعالین اصلاح‌طلب در همایش سراسری جبهه اصلاحات که ظهر امروز آغاز شد طی سخنانی اظهار داشت: شورای نگهبان حق ندارد سلائق مردم را غربال کند.

وی افزود: اینکه مردم رأی بدهند یا نه، دیگر ربطی به شورای نگهبان ندارد.

رهامی تأکید کرد: غربال کردن سلائق مردم به معنای نظارت مردم نیست.

این فعال اصلاح‌طلب گفت: ما مجلسی در تراز اسلام و ولایت فقیه می‌خواهیم.

رهامی ادامه داد: ما باید به سمت صندوق‌های رأی برویم و مردم باید حرف‌های خود را با برگه‌های رأی بزنند.

وی افزود: لازمه حضور حداکثری مردم در انتخابات، احزاب است.

این فعال اصلاح‌طلب همچنین اظهار داشت: بعد از کنار رفتن عارف، به قواعد ائتلاف عمل نشد.

وی تصریح کرد: میزان مشارکت باید به 80 درصد برسد تا آرای خاکستری پایین بیاید.

رهامی افزود: سیاست‌های کلی انتخابات در تهران به وسیله بزرگان اصلاح‌طلب و شورای مشورتی خاتمی و عارف تعقیب می‌شود.

*غریبانی: حصر موسوی و کروبی و رهنورد را غیرقانونی می‌دانیم/ رفع حصر یک مطالبه ملی است/ از برگزاری دادگاه در این زمینه حمایت می‌کنیم

علی محمد غریبانی عضو شورای هماهنگی اصلاحات در همایش سراسری جبهه اصلاحات طی سخنانی با بیان اینکه رفع حصر یک مطالبه ملی است اظهار داشت: حصر موسوی و کروبی و رهنور را غیر قانونی می دانیم و از برگزاری دادگاه در این زمینه حمایت می‌کنیم.

*منتجب نیا: رئیس‌جمهور برای رفع حصر اقدام کند/ بعد از رحلت امام انتخابات در کشور به بحران تبدیل شد

رسول منتجب‌نیا قائم‌مقام حزب اعتماد ملی در همایش سراسری جبهه اصلاحات طی سخنانی اظهار داشت: دست‌اندرکاران این همایش برای حضور من اصرار داشتند و گفتند جای دبیر کل حزب اعتماد ملی در این همایش سراسری اصلاح‌طلبان خالی است و حضور شما می‌تواند یادآور این بزرگوار باشد.

منتجب‌نیا تصریح کرد: نه تنها جای کروبی خالی است بلکه جای میرحسین موسوی و زهرا رهنورد هم در این همایش خالی است.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی ادامه داد: انشاءالله به زودی و در همایش‌های آتی این سه نفر و همه محبوسین حضور داشته باشند.

منتجب‌نیا در ادامه سخنانش اظهار داشت: از اقدامات شجاعانه مطهری تقدیر و قانون‌شکنی نمایندگان و نائب‌رئیس مجلس را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: دولت باید در جهت تقویت احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب اهتمام ورزد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: مسئولان و رؤسای قوا به جای دامن زدن به اختلافات و زنده کردن زخم‌های کهنه با سعه صدر و عبور از گذشته و محو کردن کدورت‌ها زمینه آشتی ملی را فراهم سازند.

منتجب‌نیا تأکید کرد: از وزارت کشور و شورای نگهبان می‌خواهم با بی‌طرفی زمینه برگزاری انتخابات رقابتی و بی‌حاشیه را فراهم کند و به جای خط و نشان و تهدید، اعتماد مردم را جلب کند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از رحلت امام(ره)، انتخابات در کشور به بحران تبدیل شد و ریشه آن هم سؤظن و جهت‌گیری ناظران بوده است.

قائم مقام حزب ملی ادامه داد: از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌خواهیم با توجه به تصویب سیاست‌های کلی انتخابات نسبت به شفاف‌سازی انتخابات و نظارت استصوابی شورای نگهبان و احراز صلاحیت کاندیداها اقدام کند، چرا که این رویکرد حیثیت نخبگان را از بین می‌برد.

منتجب‌نیا در پایان اظهار داشت: از رئیس‌جمهور که منتخب اصلاح‌طلبان است می‌خواهیم در جهت تحقق مطالبات از جمله باز کردن فضای سیاسی و رفع حصر اقدام کند.

عارف در جمع خبرنگاران: کنار کشیدن من از انتخابات پیش‌گویی است/ در شورای مشورتی خاتمی شرکت نمی‌کنم

محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان که عصر امروز (پنج‌شنبه) به عنوان سخنران اصلی و همایش اصلاح‌طلبان در جمع خبرنگاران به سؤالات مختلف آنها در مورد انتخابات سال آینده (دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی) راهبرد اصلاح‌طلبان و احتمال کناره‌گیری خود در این انتخابات پاسخ داد.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا در دهمین دوره انتخابات این مجلس تا آخر در صحنه باقی خواهی ماند، یا به دستور پدرخوانده‌های سیاسی جریان اصلاحات کنار می‌کشید؟ گفت: این یک پیش‌گویی است و باید از همان تحلیلگران این سؤال را بپرسید، اما بنده همیشه در خدمت مردم، انقلاب و نظام بوده و باز هم در هر سنگری که لازم باشد در خدمت خواهیم بود.

رئیس بنیاد امید ایرانیان همچنین تصریح کرد: هر تصمیمی که به نفع نظام و کشور باشد می‌گیرم و هیچ ابایی از تصمیم خود برای انتخابات مجلس ندارم.

محمدرضا عارف که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته از سوی محمد خاتمی از دور انتخابات کنار کشید و امروز وی یکی از محتمل‌ترین افراد برای سرلیستی جریان اصلاح‌طلبان است در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ریاست مجلس دهم را شما در دست خواهید گرفت یا خیر؟ گفت: هنوز مشخص نیست که در انتخابات آینده چه کسی پیروز می‌شود، برای ریاست مجلس آینده نیز افرادی که به مجلس راه می‌یابند تصمیم خواهند گرفت.

رئیس بنیاد امید ایرانیان همچنین در پاسخ به این پرسش که شورای مشورتی خاتمی در انتخابات آتی تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت یا شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان تصریح کرد: همه تشکل‌ها مؤثر هستند و هر کسی در جایگاه خود می‌تواند تأثیر بگذارد، حال همه در عمل نشان خواهند داد که تأثیرگذاری از سوی کدامیک خواهد بود.

*خرازی: انتخابات آینده از دوقطبی‌های انقلاب اسلامی خواهد بود/اصلاحات در سرزمین اعتدال متولد می‌شود/ تندروی باید از اصلاحات برود

صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در همایش سراسری شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شورای هماهنگی اصلاحات مسئول هماهنگی بین اصلاح‌طلبان است اظهار داشت: موقعیت امروز اصلاح‌طلبان یک موقعیت ممتاز است که باید با وحدت و همت آن را ادامه بدهیم.

خرازی با تاکید بر اینکه حزب ندا به عنوان جریان جدید اصلاح‌طلبی در این مسیر حرکت می‌کند در خصوص ائتلاف اصلاح‌طلبان ابراز امیدواری کرد و گفت:‌ همه از وحدت و همگرایی صحبت می‌کنند و با وجود آقای خاتمی اگر حرف‌شنوی وجود داشته باشد وحدت شکل خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات آینده دوقطبی خواهد بود تصریح کرد: قطعاً انتخابات آینده از دوقطبی‌های انقلاب اسلامی خواهد بود.

*کواکبیان: دبیرکل حزب مردم‌سالاری از تعیین راهبردهای اساسی انتخابات مجلس دهم در کنگره حزب متبوعش خبر داد.

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری در حاشیه همایش اصلاح‌طلبان در جمع خبرنگاران با اشاره به عدم دخالت دولت در انتخابات اظهار داشت: البته احزاب حامی دولت می‌توانند برای انتخابات لیست بدهند. کواکبیان درباره حزب کارگزاران نیز گفت: کارگزاران جزو شورای هماهنگی اصلاحات است مگر اینکه بخواهد صف خود را جدا کند که البته بعید می‌دانم.

این فعال اصلاح‌طلب درباره رویکردهای کنگره حزب متبوعش خاطرنشان کرد: در کنگره دو هفته آینده 8 منطقه حزبی، مسئولان و اعضای آن تعیین شده و دبیرکل و شورای مرکزی نیز مشخص خواهد شد.

وی تاکید کرد: در کنگره حزب مردم‌سالاری راهبردهای اساسی برای انتخابات مجلس دهم انتخاب می‌شود.

وی درباره طرح ائتلاف ملی اصلاح‌طلبان (طرح امام) تصریح کرد: قرار است شورای هماهنگی با تغییراتی آن طرح را پیگیری کند.

*رهامی: باید خاطر جمع شویم که انتخابات آتی سالم برگزار می‌شود/ با قهر از صندوق‌ها مخالفیم

محسن رهامی دبیر کل انجمن اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور عصر امروز (پنج‌شنبه) در همایش اصلاح‌طلبان در سالن تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا حضورتان در این همایش به معنای این است که در انتخابات 88 تقلبی صورت نگرفته است گفت: شرکت کردن در این همایش و حتی انتخابات آتی اثبات نفی شیء نیست و ما می‌خواهیم این انتخابات سالم برگزار شود.

وی تأکید کرد: اگر یک انتخابات مشکل داشت دلیل نمی‌شود ما قهر کنیم اساساً ما با قهر از صندوق‌ها مخالفیم.

رهامی در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌خواهید در انتخاباتی حضور یابید که همچنان بر ناسالم بودن آن تأکید دارید؟ گفت: ما در انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم هم شرکت کردیم و البته انتخابات سال گذشته نیز سالم برگزار شد پس بنابراین ما باید مطمئن شویم انتخابات آتی مثل سال 92 سالم برگزار می‌شود.

دبیر کل انجمن اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور در مورد لایحه قانون احزاب نیز خاطرنشان کرد: احزاب سلامت همه ما را تأمین می‌کند و ما هم نگرانی زیادی در مورد لایحه احزاب نداریم.

وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در مورد برگزاری رفراندوم نیز گفت: فعلاً موضوع رفراندوم توسط رئیس جمهور مشخص نشده اما ممکن است در مورد مسائل مهمی همچون مذاکرات با 5+1 باشد.

رهامی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا فکر می‌کنید زمینه حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی فراهم می‌شود یا خیر؟ گفت: ما در سال 92 زمینه حضورمان را فراهم دیدیم و حضور هم یافتیم.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علی
|
United States
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
0
4
به قول امام خمینی فقط یک حزب فقط حزب الله باشد در کشور حاکم باشد.ما متاسفانه هنوز نتونستم این سفارش و وصیت امام را عملی کنیم و تمام مشکلاتی که در راستای عدم تحقق ارزش ها و اصول اسلام ناب داریم به خاطر عدم تحقق همین خواسته امام است.یک بار جریان اصلاحات مانع تحقق اصول و ارزش هاست یک بار جریان انحرافی و یک بار ... .باید تنها و تنها حزب الله در کشور حاکم باشد و بس
پریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
0
4
به به ...علی مطهری بالاخره موفق شد با انواع حرکات موزونی که برای خوشخدمتی به سران فتنه انجام داد مورد تقدیر اصلاح طلبا قرار بگیره !!!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
0
1
آخه مورچه چیه که کله پاچش چی پاشه!!
اصلاح طلب چیه که وحدت هم بخوان بکنند!!خدا ریشه اشون رو بخشکونه.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار