کد خبر: 697516
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۷
همراه با زائر اربعين - 14
فرانسوي‌ها حدوداً صدسال پيش با سرهاي بريده مسلمانان عكس يادگاري مي‌گرفتند و حالا نيز از طريق داعش وحشي با اين تصاوير به افكار عمومي نفوذ مي‌كنند.
غلامرضا صادقيان
در يك سال گذشته تصويري از سر يك انسان در دست يك جلاد يا تصوير سرهاي بريده شده كه در كنار هم قرار گرفته‌اند، شاخص تصويرسازي داعش در توئيتر و فيلم‌هاي منتشر شده بوده است.

اين شكل‌ كار داعش براي غرب و از جمله فرانسوي‌ها بسيار جذاب بود. فرانسه با چالشي جدي به نام افزايش جمعيت مسلمانان فرانسوي روبه‌رو شده است و براي كنترل اين شرايط و حفظ قوانين اساسي و ملي به نفع غيرمسلمانان فرانسوي نياز به توجيه افكار عمومي كشورش و جهان دارد.

 نوع كار داعش كه با حمايت‌هاي غرب همراه بود، مناسب چنين توجيهاتي بود و نمايش خياباني چند روز پيش‌شان و موضوع نشريه «شارلي ابدو» نيز كاملاً براي همين دغدغه‌ها بهره‌برداري شد. فرنگستان، نمايش قدرت مسلمانان را براي امروز و دهه‌هاي آينده كاملاً حس كرده و برنامه‌ريزي‌اش براي تضعيف جبهه مسلمانان حداقل يكصد ساله است.

اما ديروز همزمان با توهين نشريه فرانسوي به مسلمانان و قرار بر تكرار آن در امروز، تصوير يك تمبر فرانسوي در شبكه‌هاي اجتماعي خبرساز شد. فرانسوي‌ها در سال 1922 تصوير‌ سرهاي بريده شده مسلمانان مراكشي به دست ارتش فرانسه را با افتخار تمبر مي‌كردند! و حالا براي يك قوم وحشي ديگر كه برخاسته از خوي حيواني خود آنهاست، نمايش راهپيمايي و صلح و ائتلاف مي‌دهند!

تأسف‌ عميق‌تر آنجاست كه برخي روزنامه‌هاي داخلي نيز با افتخار تصوير كساني را كه در غرب با اين جماعت وحشي‌ همراهي كرده‌اند، به عنوان عكس يك خود برمي‌گزينند. آيا نمي‌دانستند كه اگر چه ترور روزنامه‌نگاران را همه مسلمانان و غيرمسلمانان محكوم كردند، اما آن نشريه تصوير امروزش را نيز دوباره با توهين به پيامبر اسلام بسته است؟!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار