کد خبر: 697508
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۸
گزارش «جوان» از پرسه مديرعامل «پديده» در مجلس
سال‌ها‌ پيش و در زماني كه دادگاه شهرام جزايري‌عرب در جريان بود، نكته‌اي از جلسات غيرعلني به بيرون درز كرد كه بعدها به يكي از مهم‌ترين نمادهاي نفوذ فساد در سيستم‌هاي اجرايي كشور مطرح شد.
سال‌ها‌ پيش و در زماني كه دادگاه شهرام جزايري‌عرب در جريان بود، نكته‌اي از جلسات غيرعلني به بيرون درز كرد كه بعدها به يكي از مهم‌ترين نمادهاي نفوذ فساد در سيستم‌هاي اجرايي كشور مطرح شد.
به غير از مطرح شدن برخي اسامي كه به آنها مبالغي در قالب هديه ولي به عنوان رشوه پرداخت شده بود، رفت و آمدهاي شهرام جزايري به كميسيون‌هاي مجلس ششم حسابي خبرساز شد.
تردد شهرام جزايري در قالب مشاور نمايندگان مجلس به قدري زياد شده بود كه حراست مجلس براي شهرام جزايري كارت تردد بدون بازرسي صادر كرده بود. شايد همين مشاوره‌ها بود كه سبب شد پيمان‌سپاري ارزي از سوي دولت لغو شود.
در هر صورت سال‌ها از آن جريان گذشته است، محاكمه شهرام جزايري به پايان رسيده است و حتي با وجود فرار نصفه و نيمه به دوبي، وي تمام دوران محكوميت خود را در زندان طي كرد.
از آن زمان تاكنون پرونده‌هاي ديگري درباره فساد اقتصادي مطرح شده است كه هر بار رقم آن درشت‌تر از رقم‌هاي پيشين شده است و البته نگراني‌ها را از گسترش فساد اداري در اقتصاد ايران بيشتر برانگيخته است.  اين روزها آنها كه اخبار مرتبط با بحث ساخت وساز را با دقت بيشتري دنبال مي‌كنند، نام «پديده» برايشان كاملاً آشنا است؛ شركتي كه با استفاده از بمباران تبليغاتي توانسته است هزاران ميليارد تومان سهم را در قالب فروش از دفاتر گوناگون جذب كرده و در كنار آن پروژه‌هاي خيركننده و رؤيايي را به اجرا دربياورد.
پديده شانديز اين روزها تبديل به يكي از مهم‌ترين پروژه‌هاي عمراني در مشهد شده است كه هزاران نفر در آن مشغول به كار هستند، اما در اين ميان نگراني‌ها از زماني شروع شد كه به دليل سفته‌بازي‌هاي پياپي، ارزش سهام به شدت خارج از اصول و قواعد بازار رشد كرد.  ارزش سهام پديده تا چندي پيش به مرز 12 هزار تومان رسيد و از آن زمان بود كه نگراني‌ها درباره افزايش بي‌قاعده ارزش آن فزوني گرفت.  از سوي ديگر تخلفات پياپي درباره تصرف زمين‌هاي ملي سبب شد دستگاه‌هاي نظارتي وارد عمل شوند و برخي از مجوزهاي مرتبط با توسعه برخي بخش‌ها را غيرقانوني عنوان كنند.  دستگاه قضايي نيز در اين ميان وارد عمل شد و تبليغات پديده را از سوي رسانه ملي و نشريات ممنوع اعلام كرد. در چنين شرايطي كه توجه‌ها بيش از پيش به پديده شانديز و تخلفات احتمالي آن متمركز شده است، برخي لابي‌هاي پشت پرده براي نجات پديده از وضعيت فعلي شدت گرفته است.
در اين ميان، برخي خبرها حاكي است كه دامنه رايزني‌هاي
 محسن پهلوان مديرعامل شركت پديده به راهروهاي بهارستان نيز كشيده شده است و پهلوان خواستار مساعدت برخي نمايندگان براي حل مشكلات به وجود آمده براي اين شركت  است.  در اين باره خبر مي‌رسد كه نمايندگان استان خراسان رضوي اصلي‌ترين مخاطب پهلوان براي رايزني‌هاي احتمالي بوده‌اند.
نكته مهمي كه بايد در اين ميان به آن توجه شود، اينكه صرف حضور پهلوان در مجلس نمي‌تواند امر مهمي باشد چه اينكه روان كردن كار و فعاليت سرمايه‌گذاران مهم‌ترين وظيفه دولتمردان محسوب مي‌شود.  اما در اين ميان نكته اينجا است كه امروز پديده خواه ناخواه در مقابل تخلفاتي قرار دارد كه بايد براي آن پاسخگو باشد و رايزني‌هاي پهلوان در بهارستان به طور حتم بر حل اين مشكلات متمركز است.
حالا سؤال اينجا است كه در صورت اثبات شدن اين اتهامات، آيا نمايندگان مجلس، خود را در برابر اتهاماتي قرار نمي‌دهند كه بايد پس از آن در قبال آن پاسخگو باشند.
هم اكنون بيش از 120 هزار نفر جزو سهامداران هستند كه بايد پاسخي به سرمايه گذاري‌هاي وسيع آنان در اين شركت داده شود؛  شركتي كه لابي‌هاي پشت پرده نقش مهمي در رشد و گسترش آنها داشته است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
2
9
جوان واقعا برات متاسفم.....
javad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
2
7
من هم برات متاسفم واقعا ........ فقط همینو فهمیدی از پدیده .؟؟؟؟؟
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
1
0
منتقدان جوان"اقایان مهدی وجواد"به جای تاسف خوردن"اگر شما اطلاعات موثقی از پدیده دارید"لطفا بگوئید"تا ما هم "بیشتر در جربان موضوعات این شرکت قرار بگیریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار