کد خبر: 697390
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
نقوي‌حسيني در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»:
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر اين باور است كه فتنه گران دارند آقاي مطهري را مديريت و از او سوء استفاده مي كنند به طوري كه او را در خط مقدم قرارداده تا اهداف خودشان را در پناه وي دنبال كنند.
جوان‌آنلاين: سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» در خصوص سخنان جنجالي علي مطهري درباره فتنه در مجلس شوراي اسلامي اظهارداشت: در اين باره بايد به سه نكته توجه داشته باشيم، نكته اول اينكه تريبون اصلي مجلس به عنوان تريبون عمومي كه براي همه ملت ايران پخش مي شود داراي يك ضوابط و مقررات خاصي است هم به لحاظ محتواي مباحث و هم به لحاظ محدوديت زماني و غيره مقرراتي دارد كه طبق آيين نامه داخلي مجلس اگر ناطق از تريبون مجلس سخنراني يا صحبتي كند كه خارج از موضوع باشد هيات رئيسه مجلس مي تواند تذكر دهد و جلوي ادامه ي به اصطلاح اظهار نظر را بگيرد.
 

وي تصريح كرد: از جهت ديگر آثار سياسي - اجتماعي سخناني كه از اين تريبون پخش مي شود بسيار مهم است چرا كه به هر حال تريبون رسمي قوه مقننه محسوب مي شود بنابراين همه كساني كه از اين تريبون صحبت مي كنند بايد مراقب بيانات و سخنان خودشان باشند كه خداي نكرده توهين به كسي نشود و اهانتي صورت نگيرد يا اينكه عليه منافع ملي كشور و بر خلاف منافع جاري كشور نباشد و اينكه بر خلاف قانون اساسي نباشد كه به هر حال سخنران بايد رعايت كند.
 

نقوي حسيني ادامه داد: اظهارات آقاي مطهري بر خلاف مصوبات نهادهاي رسمي نظام جمهوري اسلامي ايران بود و در مورد يك موضوعي شوراي عالي امنيت ملي كشور تصميم گرفته و مصوبه گذرانده كه مصوبه او قانوني هم و اين مصوبه را شورا لغو نكرده است چون اگر مصوبه از طرف شورا لغو شده بود يك بحث ديگري بود اما مصوبه همچنان بر جاي خود باقي است.
 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شوراي اسلامي افزود: بر همين اساس اظهار نظر بر خلاف قانون اساسي كه به هر حال شوراي عالي امنيت ملي جزئي از قانون اساسي و يك نهاد رسمي و تصميم گير است كه وقتي آقاي مطهري با مصوبات اين شورا مخالفت مي كند در حقيقت دارد با قانون اساسي مخالفت مي كند.  در حالي كه نماينده در قسم خودش ياد كرده است كه به قانون اساسي وفادار باشد.
 

وي با اشاره به اينكه سخنان آقاي مطهري وفاداري وي به قانون اساسي را زير سوال برده است، عنوان كرد: بر همين اساس اظهارات وي مورد اعتراض نمايندگان قرار گرفت؛ از سوي ديگر همه ملت ايران در جريان هستند كه يك عده اي در اين كشور آمدند جريان براندازي راه انداختند و با هدايت دشمنان خارجي كشورمان و قدرت هاي سلطه گر، بازيگر نقشه آمريكا و دشمنان ما شدند و فتنه را در اين كشور به خيابان ها كشاندند البته ريشه فتنه در انتخابات سال 88 نبود اما جاي بحث نيست فعلا كه فتنه از كجا آغاز شد و چه كساني سران فتنه هستند.
 

نقوي حسيني با اشاره به اينكه در هر صورت فتنه در انتخابات سال 88 خودش را نشان داد و ظاهر شد، ادامه داد: در فتنه چنگ و دندان همه ي قدرت هاي سلطه گر را ديديم كه به همراه ضد انقلاب، منافقين، سلطنت طلبان، موساد و سازمان اطلاعات انگليس عليه نظام جمهوري اسلامي، ولايت فقيه و قانون اساسي چگونه به ميدان آمدند و چه خيانت هايي عليه حق ملت ايران اعمال شد.
 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شوراي اسلامي بيان داشت: در چنين شرايطي نظام جمهوري اسلامي آمده است از سر لطف و مرحمت اين سران فتنه را هنوز اعدام نكرده است كه انشاءالله در آينده بايد به جرم آنها رسيدگي و محكمه تشكيل شود كه حق شان هم اگر اعدام است بايد اعدام شوند اما حالا هنوز جمهوري اسلامي آنها را زندان نكرده و مجازاتي براي آنها تعيين نكرده بلكه يك سري محدوديت هايي براي اين ها قائل شده است كه بايد ديد اين چه برداشتي است كه آقاي مطهري دارد كه مي آيند و از يك همچين جنايتكارهايي كه در حق ملت ايران روا داشتند حمايت مي كند. آيا اين خواست ملت است و آيا موكلين او چنين مطالبه اي دارند؟!
 

وي با اشاره به اينكه آيا نماينده نبايد مطالبات موكلين خودش را دنبال كند، تصريح كرد: اگر يك وكيلي مطالبات موكلين خودش را دنبال نكرد آيا مي تواند به وكالتش ادامه دهد، بنابراين اين نكته بسيار مهمي است. اما آنچه كه من خودم از اين مسئله برداشت كرده ام و مطرح مي كنم اين است كه آقاي مطهري مديريت مي شود.
 

نقوي حسيني ادامه داد: فتنه گران دارند آقاي مطهري را مديريت مي كنند و از وجهه و انتصاب او به شهيد مطهري عزيز كه همه ي ملت ايران شهيد مطهري را معلم انقلاب مي دانند و به همين مناسبت ما روز شهادت ايشان را به عنوان روز معلم نامگذاري كرده ايم، سوء استفاده مي كنند به طوري كه ايشان را در خط مقدم قرار داده اند تا اهداف خودشان را در پناه آقاي مطهري دنبال كنند به طوري كه با القا جملاتي نظير اينكه مطهري مدرس مجلس است، مطهري حق طلب است، مطهري به دنبال ايفاي حق و آزاده است و از اين قبيل جملات استفاده مي كنند كه به دنبال آن وي را تحريك و در حقيقت مديريت مي كنند و آن را در جهت منافع و اهداف خودشان قرار داده اند.
 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد: البته آقاي مطهري بدشان نمي آيد كه محور رسانه ها باشد، رسانه ها را مديريت كند و آنها را اطراف خودش جمع كند كه البته خودش هم در اين زمينه استاد كار است اما اين نوع موضع گيري ها واقعا خيلي خسارت بار است، شما ببينيد چه خوراك تبليغاتي براي رسانه هاي بيگانه درست شد و چه فضايي عليه جمهوري اسلامي ايران با اين حركتي كه اصلا ضرورتي نداشت درباره ي آن صحبت شود، در عرصه ي داخلي و بين المللي به وجود آمد.
 

وي افزود: در شرايطي كه ما با غربي ها در حال مذاكره هستيم و دشمنان ما در طرف مقابل همه ي امكاناتشان را عليه كشور ما بسيج كرده اند، آن وقت يك نماينده ي مجلس در پازل آنها بازي مي كند و به فضاي تبليغاتي آنها عليه كشور ما كمك مي كند و اين فضاها را به وجود مي آورد.
 

نقوي حسيني تصريح كرد: نكته پاياني اين است كه واقعا موكلان ما و ملت ايران از آقاي مطهري اين سوال را مي كنند كه آقاي مطهري يعني در اين كشور مشكل ازدواج جوانان، بيكاري، ركود اقتصادي، تورم و مسكن حل شده است و حالا فقط مشكل سران فتنه مانده است؟!! شما به عنوان نماينده ملت چقدر در جهت رفع مشكلات مردم در مجلس صحبت كرده ايد، نظر داديد و پيگيري كرده ايد؟!
 

وي خطاب به مطهري ادامه داد: براي بيكاري جوانان يا ازدواج آنها كه سن ازدواج شان به 30 سال رسيده است چه كاري كرده ايد؟! يا براي اين گراني هاي ويران كننده كه انقدر مردم را تحت فشار گذاشته است چه كار مفيدي انجام داده ايد؟ شما به عنوان وكيل مردم چه كاركرده ايد و در كدام نطق و اظهار نظرتان، راجع به مشكلات ملت صحبت كرده ايد؟ همه ي مشكلات را كنار گذاشته ايد و رفته ايد سراغ يك موضع ناحق و مي خواهيد تكليف يك مشت جنايتكار را در كشور روشن كنيد؟!
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: من بارها اعلام كرده ام و اين بار هم مطرح مي كنم كه ما از قوه قضاييه انتظار داريم، يك محكمه ويژه تشكيل دهد و تمام كساني كه در دوران فتنه نقشي ايفا كرده اند را به محكمه بكشاند و محاكمه كند؛ زيرا فتنه گران كه فقط سران فتنه نيستند چون اگر همه ي كساني كه در دوران فتنه نقش ايفا كردند محاكمه شوند، تكليف جرم شان مشخص شود و به سراي اعمالشان برسند ديگر حرفي باقي نمي ماند.
 

وي با اشاره به سخن مقام معظم رهبري مبني بر اينكه هر كس القاي تقلب كرد مجرم است، گفت: حالا كسي كه سخنراني كرده، راهپيمايي راه انداخته ، نامه نوشته، بيانيه امضا كرده است و به هر شكل و در هر جايگاهي در جهت فتنه حركت كرده است، در اين محكمه محاكمه شود و حد و مرز جرمش هم مشخص و مجازات او هم اعلام  و تكليف مشخص شود.
 

نقوي حسيني ادامه داد: ما امروز مي بينيم كه متاسفانه فتنه در بدنه ي اجرايي كشور دارد نفوذ مي كند، به طوري كه فردي كه فتنه گر بوده و در فتنه نقش ايفا كرده است، امروز در اين كشور پست گرفته و مسئوليت هاي سنگين در حد وزارتخانه ، معاون وزير، معاون رئيس جمهور و مدير كل را به دست آورده است؛ كه اين امر نشان مي دهد كه فتنه دارد در بدنه ي اجرايي كشور نفوذ مي كند.
 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: بايد يك محكمه اي تشكيل و تكليف اين افراد مشخص شود، زيرا طرف هر كاري كه دلش خواسته در فتنه انجام داده و عليه اين ملت چه جناياتي كه انجام نداده است، آن وقت الان مي آيد ادعاي وزارت، مديركلي و معاون رئيس جمهوري هم مي كند كه اين صحيح و شدني هم نيست.
 

وي افزود: بنابراين قوه قضائيه بايد دادگاهي را تشكيل دهد و هركسي را كه در فتنه و در جريان فتنه چه قبل از انتخابات 88 و چه بعد از انتخابات 88 نقشي ايفا كرده است، را به محكمه فرا خواند و نقش او را به وي اعلام و مجازاتش را هم اعلام كند؛ اگر هم جرمي انجام نداده است كه تبرئه شود؛ حداقل بگويند اين فرد تبرئه شد زيرا نقشي در فتنه نداشته است. اگر اين كار را قوه قضائيه انجام دهد، ديگر افرادي مانند آقاي مطهري نمي آيند از افراد فتنه گري كه عليه ملت ايران فتنه گري كردند، از تريبون مجلس  حمايت كنند.
 

نقوي حسيني در پاسخ به اين سوال كه با توجه به جنجال آفريني هاي آقاي مطهري در سال هاي اخير آيا راه قانوني براي ملقي شدن وي از نمايندگي وجود دارد يا خير، نيز گفت: ما در مجلس شوراي اسلامي يك هياتي به نام "هيات نظارت بر رفتار نمايندگان" داريم كه اگر نماينده اي خداي نكرده اقدامي خلاف قانون، عرف و وظايف نمايندگي انجام دهد، اقدامات و رفتارهاي او به آن هيات اعلام مي شود و آن هيات روند رسيدگي به آن رفتار را طي مي كند كه آن طور كه در قانون پيش بيني شده است، اين هيات نظارت مي تواند به نماينده مورد نظر تذكر و اخطار بدهد و مراحل بعدي رفتار آن نماينده را تعيين كند.
 

وي در جواب اين سوال كه آيا با اين تفاسير نمايندگان مي خواهند تصميمي براي آقاي مطهري بگيرند يا خير، تصريح كرد: اقدامات روز يكشنبه آقاي مطهري به هيات نظارت بر رفتار نمايندگان گزارش شده و آن هيات بايد موضوع را بررسي و تصميم گيري كند.
 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
3
6
خطاب به علي مطهري:
در ديگ آشوب فتنه گران حيف باشدت
آتش بيار كنده نيم سوزشان شوي
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
1
4
احس آفرین زدی تو خال انسان نباید باری به هر جهت باشد
ایشان از خدا باید بترسد
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
4
2
هر کسی که مخالف نظر شما صحبت کرد فتنه گر نیست.
حضرتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
1
3
خدا اهل صلاح کند
فرزند هنر باش نه فرزند پدر

فرزند هنر زنده کند نام پدر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار