کد خبر: 697275
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
وزارت ارتباطات آنچنان‌كه بر طبل «پهناي» باند اينترنت مي‌كوبد، نگران «تنگناي» خدمات خود به مشتركان نيست، تا آنجا كه يك روز گروهي از ارسال نشدن پيامك‌هاي گروهي مي‌نالند و روز ديگر برخي از تعرفه‌هاي من درآوردي قبوض تلفن همراه و روز سوم از قطع و وصل همين تلفن‌ها در سربزنگاه و روز چهارم عده‌اي از ارسال بي‌رويه پيامك‌هاي تبليغاتي- كه اگر تصميم به حذف آن گرفتي، پيامك‌هاي خبرگزاري‌ها و ديگر نهادهاي مورد نياز هم حذف مي‌شود- و روز پنجم و ششم و روزهاي ديگر هم تنگناهاي ديگر.  ديروز اما يك مدل جديد هم اتفاق افتاد. تلفن خانه قطع شد. به مركز مخابرات رفتم و اعتراض كردم كه چرا بدون آنكه قبض ارسال كنيد، تلفن را قطع كرده‌ايد؟ البته در صف معترضان تنها هم نبودم. متصدي گفت مأمور پست عوض شده و مأمور جديد، يك درميان قبض‌ها را برده است! ببخشيد!
اين در حالي است كه چنين مشكلي در سال، دو يا سه بار محتمل است. چون احترام به حقوق شهروندي و مدني فقط اين نيست كه پهناي باند اينترنت  را افزايش‌دهي كه همه محصولش از غرب است، بلكه در همان غرب، قبض را يا به دست مشتري مي‌رسانند و از او رسيد مي‌گيرند يا در صندوق معتبر قرار مي‌دهند، اما پستچي‌هاي ما قبوض را لاي در ساختمان 10 واحدي مي‌گذارند يا از روي در به داخل ساختمان پرتاب مي‌كنند كه در هر حال خوراك پسرك‌هاي شيطان و بازيگوش است كه آنها را سربه‌نيست كنند.
 به متصدي گفتم كه پست و مخابرات كه هر دو يك رئيس دارند، چرا مشكل را از خود دور مي‌كنيد؟!  به هر حال قبض المثني صادر شد و همانجا مقابل متصدي از طريق دستگاه پوز پرداخت كردم اما دستگاه اعلام خطا كرد. متصدي اشاره كرد كه از طريق دستگاه دوم اين كار انجام شود. وقتي مبلغ را از دستگاه دوم پرداخت كردم، دو پيامك بانك به گوشي موبايل رسيد و معلوم شد مبلغ دو بار از حساب كم شده است. توضيحات متصدي شنيدني بود: «ببخشيد اين دستگاه اولي ما معمولا خطا مي‌كند(!) اشكالي ندارد يا تا 72 ساعت ديگر پول به حساب شما برمي‌گردد يا اينكه در قبض بعدي، شما بستانكار مي‌شويد! همين!
داستان به همين راحتي تمام شد. پست، قبض تلفن را تحويل نمي‌دهد. مشترك به خاطر ازدحام قبوض و گرفتاري زياد يادش نمي‌ماند كه خود از طريق ديگري قبض را پرداخت كند. مجبور مي‌شود از كار‌بيكار شود و به اداره مخابرات برود. آنجا با دستگاه خراب پول را دو بار از مشترك مي‌گيرند و به او وعده هم مي‌دهند كه دو ماه ديگر بستانكار مي‌شويد و البته عذرخواهي هم مي‌كنند. آقاي مخابرات! آقاي ارتباطات! شما به فكر تنگناها باش نه پهناها.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار