کد خبر: 697249
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷
قائم‌مقام وزير راه و شهرسازي:
مجري ويژه و قائم‌مقام وزير راه و شهرسازي در طرح مسكن مهر تصريح كرد: با تذكر رهبر معظم انقلاب به دولت درباره تسريع در اجرا و تحويل واحدهاي مسكن مهر به مردم، اجراي پروژه‌ها سرعت يافت و مسئولان به اين نتيجه رسيدند كه بايد كمك كنند. افزايش تسهيلات مسكن مهر از 25 ميليون تومان به 30 ميليون تومان هم در پي تأكيدات رهبر معظم انقلاب بود.
مجري ويژه و قائم‌مقام وزير راه و شهرسازي در طرح مسكن مهر تصريح كرد: با تذكر رهبر معظم انقلاب به دولت درباره تسريع در اجرا و تحويل واحدهاي مسكن مهر به مردم، اجراي پروژه‌ها سرعت يافت و مسئولان به اين نتيجه رسيدند كه بايد كمك كنند. افزايش تسهيلات مسكن مهر از 25 ميليون تومان به 30 ميليون تومان هم در پي تأكيدات رهبر معظم انقلاب بود.

احمد اصغري‌مهرآبادي در نشست خبري با ارائه خلاصه‌اي از اقدامات انجام شده در طرح مسكن مهر اظهار كرد: از مجموع 2‌ميليون و 300 هزار واحد مسكن مهر كه قرارداد آنها تنظيم شده كار ساخت يك‌ميليون و 680 هزار واحد به اتمام رسيده و براساس برنامه‌ريزي وزارت راه و شهرسازي تلاش مي‌كنيم 90درصد پروژه‌ها را تا پايان سال آينده به اتمام برسانيم.

وي با بيان اينكه تاكنون يك‌ميليون و 252 هزار واحد مسكن مهر افتتاح شده، از آغاز تحويل 200 هزار واحد ديگر طي هفته آينده خبر داد و گفت: تاكنون براي يك‌ميليون و 368 هزار واحد دفترچه اقساط صادر شده و با توجه به دستور وزير راه روند صدور دفترچه اقساط رشد فزاينده‌اي خواهد يافت.

قائم‌مقام وزير راه شهرسازي در ادامه با اشاره به اينكه ماهانه 220ميليارد تومان وصول اقساط داشته‌ايم، گفت: تاكنون 4 هزار و 700‌ميليارد تومان وصول اقساط مسكن مهر داشته‌ايم كه با توجه به تنفس بانك مسكن اين مبلغ را به پروژه‌هاي نيمه‌تمام تزريق كرديم تا آنها را تكميل كنيم.

مهرآبادي با اشاره به اينكه در ابتداي دولت تدبير و اميد 340‌هزار واحد مسكن مهر متوقف شده بود، گفت: اين در حالي بود كه 85‌هزار واحد ديگر فاقد متقاضي بود كه براي حل اين مسئله از سال گذشته تاكنون 5 دوره جلسه استاني در استان‌هاي كشور برگزار كرده‌ايم. وي با بيان اينكه توانستيم 220‌هزار واحد متوقف شده را فعال كنيم، افزود: براي 120‌هزار واحد باقي‌مانده نيز از طريق شيوه‌نامه سازمان ملي زمين و مسكن اقدام مي‌كنيم تا آنها نيز فعال و تعيين تكليف شوند.
از سوي ديگر قائم‌مقام وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه هيچ‌كس حق ندارد فراتر از دستورالعمل شماره ۳ افزايش قيمت مسكن مهر وزارت راه و شهرسازي پولي دريافت كند، گفت: فقط در پروژه كيسون پرند و پرديس مبالغ اضافه‌تري از متقاضيان دريافت خواهد شد.

احمد اصغري‌مهرآبادي با يادآوري ابلاغ دو دستورالعمل شماره يك و 2 وزارت راه و شهرسازي در دولت قبل براي افزايش قيمت مسكن مهر گفت: براساس اين دو دستورالعمل 50 هزار تومان به قيمت مسكن افزوده شد. در ادامه دستورالعمل شماره 3 توسط دولت يازدهم براي قراردادهاي مسكن مهر فاقد تعديل ابلاغ شد.

وي با بيان اينكه كسي حق ندارد فراتر از دستورالعمل شماره 3 پولي از متقاضيان دريافت كند، گفت: فقط در دو پروژه كيسون پرند و پرديس به دليل اينكه قراردادها با قراردادهاي ديگر فرق مي‌كند، مبلغ بيشتري از متقاضيان دريافت خواهند كرد.

وي در اين باره توضيح داد: در پروژه كيسون در قرارداد آمده كه تورم سالانه از سال 90 محاسبه شود علاوه بر اين هزينه ايجاد شبكه‌هاي آب، برق و فاضلاب در قرارداد قيد شده كه متقاضيان بايد آن را پرداخت كنند.

مهرآبادي با اشاره به اينكه محوطه‌سازي و حصاركشي و همچنين تغيير مشخصات از جمله عوامل افزايش آورده متقاضيان در پروژه كيسون پرند اعلام شده گفت: به عنوان مثال كف واحدهاي مسكوني از سيمان به سراميك تغيير كرده كه اين مسئله حدود يك ميليون و 800 هزار تومان براي هر واحد هزينه داشته است.

وي با تأكيد بر اينكه در پروژه‌هاي مسكن مهر پرند قيمت به هيچ‌وجه افزايش نداشته است، يادآور شد: در پرديس نيز مصوبه دولت دهم در خصوص تأمين منابع مالي از آورده متقاضيان براي خدمات زيربنايي و روبنايي باعث شد تا از متقاضيان مبالغ بيشتري مطالبه شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار