کد خبر: 697209
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
سید ابراهیم رئیسی خبر داد:
پس از حرف و حدیث های بسیاری که چند وقتی است در خصوص پروژه پدیده شاندیز مطرح بود، در نهایت امروز دادستان کل کشور در نشست تخصصی روسای ادارات مبارزه با جرایم اجتماعی و اقتصادی پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور، روند رسیدگی به این پروژه را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری فرجام، پدیده شاندیز مدتی است سوژه ای ناب و آشنا برای رسانه ها و جامعه محسوب می شود. پس از اظهار نظرها و نقل قول هایی که این مدت چه رسانه های موافق و چه مخالف این پروژه مطرح می کردند؛ همگی در انتظار ورود مرجعی ذی الصلاح به طور رسمی در این پروژه بودند.

سرانجام، امروز دادستان کل کشور درباره موضوعات و ادعاهایی که پیرامون تخلفات پدیده شاندیز وجود دارد، اعلام کرد: تیمی متشکل از کارشناسان اقتصادی و قضایی در این دادستانی تشکیل شده که موضوع پرونده پدیده شاندیز را که از سوی دادستان مشهد در حال پیگیری است دنبال کرده و رسیدگی خواهد کرد.

 سید ابراهیم رئیسی در نشست تخصصی روسای ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان های کشور افزود: مسئول رسیدگی به این پرونده، مرتضی بختیاری معاون امنیتی دادستان کل کشور معرفی شده است.

وی در خصوص ممنوعیت تبلیغات پدیده شاندیز افزود: شرکت هایی که در دادگستری و دادستانی مشهد پرونده ای برای رسیدگی دارند از طریق دادستانی مشهد اعلام شده که تبلیغات در مجامع عمومی و رسانه ها ممنوع است؛ براین اساس رسانه ملی و مبادی ورودی و خروجی شهرها نسبت به این مسئله ملزم به رعایت هستند.

رئیسی اضافه کرد: افرادی که سهام یا ذخیره ای در این شرکت ها دارند، اقدامات قضایی در راستای حفظ سهام آنها انجام خواهد شد تا آسیب نبیند.

وی با بیان این که دادستانی مشهد و همچنین دادستانی کل کشور به صورت روزانه این موضوع را دنبال می کنند، گفت: در شرایط فعلی تا زمان رسیدگی کامل به این پرونده نمی توان نظر قاطعی درباره آن اعلام کرد؛ موضوع تخلف پدیده شاندیز توسط چند سازمان به دادگستری اعلام شد و این موضوعات در دادستانی مورد پیگیری قرار گرفته است.

 وی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در دادستانی مشهد و دادستانی کل کشور در جهت رفع نگرانی مردم است، گفت: باید با بررسی این موضوع کار اقتصادی دنبال و از سوی دیگر جرمی وجود نداشته باشد؛ البته در برخورد با اینگونه مسائل جدی هستیم و اگر تخلفی انجام گیرد قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار