کد خبر: 697033
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸
ساختار جديد سازمان فضايي ايران كه مسئوليت چهار نهاد را براي حوزه هوافضاي كشور تعيين مي‌كند به زودي در شوراي‌عالي اداري به تصويب مي‌رسد.
ساختار جديد سازمان فضايي ايران كه مسئوليت چهار نهاد را براي حوزه هوافضاي كشور تعيين مي‌كند به زودي در شوراي‌عالي اداري به تصويب مي‌رسد.

براساس تصميمات جديد كه از سوي دولت يازدهم اتخاذ شده و قرار است در شوراي‌عالي اداري مصوب شود، سازمان فضايي ايران به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات برمي‌گردد، اين درحالي است كه اين سازمان در دولت قبل به رياست جمهوري منتقل شده بود. 

به گزارش مهر، هم اكنون و براساس تصميمات جديد، قرار است سازمان فضايي ايران و پژوهشكده تحقيقات فضايي ايران را بار ديگر وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات مديريت كند.  در همين حال و طبق اين تصميم‌گيري، پژوهشگاه فضايي ايران نيز منحل خواهد شد و اجزاي آن شامل پژوهشگاه هوافضا به وزارت علوم، تحقيقات و پژوهشكده مهندسي به جهاد دانشگاهي سپرده مي‌شود. همچنين قرار است مركز ملي فضايي در ذيل شوراي‌عالي فضايي كشور به عنوان نهاد بالادستي و حاكميتي ايجاد شود كه مسئوليت آن را معاونت علمي فناوري رياست جمهوري عهده‌دار خواهد بود.

 حسن روحاني رئيس‌جمهور كشورمان در حكمي مسئوليت اداره جلسات شوراي‌عالي فضايي كشور را نيز به سورنا ستاري معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهور محول كرده است.  در اين حكم با استناد به اصل 124 قانون اساسي، مسئوليت اداره جلسات شوراي‌عالي فضايي كشور موضوع بند 3 قانون تعيين وضعيت شوراهاي عالي و تأييد مصوبات آن به سورنا ستاري تفويض شده و براين اساس دبيرخانه شوراي‌عالي فضايي نيز زيرنظر معاون علمي فناوري رئيس‌جمهور فعاليت خواهد كرد.  رئيس‌جمهور در اين حكم با توجه به اصل 126 قانون اساسي، ايجاد مركز ملي فضايي را با هدف هماهنگي، سياستگذاري، برنامه‌ريزي و نظارت و با استفاده از ظرفيت‌هاي قانوني مربوطه به مراكز عالي تحقيقاتي با رعايت قوانين و مقررات مربوطه به سورنا ستاري محول كرده است.  بر اساس اين گزارش، تغيير ساختار بخش هوافضاي كشور هنوز نهايي نشده و قرار است به زودي در شوراي‌عالي اداري مطرح و تصويب شود.
منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
1
0
بنده کارمند سازمان فضایی ایران هستم. پژوهشگاه برای کمک به سازمان فضایی در امر پژوهش سه سال پیش تشکیل شد. اما جز حیف و میل کردن بودجه خروجی دیگری نداشت.
مردم شریف ایران بدونند ما با تمام قدرت پروژه ها را در پژوهشکده ها دنبال می کنیم. و با حذ ف پژوهشگاه که مانع رسیدن به اهداف پژوهشکده ها بود ایان امر تسریع می شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
3
1
چرا نظرات را منتشر نکردید
شما رسانه ها خودتان به شفافیت اعتقاد ندارید
آن وقت به دولت ها معترضید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار