کد خبر: 696191
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
حسين شيخ‌الاسلام در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين»
شيخ‌الاسلام گفت: با مرگ ملك‌عبدالله جناح‌هاي وابسته به وي مثل صعودالحيدر، قدرت‌شان كم خواهد شد و انتظار يك جنگ قدرت بعد از ملك عبدالله وجود دارد.

سعودي‌ها درگير جنگ قدرت مي‌شوندجوان‌آنلاين: حسين شيخ‌الاسلام، معاون امور بين‌الملل رئيس مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به اخبار منتشر شده در مورد مرگ ملک عبدالله و اوضاع عربستان اظهار داشت: متاسفانه در عربستان يك حكومت عصر حجري و نه حتي قرون وسطايي در راس حاكميت قرار دارد و پيش‌بيني چنين حكومتي كار دشواري است. در همه جا براي رسيدن به قدرت رقابت وجود دارد اما در خانواده حاكم رقابت‌هاي بسيار جدي وجود دارد.

 
شيخ‌الاسلام ادامه داد: رقابت‌ها براي قدرت در عربستان سعودي بخصوص در ميان خانواده حاكم وجود دارد؛ سه فرزندي كه از ملك عبدالعزيز مانده‌اند از كنيزان هستند و خانواده آنها را بي‌ارزش مي‌دانند و اجازه نمي‌دهند آنها در راس حكومت قرار گيرند. اين در حالي است كه مقرن‌بن عبدالعزيز آخرين آنهاست و حكومت بعد از مقرن به نسل دومي‌ها منتقل مي‌شود و اين رقابت ميان نسل دومي‌ها وجود خواهد داشت.
 
 
وي تصريح كرد: در سال 2014 تغییرات گسترده‌ای در سیاست داخلی عربستان سعودی شکل گرفت و ملک عبدالله، مقرن بن عبدالعزیز را به عنوان جانشین سلمان بن عبدالعزیز انتخاب كرد و البته پادشاه سعودی این منصب را قابل تغییر و جایگزینی دانست و به اين ترتيب این روند مناقشه زیادی را در عربستان به وجود آورد و اكنون نگرانی‌های برخی‌ها را افزایش داده است.
 

معاون اموربين‌الملل رئيس مجلس ادامه داد: با مرگ ملك‌عبدالله جناح‌هاي وابسته به وي مثل صعودالحيدر، قدرت‌شان كم خواهد شد و انتظار يك جنگ قدرت بعد از ملك عبدالله وجود دارد. اگر چه ملك عبدالله وليعهد را معرفي كرده و وليعهد نيز در روزهاي اخير در تلويزيون سعودي خيلي نمايش داشته اما در هر صورت در سال‌هاي آينده شاهد يك جنگ جدي در سعودي خواهيم بود.
 
 
شيخ‌الاسلام همچنين با اشاره به تاثيرپذيري جامعه سعودي در مقابل اخبار منتشر شده در خصوص مرگ ملك عبدالله و كاهش شاخص بورس در عربستان گفت:به نظر مي‌رسد بي‌ثباتي در عربستان به قيمت نفت كمك مي‌كند.البته خانواده حكومت، خانواده‌اي بسته است و تلاش مي‌كنند همه چيز را در بين خود نگه دارند، چرا كه در آنجا آزادي اطلاعات وجود ندارد.

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
داود سجادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
0
0
با سلام
ایا وزارت خارجه ما میتواند در این میان نقشی ایفاد نماید تا سود برای کشورمان داشته باشد؟؟؟؟؟؟.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
0
0
با مرگ ملك عبدالله وبه درك واصل شدن ايشان ظهور حضرت مهدي نزديك ونزديكتر خواهد شد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار