کد خبر: 694332
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
معاون نظارت بر بهره برداری آبفار استان زنجان از نیاز 10 میلیارد ریالی در بخش کنترل کیفی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان برای خدمت رسانی مداوم و مستمر به مشترکین خبر داد.

علی سهرابی با بیان اینکه در 6ماهه نخست امسال بیش از129 هزار موردکلرسنجی آب در سطح روستاهای استان زنجان صورت گرفته گفت : برای افزایش ضریب بهداشت آب آشامیدنی و با هدف بالا بردن کیفیت آب آشامیدنی در روستاهای تحت پوشش استان در 6 ماهه نخست سال جاری 11هزار و 243 مورد آزمون آب در زمینه های آزمایش کلی فرمی ، شمارش جمعیت میکروبی ، آزمون فیزیک وشیمیایی ، آزمون کدورت سنجی و شستشوی مخازن به صورت منظم انجام گرفته است .

وی افزود : طی6 ماهه ابتدای سال 93 ، 2 هزار و 98 مورد نمونه برداری میکروبی و 4 هزار و 610 موردآزمون شیمیایی از منابع تأمین آب، مخازن و شبکه های توزیع انجام گردیده و پایش و بررسی وضعیت فیزیک و شیمیایی آب جهت اطمینان از بهداشت کامل آب شرب مشترکین صورت گرفته است .

سهرابی با اشاره به اینکه تامین مواد مصرفی از مشکلات پیش روی آزمایشگاهها است ، گفت : به دلیل قیمت بالای مواد و تجهیزات مورد نیاز شرکت در تامین کافی آنها با مشکل مواجه می باشد . همچنین سه شهرستان ابهر-خرمدره و سلطانیه به دلیل محدودیت مکانی و نبود فضای کافی امکان استقرار آزمایشگاه را ندارند .

معاون نظارت بر بهره برداری آبفار استان زنجان افزود : با وجود کمبود اعتبار در جهت خرید مواد و تجهیزات آزمایشگاهی و مواد گندزدایی از جمله پرکلرین و شارژ کپسول گازکلر شرکت آبفار با تمام توان در جهت تامین آب شرب سالم تلاش می کند .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار