کد خبر: 694329
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
وزیر راه و شهرسازی در جریان یازدهمین سفر استانی رییس جمهوری به خراسان جنوبی از اختصاص 100 میلیارد ریال به ساخت خط ریلی زاهدان - بیرجند و اغازعملیات اجرایی آن در آسنده ای نزدیک خبر داد.

عباس آخوندی با بیان اینکه با اجرای این پروژه آرزوی مردم این استان برای ایجاد راه آهن برآورده می شود گفت: احداث راه آهن زمان بر است لذا بهره برداری از پروژه زاهدان - بیرجند سه یا چهار سال دیگر انجام می گیرد.

وی با اشاره به افزایش 100 درصدی اعتبارات حوزه راه کشور در سال جاری افزود: دولت تبدیل جاده زاهدان - بیرجند، بیرجند- تربت حیدریه و زابل - بیرجند به بزرگراه را که بیش از 800 کیلومتر طول دارد، در اولویت طرح های خود قرار داده است.

وزیر راه و شهرسازی اعتبارات بخش پروژه های ساختمان سازی را نیز در سال جاری مطلوب ارزیابی کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون اجرای دو هزار و 470 طرح ساخت ساختمان مربوط به بهداشت و درمان در سطح کشور آغاز شده که نتیجه آن افزایش 50 درصدی اعتبارات این بخش بوده است.

آخوندی  همچنین با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و اجتماعی شهرستان طبس گفت: همجواری این شهرستان با شش استان مهم کشور، برخورداری از معادن غنی و همچنین بهره مندی از نیروی انسانی جوان و پرتلاش از مهم ترین ظرفیت های طبس است.

وی افزود: توسعه روابط اقتصادی و سیاسی با کشورهای مختلف اولویت برنامه هایی اجرایی دولت یازدهم است لذا دولت از طرح های اقتصادی که به استفاده از ظرفیت های داخلی ، توسعه روابط خارجی و ارزآوری برای کشور بیانجامد، استقبال می کند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار