کد خبر: 694308
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
تعداد 37 هزار صنعتگر در شهرستان فیروزآباد فارس مشغول به کارند که بیشترین تعداد شاغلین درحوزه صنایع دستی را به خود اختصاص داده اند

مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان فارس گفت : تعداد 37 هزار صنعتگر در شهرستان فیروزآباد فارس مشغول به کارند که بیشترین تعداد شاغلین درحوزه صنایع دستی را به خود اختصاص داده اند. دکتر مصیب امیری با بيان اين مطلب افزود : این صنعتگران در رشته های دست بافته های داری ، رود دوزی سنتی ، گلیم بافی ، حصیر بافی ، عروسک سازی با لباس محلی ، زیور آلات محلی و سراجی سنتی فعالیت دارند .

امیری افزود: 44 درصد از تولیدات صنایع دستی فارس را عشایر تولید می کنند و سهم عمده ای از تولیدات صنایع دستی مربوط به هنرهای خاص زندگی ایلات و اسن که به صورت خانگی تولید شده یا به صورت غیر متمرکز توسط تولید کنندگان در روستاها تولید می شود و این گروه را دست بافته های دارای تشکیل می دهند.

امیری با بیان اینکه شهرستان شیراز پس از فیروز آباد دومین جایگاه را درحوزه شاغلین صنایع دستی دارد گفت : در شهرستان شیراز 22 هزار و 500 نفر در این حوزه مشغول به کار می باشند و در رشته های خاتم سازی، منبت ، معرق ، مینیاتور، سفالگری ، سنگ تراشی ، تذهیب ، مقرنس، قلمزنی، کاشی هفت رنگ ، جوک کاری، مشبک چوب، حجاری، گره چینی، نقاشی روی شیشه ، ساز سازی ، گلیم بافی ، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و ... فعالیت دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار