کد خبر: 694306
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از اجرايي شدن توافق‌نامه همکاری بین فنی و حرفه‌ای و کانون انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان در استان خبرداد .

رحمن قلاوند با اعلام اين خبر گفت : اين توافقنامه با هدف ساماندهی و توسعه نیروی انسانی شاغل در بخش صنعت ساختمان، ارتقای کیفیت ساخت و ساز، استفاده از تنوع در روش‌های آموزشی و توسعه حرفه‌های جدید منعقد شد.

وی افزود: آموزش فنی و حرفه‌ای به نیروی کار صنعت ساختمان، تهیه و تدوین منابع و کتب آموزشی، ارزشیابی و سنجش صلاحیت نیروی کار صنعت ساختمان، بهره‌گیری از ظرفیت کانون در ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، شناسایی مشاغل موجود و مشاغل جدید در حوزه تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی مهارتی در سطوح مختلف در حوزه صنعت ساختمان از موضوعات توافق‌نامه است.

قلاوند گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی، سنجش و ارزشیابی مهارت، تسهیل در ارائه مجوز آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای، تسهیل در ارائه مجوز مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی، تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی از جمله تعهدات فنی و حرفه‌ای در راستای توافق‌نامه مذکور است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان ادامه داد: بیمه کردن کارآموزان در برابر حوادث حین آموزش و آزمون، استفاده از کارشناسان فنی و حرفه‌ای برای حضور در کمیته‌های تخصص و تدوین استانداردهای آموزشی از دیگر تعهدات فنی و حرفه‌ای است.

وی عنوان کرد: همچنین همکاری در تامین اعتبار مورد نیاز برای تدوین و بازنگری استانداردها و منابع آموزشی، تامین فضای مناسب برای برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی، همکاری در برگزاری همایش و سمینار آموزشی، معرفی کارشناسان برای تدریس و آزمون، نظارت بر معرفی کارگران شاغل برای شرکت در آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای، اولویت خرید خدمات آموزشی از آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد از جمله تعهدات انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن است.

قلاوند با بیان اینکه مدت این توافقنامه از زمان امضا، دو سال است، خاطر نشان کرد: تمدید و ادامه فعالیت بازنگری، اصلاح و یا تغییرات اساسی در مفاد این توافق‌نامه با توافق دو طرفه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در صورت بروز هرگونه اختلاف در اجرای توافق‌نامه و یا تاخیر و تعویق از سوی طرفین، کمیسیون حل اختلاف متشکل از نمایندگان تام الاختیار طرفین تشکیل و موارد اختلاف برای بررسی و تصمیم مقتضی اتخاذ می‌شود که در صورت عدم توافق مراتب از طریق مراجع مرتبط قانونی قابل پیگیری خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار