کد خبر: 694302
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
همزمان با 28 صفر سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) یادواره سرداران و 110 شهید طرق‌رود با حضور آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان، حسین آقادوستی فرمانده سپاه نطنز، حجت الاسلام و المسلمين صالحیان رئيس شوراي سياست گذاري ائمه استان اصفهان و برخي مسئولين شهري و استاني برگزار شد.

در اين يادواره نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان در سخناني گفت: جوانان مي‌توانند با الگوگیری از ‌عاشورا، معادلات دشمنان را در جنگ تحمیلی برهم زدند. بسیاری از رزمندگان دوران دفاع مقدس جوان و نوجوان بودند که با الگوگرفتن از واقعه عاشورا توانستند در جنگ تحمیلی دشمن را به زانو درآورند و تمام معادلات دشمنان را به هم بزنند.آیت‌الله طباطبائی‌نژاد اظهار داشت: با توجه به اینکه نسل جوان ما در زمان جنگ و جبهه‌ها حضور نداشته و آن فضا را درک نکرده اند، برگزاری یادواره‌های شهدا و یا برنامه‌های این چنینی، بهترین نقطه برای معرفی شهدا به این نسل است.

وی افزود: با توجه به اینکه امام راحل(ره) و شهدای جنگ تحمیلی الگو و نقشه راهی برای این انقلاب و دستاوردهای آن هستند، باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب افکار و عقاید آن‌ها به نسل جوان که آینده‌دار این مملکت هستند، معرفی شوند.امام جمعه اصفهان با اشاره به اهمیت توجه به تهاجم فرهنگی دشمن گفت: دشمن با تهاجم فرهنگی گسترده قصد دارد تا بین نسل جوان و شهدای انقلاب فاصله بیاندازد تا با ایجاد شبهاتی مختلف اهداف خود را اجرائی کند ولی با برگزاری چنین مراسم‌هایی، می‌توان نسل جوان انقلاب را به خوبی توجیه کرد.

وی تصریح کرد: بسیاری از رزمندگان دوران دفاع مقدس جوان و نوجوان بودند که با الگو گرفتن از واقعه عاشورا توانستند در جنگ تحمیلی دشمن را به زانو درآورند و تمام معادلات دشمنان را به هم بزنند.آیت‌‌الله طباطبائی بیان کرد: توجه و عشق به ائمه اطهار(علیهم السلام) در تار و پود وجود رزمندگان دوران دفاع مقدس وجود داشت و رزمندگان آن دوران با وجود این که کم سن و سال بودند حماسه بزرگی را خلق کردند.

وی خاطرنشان کرد: برخی ملت‌ها و دولت‌ها در خدمت نظام سلطه و در راس آن آمریکا قرار دارند اما ملت ایران همواره آزاده بوده و دولت نظام جمهوری اسلامی نیز پس از انقلاب، ملت ایران را همراهی کرده است.همچنين دبيريادواره و شهردار طرقرود در حاشيه اين مراسم تصريح كرد: آشنايي نسل امروز با رشادت‌هاي شهداي دفاع مقدس از مهمترين اهداف برگزاري چنين يادواره‌اي بود.

علی منتظر القائم اظهار داشت: براي ملموس‌تر شدن و عيني سازي بيشتر سبك زندگي اين شهدا اعضاي يادواره و مردم شهرستان طرقرود در حركتي خودجوش و هماهنگ اقدام به برپايي نمايشگاه‌ كتاب، غرفه‌هاي نمايش عكس، اجراي طرح نمادسازي جنگي در سطح شهرستان و برپايي غرفه‌هاي فرهنگي و آموزشي كردند. گفتني است مراسم يادواره به همت رزمندگان، بسيجيان و همرزمان شهداي شهرستان برگزار شده بود كه در پايان اين مراسم از يادگاران و اعضاي خانواده اين سرداران و 110 شهيد شهرستان تقدير بعمل آمد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار