کد خبر: 694300
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد از تخصیص مبلغی بیش از ۴ میلیارد و 100 میلیون ریال به بهداشت و درمان میبد خبر داد

.محمدحسین لطفی گفت: یک میلیارد و 600 میلیون ریال از این اعتبارات که از محل حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه است ویژه مناطق روستایی و دو میلیارد و 500 میلیون ریال هم برای مراکز بهداشتی شهری در نظر گرفته شده است.

وی همچنین با اشاره به مشکلات کشتارگاه میبد گفت: توضیحات فرماندار در رابطه با مشکل کشتارگاه در شهرستان میبد امیدوار کننده بود و با مصوبه استانی که در حل مشکل کشتارگاه شهرستان های میبد و اردکان وجود دارد، باید تا ساخت کشتارگاه جدید، کشتار در کشتارگاه صنعتی یزد انجام شود.

لطفی در ارتباط با کمبودهای بیمارستان و شبکه بهداشت میبد افزود: کمبودها در حوزه نیروی انسانی شبکه و بیمارستان هم بررسی شد و مقرر گردید معاون توسعه دانشگاه تا حد امکان از اختیارات و مجوزهایی که در اختیار دارد برای تکمیل و تامین نیروی مورد نیاز استفاده کند.

وی از بازسازی و جایگزینی بخش از تجهیزات بیمارستان میبد خبر داد و افزود : بخشی از تجهیزات فعلی بیمارستان نیاز به بازسازی، تعویض و جایگزینی دارد که با مبلغ قابل توجهی که در نظر گرفته شده نوسازی می‌شود اما در مجموع شاخص‌های بهداشتی و درمانی شهرستان میبد شرایط نسبتا مطلوبی دارد.

لطفی در ارتباط با کنترل انواع بیماری‌ها در شهرستان گفت: در حوزه شاخص‌های بهداشتی و بهداشت محیط، شرایط خوب بود اما در حوزه بیماری‌های غیر واگیر با توجه به اینکه بحث کشتارگاه ریشه بسیاری از این بیماری‌ها است، اگر کشتارگاه در این شهرستان اصلاح نشود و آموزش‌های مردمی بالا نرود مشکلات دوچندان می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار