کد خبر: 694285
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
سه گذر مهم و تاریخی شهر شیراز شامل گذر سنگ سیاه ، گذر بازارچه حاج زینل و گذر سید ذوالفقار در بافت تاریخی شیراز مرمت و احیا می شود.

مسوول فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: سه گذر مهم و تاریخی شهر شیراز شامل گذر سنگ سیاه ، گذر بازارچه حاج زینل و گذر سید ذوالفقار در بافت تاریخی شیراز مرمت و احیا می شود. سیامک بصیری ، بیان کرد:تفاهمنامه احیای این سه گذر ارزشمند تاریخی بین میراث فرهنگی فارس، شهرداری شیراز و شرکت عمران و بهسازی فارس منعقد شده است و بر اساس مفاد این تفاهمنامه هر دستگاه یک گذر را احیا می کند.
وی افزود: هم اکنون این طرح در مرحله طراحی و جذب اعتبار قرار دارد و پس از انجام این مراحل ، عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.
بصیری با بیان این که درحال تنظیم برنامه ها و قراردادهای این طرح هستیم، اظهارداشت: بخشی از اعتبار این پروژه از مرکز تامین شده است و سازمان های متولی احیای گذرها، مسوول تامین اعتبارات اجرای این طرح هستند.
مسوول فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس اضافه کرد:بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این گذرها تا پایان شهریور سال 94 احیا و بهره برداری خواهد شد.
بصیری با بیان این که از تغییر کاربری پروژه ها و خانه های بافت تاریخی شیراز حمایت می کنیم،گفت:احیای این گذرها نیز با رویکرد حمایت از بافت تاریخی شیراز و استفاده از ظرفیت های مهم گردشگری این شهر است.
وی ادامه داد:بافت تاریخی شیراز با 360 هکتار و برخورداری از دو هزار اثر تاریخی ارزشمند و ثبت شده و 280 خانه تاریخی در فهرست آثار ملی، نیازمند توجه ویژه مسوولان کشور و استان فارس است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار