کد خبر: 693490
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
هفته فرهنگي اردبيل از ۳ تا ۹ دیماه با همکاری نخبگان اردبیل در برج میلاد برگزار می‌شود که بازدید از آن از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب امکان‌پذیر است.

 مصطفی افضلی فرد نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در خصوص اهمیت برگزاری این برنامه گفت: این هفته باید به معرفی قابلیت‌ها و وظرفیت‌های استان اردبیل منتهی شود.
وی افزود:در طول این هفته باید به معرفی اردبیل به عنوان خاستگاه شیعه توجه بیشتری شده و برای دیگر هموطنان نیز تبیین شود.
افضلی فرد تصریح کرد: سلسله صفویه از اردبیل رسمیت تشیع را اعلام کرد و در این راه هم این خطه، شهدای بسیاری را تقدیم کرده از جمله اینکه در جنگ با عثمانی‌ها فرزندان و سرداران دلیری از اردبیل شهید شدند و پیکر شهدا به محله شهیدگاه منتقل شد که اکنون هم موجود است.
نماینده مردم اردبیل با تاکید بر این که باید کم لطفی ها به اردبیل جبران شود، خاطرنشان کرد: این دینی است بر گردن ایران که مهد تشییع (اردبیل) احیا شود اما به نظر می رسد در این خصوص توجه اساسی به این خطه از ایران اسلامی نشده است.
وی یادآور شد: در مورد معرفی حسینیت اردبیل هم باید تلاش های بیشماری صورت بگیرد چرا که اردبیل به عنوان پایتخت حسینیت در جهان شناخته می شود و سرسپرده بودن به آستان قدسی حسین و نقش برجسته آن و پیشینه ای که مردم اردبیل در این خصوص دارند نیازمند معرفی بیشتر است.
افضلی فرد برپایی ویژه برنامه های هفته فرهنگی استان اردبیل در تهران را یک فرصت ویژه دانست و گفت: ما می توانیم ظرفیت گردشگری را به نمایش بگذاریم، در این حوزه حتی اگر خوب برنامه ریزی شود می توان نرخ بیکاری را در اردبیل به صفر رساند.
وی با تاکید بر اینکه ظرفیت های بالای گردشگری استان اردبیل منحصر به فرد است، یادآور شد: درفعلیت بخشیدن به ظرفیت های گردشگری خوب عمل نکرده ایم.
نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین گفت: مسئولان کشور ظرفیت جهانی گردشگری اردبیل را فقط در حد شهرستان دیده اند و فقط بودجه استانی داده ند در حالی که این حوزه باید در قالب ملی پشتیبانی و حمایت شود.
وی برپایی هفته فرهنگی را فرصتی خاص برای جذب سرمایه گذاری برای استان دانست و گفت:چون استان اردبیل یکی از چهار قطب کشاورزی کشوراست، بنابراین باید این قابلیت اردبیل هم علاوه بر ظرفیت گردشگری در هفته فرهنگی به نماش گذاشته شود. طبق گفته برگزار كنندگان قرار است برنامه هاي هفته فرهنگی اردبیل شامل دو بخش نمایشگاهی و مراسمات باشد که هدف از آن نشان دادن توانمندی‌های اردبیل و ظرفیت‌های آن در زمینه‌های تاریخی، کشاورزی، اجتماعی، فرهنگی و … است.
در بخش نمایشگاهی نيز قرار است هر شب از ساعت ۱۸ تا ۲۱ یک برنامه برگزار می‌شود که شامل شعر آئینی، ادبی، موسیقی آذری، دفاع مقدس و … است؛‌همچنین از مفاخر و مشاهیر اردبیلی ساکن تهران دعوت و تجلیل به عمل خواهد آمد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار