کد خبر: 693454
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
همزمان با روز هاي پاياني ماه صفر
كلانشهر مشهد با وجود بارگاه ملكوتي ثامن الحجج (ع) و افتخار پذيرايي از ميليون ها زائر اهل بيت، همواره با مشكلات ترافيكي زيادي مواجه بوده كه در برخي ايام خاص سال بر پيچيدگي و تراكم اين مشكل افزوده مي شود.
هانیه فیاض
كلانشهر مشهد با وجود بارگاه ملكوتي ثامن الحجج (ع) و افتخار پذيرايي از ميليون ها زائر اهل بيت، همواره با مشكلات ترافيكي زيادي مواجه بوده كه در برخي ايام خاص سال بر پيچيدگي و تراكم اين مشكل افزوده مي شود. اين موضوع موجب شده مسئولين امر براي تسهيل در روند تردد زائرين و مجاورين همواره در پي اجراي طرح هاي راهگشاي ترافيكي باشند. در اين راستا نقش و جايگاه وسايل نقليه عمومي به ويژه ناوگان اتوبوسراني در تسهيل اين روند غير قابل انكار است .
 
***

بسيج عمومي براي خدمت رساني

مدیرکل حمل و نقل پایانه های خراسان رضوی از ساماندهی 12 هزار سرویس ویژه دهه آخر صفر و فعال شدن 250 دستگاه اتوبوس به صورت ویژه در سطح شهر مشهد خبر داد.جواد وحدتی فر در نشست خبری دهه آخر صفر که با حضور جمعی از مسئولین در سالن اجتماعات پایانه مسافر بری امام رضا(ع) برگزار شد، اعلام کرد: سامانه ای به منظور رسیدگی به شکایات در سطح مشهد و استان راه اندازی شده است که آماده خدمت به زائرین و مسافرین می باشد.

سرپرست سازمان پايانه‌هاي مسافربري شهرداري مشهد نيز در این خصوص با اشاره به وجود سه پايانه امام رضا(ع)، معراج و راه ابريشم در مشهد گفت: سعي كرده‌ايم در دهه پاياني صفر به دليل حجم ورود زائران از تمام ظرفيت اين پايانه‌‌ها استفاده كنيم و 1100 فضاي پارك وسايل نقليه سنگين را ایجاد کنیم.مهدي علوي‌مقدم با اشاره به اينكه سه ايستگاه سوار كلات، حافظ و سه راه شاهد به زائران خدمت‌رساني مي‌كنند، افزود: سال گذشته بالغ بر 1.5 ميليون مسافر در ايام آخر ماه صفر در شركت اتوبوس راني مشهد جابجا شده اند كه پيش‌بيني مي‌شود امسال اين رقم افزايش يابد.

وي با بيان اينكه امسال با 23 دستگاه مختلف دولتي، عمومي و غيردولتي هماهنگي‌هاي لازم به عمل آمده است، تصريح كرد: براي جلوگيري از بروز مشكل در تردد مسافران درون و برون‌شهري 400 دستگاه تاكسي، 75 دستگاه اتوبوس و 35 دستگاه وانت‌بار به ناوگان حمل و نقل اضافه شده است.همچنین، مديرعامل سازمان اتوبوسراني شهرداري مشهد با اشاره به افزايش 2 ساعته سرويس‌دهي اتوبوسرانی از ساعت 20:30 به 22:30 در آخر ماه صفر گفت: سرويس‌دهي ويژه اتوبوسراني براي ايام آخر ماه صفر از 21 آذر ماه آغاز مي‌شود و اين سرويس‌دهي تا دوم دي ‌ماه ادامه خواهد داشت و در طول اين مدت تمام نيروها و ناوگان آماده‌باش هستند.

هادی عطارزاده افزود: در ايام شهادت امام رضا(ع) و وفات پيامبر(ص) با 350 دستگاه اتوبوس علاوه بر اتوبوس‌هاي شهري موجود به زائران سرويس‌دهي مي‌كنيم.وي ادامه داد : دریافت پول نقد توسط راننده ها تخلف محسوب می شود و پرداخت كرايه تنها با كارت صورت مي‌گيرد.

راه اندازی پاركينگ هاي موقت

مهدي امامي ميبدي، مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري مشهد در خصوص افزايش ظرفيت پارك اتومبيل در هسته مركزي شهر اظهار كرد: زمين‌هاي باير را در منطقه ثامن شهرداري شناسايي كرده و در حد توان زيرسازي مناسب براي ايجاد پاركينگ موقت در اين فضا صورت مي‌گيرد.وي با اشاره به حضور روزانه 80 تا 90 هزار خودرو در ايام پيك مسافر در مشهد افزود: توانايي ايجاد ظرفيت پارك براي اين تعداد خودرو را نداريم و حداكثر مي‌توانيم براي 20 درصد اين تعداد خودرو فضاي پارك ايجاد كنيم.

سرهنگ اسماعيلي، معاون عمليات فرمانداري انتظامي مشهد نيز با اشاره به حضور زائران پياده در محورهاي مواصلاتي مشهد در ايام دهه آخر ماه صفر ادامه داد: در پاسگاه‌هاي برون‌شهري مشهد طرح‌هايي براي استقبال و اسكورت زائران در نظر گرفته شده است.وي افزود: محورهاي مواصلاتي مشهد بعد از اربعين نيز تحت پوشش گشت‌هاي يگان امداد قرار مي‌گيرد؛ همچنين با توجه به اينكه بيشترين آمار ورودي به شهر مشهد از محور نيشابور و تربت‌حيدريه است براي اين دو ورودي نيز طرح ويژه‌اي در نظر گرفته شده است.اسماعيلي با اشاره به اينكه حدود 70 درصد زائراني كه در اين ايام به مشهد مشرف مي‌شوند در مدارس استقرار مي‌يابند، گفت: مدارس را نيز در اين ايام پوشش خواهيم داد.

پاكسازي محدوده حرم رضوي از خودرو

سرهنگ لبافي‌‎مقدم، سركلانتر پليس راهور مشهد نيز با اشاره به اينكه در ايام آخر ماه صفر عمليات پاك‌سازي معابر اصلي مشهد از خودروها در اطراف حرم صورت خواهد گرفت، گفت: از 24 ساعت قبل از آغاز عمليات پاك‌سازي اطلاع‌رساني‌هاي لازم در اين خصوص صورت مي‌گيرد.لبافي‌‎مقدم افزود: عمليات پاك‌سازي 24 ساعت قبل از برگزاري مناسبت‌هاي خاص در حرم مطهر رضوي آغاز مي‌شود و خودروهاي پارك شده در معابر اصلي منتهي به حرم به پاركينگ منتقل مي‌شوند. كل اطلاعات خودروهاي منتقل شده در چهار نقطه ميدان بيت‌المقدس، ميدان شهيد گمنام، نواب صفوي و شيرازي نگهداري مي‌شود تا زائران پس از مراجعه بتوانند از محل انتقال خودروي خود مطلع شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار