کد خبر: 693453
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
دریاچه گهر در منطقه اي حفاظت شده قرار دارد و به جهت طبيعت زيبايش به و به «نگین اشترانکوه» معروف است

يكي از جاذبه هاي گردشگري استان سر سبز لرستان در ياچه گهر است اين دریاچه با حدود ۱۷۰۰ متر درازا و ۴۰۰ تا ۸۰۰ متر پهنا و ۴ تا ۲۸ متر ژرفا در دل رشته كو هاي زاگرس قرار دارد و به جهت محصور بودن در ميان اين رشته كوه و طبيعت بكر و دست نخورده اش همه ساله پذيراي تعداد زيادي از گردشگران ايراني و خارجي است .سالانه در حدود ۷۰٬۰۰۰ گردشگر از اين درياچه و زيبايي هاي طبيعي آن ديدن مي كنند. دریاچه گهر در منطقه اي حفاظت شده قرار دارد و به جهت طبيعت زيبايش به و به «نگین اشترانکوه» معروف است .

ساحل این دریاچه به جز قسمت مدخل دریاچه (ضلع غربی) و قسمت مقابل‌اش (ضلع شرقی) که ساحلی ماسه‌ای دارد و برای شنا مناسب است در سایر نقاط دارای ساحلی صخره‌ای است که برای شنا مناسب نیست. در قسمت پایین و بالاي دریاچه، جنگلی انبوهي وجود دارد . آب در یاچه بسيار خنک ورنگی شفاف و بلورین دارد كه با بستری از سنگ ریزه یا قلوه سنگ پوشيده شده است.دسترسی به این دریاچه بوسیله خودرو از طریق شهر دورود امکان‌پذیر است که نزدیک ترین راه برای دسترسی به این دریاچه می‌باشد. علاوه بر اين راه شکافی‌هایی که اخیرا ايجاد شده، باعث دسترسی آسان تر گردشگران به این دریاچه شده است.

ماه‌های تیر و مرداد بهترین زمان سفر به این دریاچه‌است. یکی از دره‌های بسیار زیبا اطراف دریاچه گهر به دره نی‌گاه(نگار) معروف است که پوشیده از شقایق‌های رنگی و لاله واژگون است. منطقه حفاظت شده اشترانکوه در محدودهٔ دورود واقع شده‌است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار