کد خبر: 693404
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس و نماینده یزد:
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مطالبی که در فضای مجازی در استان یزد در مورد دفن شهدا منتشر شده است، گفت: این برخوردها تأسف‌برانگیز است.
ناسپاسی برخی مسئولان‌ یزدی‌ از شهدای‌ گمناممحمدصالح جوکار در مورد آخرین اتفاقات روی داده در مورد تدفین پیکر هشت شهید دوران دفاع مقدس اظهار داشت: متأسفانه فضا را تخریب کردند و اجازه ندادند در فضای آرام، شهدای عزیزی که عزیزتر از هرکسی هستند و ما همه چیز خود را مدیون آنها هستیم، به خاک بسپاریم.

وی ادامه داد: ما هرچه داریم از شهدا داریم و اگر امروز عزت، استقلال، نظام سیاسی مستقل و مقتدر داریم، همه را مدیون شهدا هستیم و شهدای گمنام نیز که بعد از 25 سال، تفحص شده و برای تشییع به شهرهای مختلف برده می‌شوند، به طور قطع تحت فشار بسیاری بوده‌اند و با شکنجه‌های روحی بسیار به شهادت رسیده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه ما حتی نمی‌دانیم آنها تحت چه شرایطی به شهادت رسیده‌اند، عنوان کرد: در حالی که آنها جان خود را به عنوان ارزشمندترین دارایی هر فرد، برای آرامش ما فدا کردند، امروز عده‌ای ناسپاسی می‌کنند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس تصریح کرد: اینها میهمان ما هستند، اما آیا استان ما برای هشت میهمان،‌ نمی‌تواند آبروداری کند؟ ما میهمان را در منزل در بهترین جای خانه می‌بریم و بهترین پذیرایی را از آنها می‌کنیم و اکنون چگونه هشت شهیدی که پدر و مادر و بستگانی نداشتند را اینگونه پذیرایی کرده‌ایم؟

وی خاطرنشان کرد: همه مردم و مسئولان استان یزد باید پدران و مادران این شهدا باشند و مسئولان ما باید با آنها با احترام برخورد می‌کردند.

جوکار بیان کرد: اینکه در فضای سایبری از نقل مکان شهدا و انتقال آنها از صحن اصلی امیرچخماق به ضلع شرقی به عنوان یک موفقیت بزرگ یاد شد، جای سئوال دارد و باید از این افراد پرسید که چطور جابجایی محل تدفین شهدا را برای خود یک پیروزی تلقی می‌کنند.

وی با ابراز تأسف از این برخوردها، تأکید کرد: در فضای وایبری عده‌ای به دنبال مطامع شخصی، حزبی و گروهی خود هستند و برخی مسئولان ما نیز آنها را همراهی می‌کنند و این جای بسی تأسف است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس تصریح کرد: این می‌تواند برای استان ما یک دغدغه باشد و باید از مسئولان و اعضای شورای تأمین پرسید که مصوبات شورای تأمین چگونه به بیرون و به رسانه‌ها درز پیدا می‌کند.

وی متذکر شد: شهدا به عنوان میهمان ما جایگاه والایی دارند؛ شهدای گمنام را در اصلی‌ترین میادین دفن کرده و برای آنها یادمان درست می‌کنند و هر مراسم رسمی آنها ابتدا با حضور بر مزار این شهدا آغاز می‌شود، اما متأسفانه در یزد دارالعباده شاهد شرایط خوبی نبودیم.

جوکار عنوان کرد: این شهدا به احتمال زیاد تشییع می‌شوند، اما اگر شرایط مطلوب نباشد، احتمال اینکه به تهران بازگردانده شوند نیز بسیار است و این برای یزد به هیچ وجه خوب نیست.

به گزارش فارس، پیکر مطهر هشت شهید گمنام از روز شنبه وارد استان یزد شده، اما مسئولان استان و اعضای شورای تأمین، با دفن این شهدا در صحن اصلی میدان امیرچخماق مخالفت کرده و برای آنها در ضلع شرقی جانمایی کرده‌اند که این اقدام در استان یزد بسیار بحث‌برانگیز شده و حتی زمانی که مسئولان خواسته خود را، خواسته مردم دانستند، مردم عصر روز یکشنبه در میدان امیرچخماق اجتماعی پرشور تشکیل دادند و خواستار دفن شهدا در صحن اصلی میدان امیرچخماق شدند.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
0
0
من بارها در کامنت ها نوشتم که اون شخص مسوولی که در سال 92 بعد از رسیدن به مقام همش به دیدار خانواده شهدا میره و حجه الاسلام شهیدی هم اونو همراهی میکنه هدفش جمع اوری رای برای سال 96 هست و اعتقد واقعی به شهدا نداره دلیلمم اینه که همین شخص به افراد ضد شهدا در سراسر کشور پست و مقام داده. ای جوان انلاین برید به خانواده شهدا بگید اجازه ملاقات به این شخص ندهند مگر در صورت عزل جریان تجدیدنظر طلب ضد ارزشی.جا اقای شهیدی بودم در اعتراض به کارای این شخص استعفا میدادم نه اینکه همراهیش کنم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار