کد خبر: 693403
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
لس‌آنجلس تایمز
باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای از سیاست خارجی‌اش در قبال ایران، روسیه و کوبا حمایت کرد.
ایسنا: ‌روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی نوشت: اگرچه کندی کرولی مجری شبکه خبری سی ان ان با انتقاد از سیاست خارجی اوباما اعلام کرد که سیاست خارجی ضعیف و نحیف است اما اوباما در این گفت‌و‌گواز سیاست خارجی اش دفاع کرد.

به نوشته این روزنامه دیپلمات‌ها معتقدند هنوز استراتژی‌ها درباره روسیه و ایران ادامه دارد.

اوباما در این مصاحبه با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 مدعی شد: از زمانی که ما مذاکرات را با آن‌ها آغاز کرده‌ایم ایران در طول یک سال و نیم گذشته پیشرفتی در برنامه هسته‌ای‌اش نداشته که این اولین بار در طول یک دهه گذشته اتفاق می‌افتد.

به نوشته این روزنامه وی ادامه داد: این تحریم های بین‌المللی درباره ایران به همراه مذاکرات ادامه دارد تا بتواند برنامه هسته‌ای ایران را محدود کند و این اجازه را به تهران داده است که پیشرفت هسته‌ای اش را کندتر کند.

رئیس‌جمهور آمریکا درباره نارضایتی برخی از متحدانش از سیاست‌های اتخاذ شده‌اش در قبال ایران ،‌روسیه و کوبا گفت:‌ من به همه کشورهایی که معتقدند ما قوانین بین‌المللی را نقض کرده و برخلاف منافع آن‌ها حرکت کرده‌ایم، احترام می‌گذارم. اما هنوز اصرار دارم بگویم که در هر جایی که می‌توانیم مشکلات را از طریق راه‌های دیپلماتیک حل کنیم باید این کار را انجام دهیم.

این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از پایان پنجمین دور مذاکرات ایران و 1+5 در وین در نشستی خبری در جمع خبرنگاران ایرانی خطاب به 1+5 تاکید کرد که با موضع گیری به توافق نمی‌رسیم و طرف مقابل باید این را درک کند که برای توافق باید به راه‌حل بیندیشد نه تکرار مواضع. ما سالهاست که مواضع آنها را شنیده‌ایم و مواضع ما هم روشن است و کل این روند درباره برنامه هسته‌ای‌مان را غیرقانونی و غیرعادلانه و خارج از چارچوب ان پی تی می‌دانیم. اما ما اینجا آمدیم که به یک راه‌حل برسیم و ضرورت دارد کشورها مواضع‌شان را که یا برای توجیه افکار عمومی‌شان یا راضی کردن برخی جناح‌های سیاسی است رها کنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
0
0
با این همه بگیر وببندها و تحریم ها"
بلاخره متوجه شدیم"که این ها روش
دیپلماتیک امریکا است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار