کد خبر: 693294
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲
یک مرکز حقوقی سوریه از کشف سه گور دسته جمعی شامل 710 جسد قربانیان جنایات داعش در استان دیر الزور واقع در شرق این کشور خبر داد، این در حالی است که ده‌ها داعشی در حملات هوایی سوریه در شهر رقه به هلاکت رسیدند.
 
ایسنا: یک مرکز حقوقی سوریه از کشف سه گور دسته جمعی شامل 710 جسد قربانیان جنایات داعش در استان دیر الزور واقع در شرق این کشور خبر داد، این در حالی است که ده‌ها داعشی در حملات هوایی سوریه در شهر رقه به هلاکت رسیدند و تعدادی دیگر هم از جمله یکی از فرماندهان عملیات میدانی این گروه تروریستی در درگیری‌ با ارتش این کشور در منطقه درعا کشته شدند.
 
براساس گفته‌های شاهدان عینی، داعش جوانان روستاها و شهرهای جرانی، الکشکیه و ابوحمام را که همه از طایفه «الشعیطات» بودند به صورت دسته جمعی به قتل رسانده است.
 
بر اساس بیانیه بخش اسناد و مدارک مرکز حقوقی سوریه، در استان دیر الزور واقع در شرق این کشور سه گور دسته جمعی با 710 جسد کشف شد که نشان دهنده حجم جنایاتی است که داعش در مناطق تحت کنترل خود در حق شهروندان بی دفاع مرتکب می‌شود.
 
این مرکز گزارش داد که اولین گور دسته جمعی در تاریخ 16 دسامبر با 450 جسد کشف شد. روز بعد هم دومین گور دسته جمعی با 235 جسد شناسایی شد و سومین گور هم با 25 جسد کشف و تعداد کل قربانیان به 710 تن رسید.
 
فعالان این مرکز توانستند ده‌ها تن از قربانیان را شناسایی کنند اما مابقی اجساد به دلیل متلاشی شدن و یا مسله شدن پس از قتل قابل شناسایی نیستند.
 
مرکز حقوقی سوریه هم سازمان‌های حقوق بشری را دعوت کرد کاری برای توقف این فاجعه انسانی در سوریه که هر روز بحرانی‌تر می‌شود، ‌انجام دهند.
 
این در حالی است که خبرنگار شبکه العهد مستقر در سوریه از هلاکت فرمانده یگان موسوم به جندالله وابسته به داعش به نام «ابوزهره» در درگیری بایگان‌های کرد در شهر کوبانی خبر داد.
 
بر اساس گزارش شبکه خبری العهد، همچنین چند داعشی دیگر در درگیری با ارتش سوریه در شهر درعا کشته و زخمی شدند.
 
علاوه بر این امروز بیش از ده‌ها داعشی در یکی از حملات هوایی جنگنده‌های سوریه در شهر رقه به هلاکت رسیدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار