کد خبر: 693268
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
لاریجانی در نشست خبری:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نقش دمشق در جنگ‌های 22 و 33 روزه را فراموش نمی‌کنیم و در کنار دولت و ملت سوریه ایستاده‌ایم.
جوان آنلاین: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر یک روزه خود به کشور سوریه در نشست مشترک خبری با محمد جهاد اللحام رئیس مجلس این کشور، به جایگاه سوریه در مقابله با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: سوریه یکی از کشورهای پیشرو در مبارزه با اسرائیل بود آن هم در زمانی که بسیاری از کشورهای منطقه خود را به خواب زده بودند، در همان شرایط سوریه در صف اول مبارزه با این رژیم قرار داشت.

وی با بیان اینکه ما فداکاری‌های ملت سوریه را در جنگ علیه اسرائیل و همچنین جنگ‌های دهه اخیر و همچنین 33 روزه و 22 روزه فراموش نمی‌کنیم، اظهار داشت: بسیاری از کشورهایی که امروز فقط سخنرانی می‌کنند و ادعای مبارزه با رژیم صهیونیستی را دارند در جنگ 33 روزه و 22 روزه یا سکوت کرده و یا به این رژیم کمک کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فکر می‌کنم سوریه در شرایط کنونی تاوان ایستادگی برابر رژیم صهیونیستی را می‌دهد و به همین دلیل معتقدیم که باید در کنار دولت و ملت سوریه ایستاد و از آنها حمایت کرد.

لاریجانی با تأکید بر اینکه این حمایت به معنای عدم وجود مشکل در این کشور نیست، اظهار داشت: ممکن است اشکالاتی وجود داشته باشد که قطعاً باید حل شود اما اشکالات در مسائل مربوط به دموکراسی با توپ و تانک حل شدنی نیست.

وی ادامه داد: در 4 سالی که ملت و دولت سوریه برابر تروریست‌ها مقاومت می‌کنند مسائل مهمی مکشوف شد؛ نکته اول اینکه این تروریست‌هایی که 4 سال است با دولت سوریه به ادعای ایجاد دموکراسی می‌جنگند وارد عراق شدند و آنجا را نیز اشغال کردند در حالی که در عراق مشکل دموکراسی وجود نداشت.

رئیس مجلس ادامه داد: این نشان می‌دهد که مشکل چیز دیگری است و این همان حرفی بود که ما از همان ابتدا می‌‌زدیم و می‌گفتیم موضوع تروریست‌ها و برخی از کشورها دموکراسی نیست.

لاریجانی افزود: ما خطاب به کشورهای حامی این تروریست‌ها می‌گفتیم که شما این گروه‌های تروریستی را ایجاد می‌کنید ولی در آینده نمی‌توانید آنها را کنترل نمایید.

وی اظهار داشت: این سؤال مهمی است که در منطقه ما به وجود آمده که چرا هر کشوری که آمریکایی‌ها و کشورهای غربی در آن دخالت می‌‌کنند پس از این دخالت یک گروه تروریستی از آنجا برمی‌خیزد؛ آمریکایی‌ها در افغانستان دخالت کردند و یک گروه تروریستی از آنجا برخواست و همچنین در سوریه و عراق نیز دخالت کردند و بعد از آن داعش به وجود آمد.

لاریجانی نگاه آمریکا به مسئله تروریست را یک نگاه تاکتیکی خواند و افزود: این نوع نگاه یک اشتباه استراتژیک است و حالا آرام آرام متوجه می‌شوند که چه بلایی را برای جهان ایجاد کرده‌اند.

وی خطر گروه‌های تروریستی و توطئه‌های آمریکا را به کشورهای اسلامی گوشزد کرد و اظهار داشت: آمریکایی‌ها آتش ایجاد کرده و مشکلاتی را برای منطقه به جای می‌گذارند و برخی کشورهای مسلمان منطقه باید متوجه باشند که بی‌جهت مشکلاتی را برای برادران خود در منطقه ایجاد نکنند و به بهانه مسائل فرقه‌ای به جان هم نیفتند.

وی با اشاره به بیانات امام راحل(ره) مبنی بر برادر بودن تمام فرقه‌های اسلامی، تصریح کرد: امروز اهمیت این کلام امام(ره) را در جامعه اسلامی بیشتر از قبل می‌بینیم؛ امیدوارم در این جریان جدید که در منطقه آغاز شده بسیاری از ناخالصی‌ها از بین برود و روحیه اخوت، وحدت و یکپارچگی در امت اسلامی جایگزین رفتارهای تکفیری شود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار