کد خبر: 693236
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به تمهیدات صنعت هوایی برای جلوگیری از تاخیر و کنسلی پروازها در زمستان، گفت: شرکت‌های هواپیمایی باید یک نفر پاسخگو را در فرودگاه‌ها داشته باشند.
مهر: محمد علی ایلخانی در مراسم رونمایی از دستورالعمل تاسیس و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی، اظهار داشت: این دستورالعمل جدید فرصت خوبی برای شرکت‌ها فراهم می کند تا راجع به هزینه های فرودگاهی در طرح توجیه اقتصادی خود بررسی و توجه بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در 15 سال گذشته سعی کردیم ضرر شرکت‌های فرودگاهی را از محل درآمدهای فراپروازی تامین کنیم، گفت: اما در حال حاضر باید درآمدهای فراپروازی را هم خرج تجهیزات فرودگاهی کنیم، زیرا با توجه به افزایش پروازهای بین الملل، سیستم‌های کنونی ما توانایی پذیرش بیش از این رقم را ندارند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه روز گذشته 1700 پرواز داخلی و بین المللی پردازش شد، گفت: پس از مذاکرات با گروه 1+5 اقبال عمومی برخی شرکت‌های سازنده اروپایی نسبت به تجهیز فضای کشور ایجاد شده است .

ایلخانی افزود: فرودگاه‌ها باید خودگردان عمل کنند که عمده درآمد آنها 90 درصد مربوط به عوارض نشست و برخاست هواپیما و عوارض مسافری و 10 درصد درآمدها غیر از هوانوردی است.

وی با اشاره به اینکه هزینه شرکت‌های هواپیمایی 4 درصد برای نشست و برخاست است، افزود: در اکثر فرودگاه‌های کشور این عوارض را تا 60 درصد تخفیف می‌دهیم اما درخواست دارم که شرکت‌های جدید التاسیس این هزینه را به موقع بپردازند.

ایلخانی، مهمترین موضوع را تمرکز خدمات فرودگاهی در مجموعه فرودگاه‌های کشور دانست و گفت: شرکت‌های هواپیمایی جدید باید خدمات فرودگاهی را خریداری کنند و همچنین باید بازنگری در بخش کترینگ هواپیماهای خود داشته باشند، زیرا الان کترینگ از داخل شهر به فرودگاه‌ها آورده می‌شود که مغایر با توصیه‌های بین المللی است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت فرودگاه‌ها 80 میلیون نفر مسافر است که امسال 43 میلیون مسافر را پذیرش کردیم، بیان کرد: پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال‌جاری میزان ظرفیت به 48 میلیون نفر مسافر برسد. این در حالی است که در فرودگاه مهرآباد، فرودگاه امام خمینی (ره) و مشهد مقدس ظرفیت اشباع شده داریم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور به فراخوان توسعه ترمینال بین المللی مشهد اشاره کرد و گفت: این ترمینال بین المللی به مساحت 40 هزار متر مربع ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های هواپیمایی باید یک نفر را در فرودگاه‌ها برای پاسخگویی به مسافران در مواقع تاخیر بگذارند، افزود: وزیر دستور وحدت رویه عملیات شرکت‌های هواپیمایی را صادر کرده است تا از تاخیر و کنسلی پروازها جلوگیری شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار