کد خبر: 693199
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود از مفید بودن تمام نشست‌های هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ در ژنو خبر داد.
تسنیم: جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشستی خبری اعلام کرد که تمام نشست‌های میان ایران و گروه 1+5 در ژنو به منظور حل موضوع هسته‌ای ایران مفید بوده‌اند. وی همچنین از برگزاری جلسات بعدی در اواسط ژانویه خبر داد و درمورد تاریخ دقیق آن نیز اعلام کرد که تاریخ آن هنوز نهایی نشده است.

این درحالی است که دیپلمات‌ها ماه مارس (اواسط اسفند) را برای دستیابی به توافقی کلی هسته‌ای تعیین کرده‌اند. انتظار می‌رود تا آن زمان چندین دور مذاکره بین ایران و گروه 1+5 در قالب‌های مختلف انجام شود تا در نهایت وزرای خارجه بار دیگر در زمستان گرد هم آیند.

در مذاکرات ژنو (15 الی 17 آذر) علاوه بر آمریکا و متحدین سنتی ایران یعنی چین و روسیه با نماینده فرانسه نیز دیدار شد. فرانسه در بین کشورهای اروپایی سخت‌ترین مواضع را در مذاکرات اتخاذ کرده است و حتی خبرگزاری فرانسه در گزارشی که چندین روز پیش منتشر شد از اختلاف‌نظر بین این کشور و آمریکا درباره مذاکرات خبر داد. چنین ادعا شده که پاریس نگران مواضع سهل‌گیرانه واشنگتن در مذاکرات است.

دیپلمات‌ها اعلام کرده‌اند قصد دارند تا ماه مارس یعنی اواسط اسفند به توافق سیاسی و کلی درباره برنامه هسته‌ای ایران دست یابند و پس از آن طی فرصت باقی‌مانده تا اوایل تیر ماه جزئیات این توافق را مکتوب سازند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار