کد خبر: 693154
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷
چهار روز پس از گروگانگيري در سيدني كه منجر به كشته شدن سه نفر شد، استراليا با يك تراژدي ديگر روبه‌رو شد و اين بار هشت كودك ۱۸ ماهه تا ۱۵ساله توسط افراد ناشناس در خانه‌اي در شهر كايرنز كشته شدند.
چهار روز پس از گروگانگيري در سيدني كه منجر به كشته شدن سه نفر شد، استراليا با يك تراژدي ديگر روبه‌رو شد و اين بار هشت كودك ۱۸ ماهه تا ۱۵ساله توسط افراد ناشناس در خانه‌اي در شهر كايرنز كشته شدند.
پس از حادثه گروگانگيري روز سه شنبه گذشته در سيدني، استراليا بار ديگر شاهد جنايتي ديگر بود كه طي آن هشت كودك توسط افراد ناشناس كشته شدند. نيروهاي پليس شهر كايرنز در شمال استراليا روز جمعه پس از حضور در محله مانورا در حومه شهر كايرنز در شمال استراليا كه زن زخمي در آنجا بود با ورود به خانه با جنازه هشت كودك روبه‌رو شدند كه با ضربات چاقو به قتل رسيده بودند. به گزارش يك روزنامه محلي احتمالا خفه شده‌اند. محقق ارشد پليس اين شهر از ذكر جزئيات اين ماجرا خودداري كرده و تنها گفته: «ما با يك مورد بسيار بسيار ناراحت‌كننده روبه‌رو هستيم اما شرايط تحت كنترل است و در حال حاضر خطري وجود ندارد». زني كه خود را دخترعمو يا دخترخاله زن زخمي معرفي كرده به پليس گفته كه كودكان كشته‌شده خواهر و برادر هستند و برادر ۲۰ ساله آنها وقتي به خانه آمده جنازه‌ها را پيدا كرده است. پليس از اين حادثه به عنوان «فاجعه» نام برده و به مردم اطمينان داده كه فعلاً جاي نگراني براي عموم نيست. حوادث اخير در استراليا سبب شده تا اين كشور برنامه‌هاي جديدي را براي مقابله با تروريست‌ها در عراق اتخاذ كند. از اين رو، نشريه الاهرام با تأكيد بر بزرگنمايي عامدانه حادثه تروريستي در سيدني در رسانه‌هاي غربي نوشت:غربي‌ها با بزرگنمايي قدرت و توان تروريستي داعش، به دنبال جلب حمايت افكار عمومي براي اعزام مجدد نيروهاي نظامي به منطقه هستند. اين نشريه مي‌افزايد: حمله گسترده تبليغاتي رسانه‌هاي غرب عليه داعش چيزي نيست، مگر بخشي از اقدامات دولت‌هاي غربي براي ايجاد رعب و وحشت در بين مردم و تأكيد بر اينكه هيچ راهي براي حمايت از شهروندان غرب نيست، مگر اعزام نيروي نظامي براي جنگ با داعش. زيرا دولت‌هاي غربي نيازمند حمايت مردم خود براي اعزام نيروهاي نظامي به خارج هستند و بايد از طريق گزارش‌هاي رسانه‌اي گسترده عليه داعش اين توجيه را ايجاد كنند. آزادسازي مناطق استراتژيك عراق از دست تروريست‌ها كه با همكاري نظامي ايران انجام شد رهبران غربي را به اين فكر انداخته تا براي اينكه بتوانند در برابر نفود فزاينده ايران در عراق موازنه‌اي ايجاد كنند، با حضور گسترده خود در منطقه بتوانند سهم بزرگي را در نبرد با داعش داشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار