کد خبر: 693138
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۲
معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: يك سوم توليد علم در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا، در ايران صورت مي‌گيرد.
معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: يك سوم توليد علم در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا، در ايران صورت مي‌گيرد.
«رضا ملك‌زاده» در آيين گراميداشت روز پژوهش در دانشگاه علوم پزشكي شيراز افزود: اكنون 60 هزار دانشمند برتر در دنيا فعاليت مي‌كنند كه از اين تعداد 88نفر آنان ايراني هستند و 18 نفر از آنها در عرصه علوم پزشكي مشغول به تحقيق و پژوهش هستند.
وي ادامه داد: نظام ارزشيابي و سنجش علم بايد بر اساس معيارهاي كيفي تغيير يابد و اين اقدام اكنون در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي آغاز شده است.
ملك‌زاده افزود: ايران از لحاظ تعداد مقاله‌ها در دنيا، رتبه هفدهم را در سال 2013 ميلادي به خود اختصاص داد و از نظر تعداد ارجاعات نيز در رتبه بيست و چهارم دنيا قرار گرفته است.
معاون وزير بهداشت بر لزوم افزايش بودجه پژوهش در دانشگاه‌ها تأكيد كرد و گفت: در كشورهاي مختلف دنيا، بودجه‌هاي متفاوتي براي امور پژوهشي در نظر گرفته شده و كشور كره جنوبي، از جمله كشورهاي برتر دنيا در اين زمينه محسوب مي‌شود.
ملك‌زاده ادامه داد: براي پيشرفت در امور پژوهشي، به دانشمنداني نياز داريم كه وقت كافي در اين زمينه صرف كنند و از سوي ديگر نيازمند تربيت نيروي پژوهشگر و محقق و جذب اعضاي هيئت علمي پژوهشي هستيم.
معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت همچنين در جمع پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشكي شيراز افزود: اين دانشگاه در زمينه تعداد مقاله‌ها و شاخص‌هاي استنادي دانشگاهي تيپ يك دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور در بانك اطلاعاتي «آي اس آي» رتبه سوم را كسب كرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار