کد خبر: 693010
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در دهمین کنفرانس مطبوعاتی سالانه روسیه سخنرانی کرد.
فارس: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در دهمین کنفرانس مطبوعاتی سالانه سخنرانی کرد.

بخش‌های اولیه این سخنرانی که شبکه راشاتودی آن را به‌طور مستقیم پخش کرد، به مسائل اقتصادی روسیه اختصاص داشت.

وی در این سخنرانی به نقش عوامل خارجی در بحران اقتصادی این کشور اشاره کرد و از کاهش قیمت نفت و گاز در بین این عوامل نام برد.

رئیس جمهور روسیه ضمن اذعان به مسائل و مشکلات موجود در اقتصاد کشورش تصریح کرد که درآمد روسیه از هزینه‌های این کشور بیشتر خواهد بود.

آقای پوتین تصریح کرد که بازیابی اقتصاد کشورش در بدترین حالت ۲ سال به طول خواهد انجامید.

وی همچنین تاکید کرد که از سه‌ماهه نخست سال آینده میلادی، بهبود وضعیت اقتصادی کشورش آغاز خواهد شد.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین ابراز داشت که بیشتر پیشنهادهای شرکت‌های خارجی به مسکو، سرمایه‌گذاری در فن‌آوری‌های پیشرفته نیست بلکه آنها به دنبال دریافت امتیاز در حوزه‌های نفت و گاز از روسیه هستند.

ولادیمیر پوتین همچنین تاکید کرد که کشورش به اندازه کافی ذخایر ارزی دارد و روبل دوباره خود را در برابر ارزهای خارجی بازخواهد یافت.

وی ضمن انتقاد از نزدیک شدن ناتو به مرزهای روسیه، آن را شبیه به بازسازی دیوار برلین دانست و تصریح کرد که کشورهای غربی پس از فروپاشی شوروی، خود را پیروز و امپراطور تلقی کردند.

پوتین در پاسخ به سوالی در خصوص حضور سربازان کشورش در شرق اوکراین تاکید کرد که کسانی که به طور داوطلبانه به این جنگ می‌پیوندند، مزدور نیستند چرا که کسی پولی به آنها پرداخت نمی‌کند.

وی با تصریح به اینکه این دولت اوکراین بود که نیروهای نظامی به شرق این کشور اعزام کرد، نه روسیه، تاکید کرد که مشکلات اقتصادی روسیه بهای بازگرداندن شبه‌جزیره کریمه به روسیه نیست.

آقای پوتین در بخش دیگری از این کنفرانس خبری تاکید کرد که تحریم‌های ضد روسی غرب، نه یک اقدام تنبیهی در خصوص اقدام روسیه در شبه‌جزیره کریمه، بلکه مقابله با تلاش‌های روسیه برای تحکیم هویت ملی این کشور است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار