کد خبر: 692920
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۴
نايب رئيس مجلس:
نايب رئيس مجلس با تأكيد بر اينكه مشكلات كشور ما ناشي از نوسان قيمت نفت يا تحريم نبوده بلكه به علت تصميمات غير علمي است، ‌گفت: هر انسان هوشمندي رمز عزت اسلام و ايران را قرار گرفتن آن به عنوان محور امنيت منطقه و ثبات خاورميانه مي‌داند.
به گزارش رسا، حجت الاسلام سيد محمد حسن ابوترابي فرد روز گذشته در مراسم گراميداشت وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامي كرمان، با اشاره به اهداف مختلف وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: كشور ما امروزه نماد روشني از وحدت حوزه و دانشگاه است؛ رهبري ما فقيهي تربيت شده در محضر قرآن و عترت و نماد تفكر بالنده از حوزه دين بوده و بازو‌هاي ياري كننده ايشان نخبگان حوزه و دانشگاه هستند.
وي با بيان اينكه هيئت دولت نيز نماد وحدت حوزه و دانشگاه است، اظهار داشت: بنده كه در چهار دوره در مجلس حضور دارم شاهد بودم بسياري از تربيت شدگان حوزه و دانشگاه براي دستيابي به اهداف نظام بدون كمترين زاويه حركت مي‌كنند و اندوخته‌هاي علمي و ظرفيت‌هاي انساني خويش را در اختيار نظام و اهداف آن قرار دادند. نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: اراده نظام بر ارتقاي جايگاه تربيت شدگان حوزه و دانشگاه در مديريت كشور است به طوري كه اولا ظرفيت علمي اخلاقي و مديريتي تربيت شدگان دو نهاد را بالا برده و همچنين باعث ارتقاي تعامل و همكاري آنها براي مسئوليت بزرگي كه دارند مي‌شود.
وي با اشاره به بعد ديگري از وحدت حوزه و دانشگاه، تصريح كرد: ديدگاه ديگر وحدت حوزه و دانشگاه را مي‌توان به پيوند علم و دين تفسير كرد؛ در يك نگاه كلان صاحبنظران اجتماعي، سياسي و فرهنگي حوزه را نماد دين باوري و دينداري و دانشگاه را نماد علم محوري و دانش مداري دانسته اند؛ اين سخن قابل نقد است.
حجت الاسلام ابوترابي در ادامه با بيان اينكه همه دستاورد‌هاي نظام اسلامي بر اساس وحدت علم و دين است، تصريح كرد: دفاع مقدس تجسم پيوند علم و دين بوده زيرا اگر اعتقاد و باور بدون دانش در مقابل سلطه‌هاي شيطاني قرار مي‌گرفت قطعا مغلوب مي‌شد؛ سردار سليماني نماد پيوند علم و دين است زيرا در سخت‌ترين صحنه‌هاي نبرد جنگيده و دشمن را به زانو در آورده است.
نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي گفت: اختلافات سياسي ما عموما ريشه در دانش و علم نداشته بلكه ريشه در جهل دارد؛ اگر خواهش‌هاي نفساني را كنار بگذاريم و تسليم حقايق ناب علمي شده و بر اساس ارزش‌ها قدم برداريم اختلافات ما به حداقل مي‌رسد. حجت الاسلام ابوترابي فرد در پايان با اشاره به اقتدار جمهوري اسلامي، گفت: هر انسان هوشمند رمز عزت اسلام و ايران را قرار گرفتن آن به عنوان محور امنيت منطقه و ثبات خاورميانه مي‌داند؛ مشكلات كشور ما به دليل نوسان قيمت نفت و تحريم نيست بلكه به دليل تصميمات غير علمي است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار