کد خبر: 692917
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶
نوبخت: آنها كه قرارگاه خاتم را رقيب بخش خصوصي مي‌دانند يا ناآگاهند يا مغرض
قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا(ص) بدون داشتن رويكرد اقتصادي به طرح‌ها، با نجابت به دنبال ياري رساندن به دولت است.
قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا(ص) بدون داشتن رويكرد اقتصادي به طرح‌ها، با نجابت به دنبال ياري رساندن به دولت است.

محمدباقر نوبخت، معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور ديروز در يازدهمين همايش سراسري فرماندهان و مديران قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا‌(ص) افزود: دولت مصمم است در هر شرايطي حتي افت شديد قيمت نفت براي عمران و سازندگي كشور هزينه كند.

وي با اشاره به ايفاي نقش قرارگاه خاتم‌الانبيا(ص) در عرصه سازندگي كشور گفت: كساني كه ندانند يا مغرض باشند و تصور كنند پتانسيل بزرگ قرارگاه كه بعد از دوران دفاع مقدس در خدمت توسعه كشور قرار گرفت رقيب بخش خصوصي است، يا ناآگاهند يا مغرض و مي‌خواهند تحريك كنند.

سخنگوي دولت افزود: بنده به عنوان مسئول برنامه‌ريزي كشور با آگاهي عرض مي‌كنم به هيچ وجه قرارگاه، رقيب بخش خصوصي نيست. نوبخت خاطرنشان كرد: ما معتقد نيستيم كه قرارگاه با پيشينه، ريشه و ظرفيت فوق‌العاده‌اي كه دارد در تقابل با بخش خصوصي به عرصه بيايد؛ كدام بخش خصوصي است كه بيش از 2 ميليارد دلار از دولت مطالبه داشته باشد و همچنان پاي كار بايستد اين مسئله چيزي جز روحيه و عرق رزمندگي و دلاوري نيست.

 وي در ادامه تصريح كرد: قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا(ص) رويكرد اقتصادي و انتفاعي به طرح‌ها نداشته و با نجابت درصدد ياري رساندن به دولت است. نوبخت با بيان اينكه دولت و قرارگاه در عرصه سازندگي كشور در كنار يكديگر قرار گرفته‌اند، گفت: ما همه فرزندان اين ملتيم و اگر دشمن تصور كند با تحريم‌هاي ظالمانه مي‌تواند ما را از پيگيري مطالبات ملت مأيوس كند، در اشتباه است. معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور با بيان اينكه قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا‌(ص) از نظر دولت يك پيمانكار نيست، اظهار داشت: قرارگاه ظرفيت بزرگ فني و مهندسي كشور است كه به كمك دولت مي‌آيد.

سخنگوي دولت در پايان با اشاره به توانمندي قرارگاه در راه‌سازي، توسعه زيربناها و تأسيسات نفت و گاز گفت: امروز دولت و قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا(ص) پيمان مجددي با يكديگر خواهند داشت؛ كار بزرگي پيش رو داريم به دليل آنكه قرار نيست در برابر دشمن كوتاه بياييم و مي‌خواهيم پيشرفت كنيم.

قرارگاه خاتم مجموعه معتمد نظام است

سپاه هميشه در اجراي مأموريت‌ها روحيه دريادلي داشته و جريان مورد اعتماد كشور است.
علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز طي سخناني در اين همايش با يادآوري روحيه دريادلي سپاه پاسداران از ابتداي پيروزي انقلاب گفت: آن زمان عده‌اي احساس نياز كردند كه بايد براي دفع خطرات، كاري آغاز كنند و اين روحيه دريادلي موجب حركت سپاه و اوج‌گيري آن شد.

لاريجاني به شرايط پس از جنگ و تأكيد فرماندهان سپاه متناسب با اين شرايط اشاره كرد و گفت: ترديد‌هايي در سيستم ديواني كشور براي واگذاري پروژه‌هاي عمراني به سپاه به علت بي‌تجربگي در اين امر وجود داشت و كارها را در نظام اداري به سپاه واگذار نمي‌كردند اما شما كار را با پشتكار پيش برديد و طرح‌هاي عظيمي خلق شد.
وي سامان دادن طرح‌هاي دشوار از سوي قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا را سرمايه‌اي براي اين نهاد برشمرد و با تأكيد بر اينكه كسي در بالندگي قرارگاه ترديد ندارد، گفت: همانطور كه سردار عبداللهي عنوان كردند، ميان قرارگاه و دولت همكاري وجود دارد كه بايد از اين ظرفيت استفاده شود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود ضرورت تداوم درك عميق در سپاه را مورد اشاره قرار داد و با تأكيد بر اينكه امروز مهم‌ترين مقوله‌اي كه دشمن در قبال كشورمان دنبال مي‌كند موضوع اقتصادي است، گفت: روحيه سازندگي و سياست‌هاي نجات‌بخش اقتصاد مقاومتي كه از سوي مقام معظم رهبري ابلاغ شده است راه‌حل مقابله با اين فشار اقتصادي است.

قرارگاه سازندگي كشور را از تنگناها عبور داده است

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز با بيان اينكه قرارگاه سازندگي خاتم، كشور را از تنگناهاي سختي عبور داده است، گفت: عملكرد قرارگاه به ديگران درس مي‌دهد كه نيروهاي نظامي بدون سابقه كار پيمانكاري چگونه اقدامات تحولي را انجام داده‌اند.
محسن رضايي افزود: قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا(ص) نهادي برگرفته از انقلاب اسلامي است كه به منظور پاسداري از همان ارزش‌هاي انقلابي شكل گرفته است.

وي با اشاره به نقش قرارگاه در عرصه اقتصاد مقاومتي گفت: قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا(ص) بايد با بازنگري در گذشته، خود را براي مشاركت فعال در جبهه اقتصاد مقاومتي آماده كرده نقش خود را در اين عرصه شناخته و به ايفاي نقش بپردازد.

وزير نفت: قرارگاه خاتم شايسته تقدير است

وزير نفت با بيان اينكه موفقيت قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا(ص) موفقيت وزارت نفت است، گفت: فعاليت‌هاي قرارگاه در حوزه نفت و گاز و پتروشيمي در سطح بالايي از مديريت و مهندسي قرار دارد.

مهندس بيژن نامدار زنگنه با يادآوري فعاليت‌هاي قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا(ص) از «‌سد كرخه‌» به عنوان اولين، بزرگ‌ترين و تعيين‌كننده‌ترين پروژه‌اي كه قرارگاه با اجراي آن موجوديت خود را به اثبات رساند ياد كرد. وي با بيان اينكه قرارگاه را مانند فرزند خود مي‌دانم، گفت: به طور روزانه فعاليت‌هاي قرارگاه را در فاز 15 و 16 پارس جنوبي پيگيري مي‌كنم. در مجموعه قرارگاه كارهاي بزرگ و اقدامات مؤثري به انجام مي‌رسد كه شايسته تقدير است.

وزير نفت خاطرنشان كرد: اندازه و كيفيت فعاليت‌هاي قرارگاه فراتر از حد بخش خصوصي بوده و قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا(ص) هيچ‌گاه رقيب بخش خصوصي نيست. وي با بيان اينكه فعاليت‌هاي قرارگاه در حوزه نفت و گاز فعاليت‌هايي در سطح بالاي مديريت و مهندسي است، گفت: قرارگاه خاتم‌الانبيا(ص) در راستاي توسعه فعاليت‌هاي خود مي‌بايست بازارهاي جديد را مورد توجه قرار دهد. وي در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: همان تفكري كه پشت سر تروريسم و داعش بوده، امروز كاهش قيمت نفت را دنبال مي‌كند اما ما از مواضع خود كوتاه نمي‌آييم.

 به رغم محدوديت‌ها هيچ پروژه‌اي را تعطيل نكرده‌ايم

با وجود همه مشكلات، كمبود بودجه، نقدينگي و تحريم‎ها، تاكنون هيچ پروژه‌اي را تعطيل نكرده‎ايم. سردار سرتيپ عبداللهي در يازدهمين همايش فرماندهان و مديران قرارگاه خاتم‌الانبيا افزود: امروز اين قرارگاه بستري را فراهم كرده است تا از ظرفيت‎ها و قابليت‎هاي كشور استفاده كند و به عنوان قوي‌ترين قرارگاه سازندگي كشور است.

وي ادامه داد: اكنون بحث مهار آب‎هاي مرزي مطرح است كه با مهار اين آب‌ها مي‎توانيم مشكل كمبود آب را حل كنيم يا در بحث ميادين مشترك نفت و گاز بايد اقدامات جدي‎تري صورت گيرد. اكنون برداشت مشترك ما از ميعانات گاز چقدر است و قطر چقدر از آن برداشت مي‌كند؟ همه آنها دغدغه ماست. وي افزود: پارس جنوبي بيش از 75 تا 80 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و با تكميل آن 170 ميليارد عايد كشور مي‎شود. عبداللهي افزود: محدوديت‎هايي كه در داخل وجود دارد بيشتر از تحريم‎ها ما را آزار مي‎دهد چون تاكنون مشكلي در پيشرفت پروژه‎ها نداشتيم طوري كه در سال گذشته، 64 پروژه را به بهره‎برداري رسانديم و پيش‎بيني مي‎كنيم امسال نيز 32 پروژه را به بهره‎برداري برسانيم.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار