کد خبر: 692916
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۲
با حضور آیت‌الله محمدی‌ری‌شهری
نرم‌افزار حدیث اهل بیت (ع) با حضور آیت‌الله محمدی‌ری‌شهری، رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث رونمایی شد.
آیت‌الله محمد محمدی‌ری‌شهری، رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث امروز در دومین جشنواره پژوهشی پژوهشگاه قرآن و حدیث که در تالار شیخ صدوق موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار شد، با اشاره به مسائل پژوهشی اظهار کرد: کاربردی کردن پژوهش‌ها باید در نظر گرفته شود و پژوهش‌ها در زمینه‌هایی باشد که مشکلات جامعه را برطرف کند، بنابراین باید روی آن مجموعه پژوهشگاه‌ها سرمایه‌گذاری کند و دانشگاه نیز به این سمت و سو برود.

وی خاطرنشان کرد: اکثر پایان‌نامه‌ها آن طور که باید و شاید قابل استفاده نیست، نه علمیت فرد را نشان می‌دهد و نه می تواند به درد جامعه بخورد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه نیز در این مراسم با بیان اینکه فعالیت در زمینه حدیث و معارف کار بسیار ارزنده‌ای است، گفت: هر کس در زمینه معارف کار کند و هر کسی در این بخش زحمت بکشد کار خیلی سنگینی انجام داده و ارزنده است.

آیت‌الله رضا استادی خاطرنشان کرد: لازم است اگر در کارهایمان از کار کسی استفاده می‌کنیم حقش را ادا کنیم و این مسئله اخلاقی محسوب می‌شود.

نرم افزار حدیث اهل بیت (ع) در این مراسم با حضور آیت‌الله ری‌شهری و آیت‌الله استادی رونمایی شد.

این نرم‌افزار مجموعه آثار پژوهشگاه قرآن و حدیث بوده که دسترسی به 147 عنوان کتاب در 315 جلد با محوریت حدیث اهل بیت (ع) با موضوعاتی مانند قرآن و تفسیر، تاریخ و سیره معصومان، کلام و عقاید، فقه، ادعیه، اخلاق، فضائل و مناقب، جوامع حدیثی، فقه الحدیث، درایه، گزیده متون حدیث، شرح حدیث، نقد حدیث، غریب الحدیث، مکاتب حدیثی، رجال(مبانی، زندگی‌نامه راویان، ضعفا و کتب تحقیقی رجالی) اقتصاد،‌ روانشناسی، جامعه‌شناسی، معرفی منابع،‌ موسوعه‌ها و ‌تک‌نگاری‌های موضوعی را فراهم می‌کند.

جست‌وجو به روش‌های گوناگون در الفاظ، عبارات متن و فهرست کتاب‌های برنامه،‌ متن قرآن کریم به همراه ترجمه و امکان جست‌وجو در آیات، دسترسی آسان کاربران و پژوهشگران به آیات موجود در متون برنامه به همراه مطالب مربوط به آنها، ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت‌نامه، امکان دسترسی به ریشه و مشتق کلمات و قابلیت‌های پژوهشی به همراه امکانات، یادداشت‌برداری، ذخیره‌سازی و ویرایش و چاپ متن را ایجاد کرده است.

در این مراسم از پژوهشگران موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث نیز تجلیل شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار