کد خبر: 692901
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳
نايب رئيس كميسيون اصل۹۰ مجلس شوراي اسلامي:
پرونده كارت‌هاي معافيت جعلي بازيكنان فوتبال با اظهارات اخير حجت‌الاسلام حميد‌ رسايي نماينده مجلس و نايب رئيس كميسيون اصل ۹۰ و مسئول رسيدگي به پرونده فساد در فوتبال، مبني بر اينكه نه‌تنها فوتباليست‌ها بلكه در ميان هنرپيشه‌ها نيز افرادي هستند كه چنين تخلفاتي را انجام داده‌اند، وارد ابعاد تازه‌تري شده است.
مصطفي شاه‌كرمي
پرونده كارت‌هاي معافيت جعلي بازيكنان فوتبال با اظهارات اخير حجت‌الاسلام حميد‌ رسايي نماينده مجلس و نايب رئيس كميسيون اصل ۹۰ و مسئول رسيدگي به پرونده فساد در فوتبال، مبني بر اينكه نه‌تنها فوتباليست‌ها بلكه در ميان هنرپيشه‌ها نيز افرادي هستند كه چنين تخلفاتي را انجام داده‌اند، وارد ابعاد تازه‌تري شده است.
بيش از يك سال است، ‌پرونده فساد در فوتبال در كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي در حال پيگيري است و تا كنون ابعاد گوناگوني از حجم فساد‌هاي روي داده در اين بخش عنوان شده است؛ اما با نزديك شدن به مراحل نهايي ابعاد جديدي از اين پرونده روشن شده است. تا كنون در اين پرونده به اتهامات زيادي رسيدگي ‌و برخي زواياي آن اعلام شده است. همچنين مشخص شده است كه برخي از بازيكنان كارت‌هاي پايان خدمت جعلي داشته‌اند يا برخي از آنها درگير پرونده فرار مالياتي هستند. حال با گذشت زمان و بررسي ابعاد وسيع‌تري از اين جريان مشخص شده ‌كه به غير از بازيكنان، افراد ديگري نيز از كارت پايان خدمت جعلي استفاده كرده‌اند.
حميد رسايي، نايب رئيس كميسيون اصل ۹۰ و مسئول رسيدگي به پرونده فساد در فوتبال ‌با اشاره به اين موارد‌ اظهار مي‌دارد: بنا‌بر ‌گزارش‌‌هاي دريافتي‌ ‌از سازمان مالياتي‌ تاكنون ۲۷۰ نفر از اهالي فوتبال شامل بازيكنان، مربيان و كادر فني به دليل عدم پرداخت ماليات و فرار مالياتي ممنوع الخروج شده‌اند. بيش از ۱۳۰ ميليارد تومان مبلغ بدهي باشگاه‌ها و بازيكنان و كادر فني به سازمان مالياتي است كه بخشي از اين مبالغ از سال ۸۰ تاكنون پرداخت نشده‌ و اين در حالي است كه همواره از قشرهاي مختلف جامعه ماليات قانوني كسر مي‌شود.
وي با اشاره به عملكرد سازمان مالياتي مي‌گويد: اين سازمان از سال ۸۹ به بعد عملكرد خوبي در پيگيري امور مالياتي در اين حوزه داشت؛ اما قبل از آن به دليل دوگانگي در برخورد با ورزشكاران حرفه‌اي، سبب شده تا عده‌اي از اين وضعيت سوء‌استفاده كنند.
نايب‌رئيس كميسيون اصل ۹۰ در خصوص وضعيت بازيكناني كه با مدارك جعلي پايان خدمت يا كفالت و بيماري موفق به اخذ معافيت شده‌اند، خاطر ‌نشان مي‌كند: البته اين فقط بازيكنان فوتبال نبوده‌اند بلكه در ميان هنرپيشه‌ها، بازيكنان واليبال يا افراد ديگري هم بوده‌اند كه از طريق اين باند توانسته‌اند با مدارك جعلي معافيت و كارت پايان خدمت بگيرند، ولي چون اهالي فوتبال تعداد بالايي بودند و رسانه‌هاي زيادي به آن پرداختند، موضوع برجسته شد.  رسايي اظهار مي‌دارد: نظام وظيفه و ستاد كل نيروهاي مسلح در خصوص برخورد با اين موضوع و ابطال كارت‌هاي معافيت اين افراد و برخورد با عواملي كه در اين فساد نقش داشتند، به خوبي عمل كرد؛ اما ‌اين بازيكناني كه سرباز شده‌اند و عده‌اي تلاش مي‌كردند تا دوره سربازي آنها را در تيم‌هاي نظامي قرار دهند، ‌در جلساتي ‌با مسئولان مربوطه ‌‌‌پذيرفتند ‌اين اقدام بر خلاف عدالت و به نوعي تشويق تخلف و تقلب است كه افكار عمومي آن را نمي‌پذيرد. براي همين، همه بازيكناني كه كارت‌هاي فاقد اصالت آنها باطل ‌و سرباز شده‌اند، بايد به سربازي بروند و نمي‌توانند دوره سربازي را هم با فوتبال بگذرانند.
با اين همه بايد منتظر ماند و ديد كه آيا اسامي هنرمندان متخلف رسانه‌اي مي‌گردد يا خير؟ يا اينكه واكنش احتمالي آنها به اين اظهارات چه مي‌باشد؟!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار