کد خبر: 692845
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
گزارش «جوان» از مراسم رونمايي از انيميشن «فرزندان آفتاب»
مديرعامل بنياد روايت در مراسم رونمايي از مجموعه انيميشن «فرزندان آفتاب» با اشاره به هزاران سوژه‌اي كه برگرفته از فرهنگ غني كشور مي‌‌توان به انيميشن تبديل كرد از دشواري‌هاي توليد يك انيميشن سخن گفت.
الناز خمامي‌زاده
به گزارش «جوان»، مراسم رونمايي از انيميشن «فرزندان آفتاب» محصول مشترك بنياد فرهنگي روايت در مركز پويانمايي صبا شامگاه سه‌شنبه 25 آذر با حضور حسين ساري رئيس اسبق مركز پويانمايي صبا و مدير سابق شبكه پويا، جباري مديرعامل بنياد روايت، حجت‌الاسلام افضل بيگي نماينده ولي فقيه در بنياد روايت، علي نوري اسكويي تهيه‌كننده انيميشن، علي احمدي و مسعود حمزه‌اي و ديگر عوامل اين مجموعه و اهالي رسانه با اجراي رسالت بوذري در تالار اسوه برگزار شد.
جواد جباري در اين مراسم با بيان اينكه آغاز كار در مجموعه «فرزندان آفتاب» سه سال پيش بوده است، اظهار كرد: برادر عزيزمان اسكويي و همكاران او كار را با نگارش فيلمنامه آغاز كردند بنا داشتيم كاري طولاني و پرقسمت با موضوع ارزش‌هاي انقلاب و رخدادهاي تاريخي توليد كنيم. مراحل نگارش خسته‌كننده و طولاني بود اما سرانجام متني با رعايت همه اصول روانشناختي نوشته شد.
وي تأكيد كرد: مخاطب اصلي ما كودكان و نوجوانان هستند كه سرمايه‌هاي آينده كشور به حساب مي‌آيند و براي كار فرهنگي در اولويت قرار دارند چراكه مستعدترين ذهن براي پذيرش مطالب را دارند اگر براي طيف نونهالان كار فرهنگي درست انجام دهيم آنها در آينده با مسائلي كه به شكل تحريف شده به آنها ارائه مي‌شود با آگاهي برخورد مي‌كنند.  مديرعامل بنياد روايت با تأكيد بر اينكه فرزندان آفتاب از حيث هنر پويانمايي هم ارزشمند و فاخر است، يادآور شد: زماني كه درباره اين اثر حرف مي‌زنيم بحث بر سر هزار و ۸۰ دقيقه توليد است كه در ابتدا مطمئن نبوديم به سرانجام مي‌رسد يا خير اما انرژي‌اي كه تهيه‌كننده اثر داشت به ما ثابت كرد كار نشد ندارد و اگر به جوانان توانمند كشور اعتماد شود اتفاقات خوبي مي‌افتد. امروز در حقيقت از اين باور رونمايي مي‌كنيم.
جباري با اشاره به ۵۲ قسمتي كه در اين مراسم رونمايي مي‌شود، گفت: در فراز تاريخي كه كار به آن مي‌پردازد صدها و شايد هزاران انيميشن مي‌توان توليد كرد. ما از فرهنگ غني برخوردار هستيم و مباحث انقلاب و حوزه مقاومت بسيار گسترده است ما هزاران پروژه داريم كه مي‌توانيم آنها را دستمايه كار قرار دهيم در حالي كه در كشورهاي ديگر اينگونه نيست و آنها به دنبال قصه‌پردازي و افسانه‌ها هستند اما ما با وجود سوژه‌هاي مربوط به انقلاب و دفاع مقدس مي‌توانيم تا ساليان سال توليد داشته باشيم.
در ادامه اسكويي تهيه‌كننده مجموعه «فرزندان آفتاب» نيز گفت: زماني كه ايده اوليه اثر توسط جناب جباري مطرح شد ما با كاري ملي و فاخر روبه‌رو بوديم و قرار بود بخش اعظمي از تاريخ معاصر براي اولين بار در مدياي انيميشن در قالب يك سريال تلويزيوني براي مخاطب كودك و نوجوان روايت شود. چندين جلسه طول كشيد تا چارچوب مناسبي براي قالب روايي اثر پيدا كرديم.
اسكويي افزود: ۵۲ قسمت اول مقدمه‌اي براي مجمموعه اصلي فرزندان آفتاب است و ما با خودمان گفتيم اگر قرار است افرادي را كه اكنون در حوزه‌هاي علمي افتخارآفريني مي‌كنند معرفي كنيم بهتر است ابتدا سرگذشتي از پدران آنها را بگوييم. در فصل دو سريال به مسابقات روباتيك و علمي مي‌پردازيم و با اثري به مراتب جذاب‌تر، ديدني‌تر و پرشور و هيجان‌تر روبه‌رو خواهيم بود
وي تهيه‌كنندگي را كاري پيچيده دانست و گفت: من با هنرمندان بخش‌هاي مختلفي در سريال‌هاي تلويزيوني يا برنامه‌هاي سينمايي برخورد داشته و كار كرده‌ام اما هنرمندان عرصه انيميشن بسيار دوست‌داشتني، پاك و باصفا هستند و صفاي آنها در كار نمود پيدا مي‌كند. فرزندان آفتاب نيز مصداق چنين نگاهي است به ويژه كه ما حوزه‌اي را مديريت مي‌كنيم كه متوسط سني فعالان آن ۳۰ سال است.
تهيه‌كننده فرزندان آفتاب تأكيد كرد: بيش از ۸۰ نفر از هنرمندان موفق كشورمان در بخش‌هاي مختلف درگير توليد اين كار شدند اثري كه بيش از ۱۰۰ كاراكتر اصلي و فرعي دارد و آقاي باشكندي مدير دوبلاژ كار براي پيدا كردن صداپيشه‌ها دچار مشكل شده بود كه اين حجم سنگين كار را نشان مي‌دهد. ما در حوزه انيميشن پيشرفت زيادي كرده‌ايم و هنرمندان كشورهاي ديگر كه من درجشنواره‌هاي گوناگون با آنها روبه‌رو شده‌ام به ما براي توليد سريال در قالب انيميشن غبطه مي‌خوردند. دوستان من مي‌دانند توليد ۱۰۸۰ دقيقه انيميشن آن هم با راندمان ماهي ۷۰ تا ۱۰۰ دقيقه نه فقط در ايران بلكه در دنيا كار بسيار پيچيده‌اي است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار