کد خبر: 692686
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
ابهري در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» عنوان كرد:
يك متخصص علوم رفتاري و آسيب شناسي اجتماعي معتقد است كه كمبود مراكز ترك اعتياد براي زنان باعث گرديده اين افراد با مراجعه به مراكز غيرقانوني مشكلات خود را اضافه كنند.
جوان‌آنلاين: دكتر مجيد ابهري در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» در خصوص گرايش جوانان به مواد مخدر و به ويژه شيشه اظهار داشت: با تغيير الگوي مصرف و گرايش معتادان به مصرف روانگردان ها مانند شيشه متاسفانه در حال حاضر 60 درصد از معتادان به مصرف شيشه و آمفتامين هاي ديگر روي آورده اند.
 

وي با اشاره به اينكه ترامادول و ديفنوسيناك از ديگر اقلام مصرفي معتادان است، تصريح كرد: 20 درصد از معتادان به شيشه را زنان تشكيل مي دهند كه اكثريت آنها فريب تبليغات دروغ شبكه هاي ماهواره اي و عوامل مافياي داخلي آنها را خورده و به بهانه لاغري و آب شدن چربي هاي اضافه به اين ماده مخدر معتاد گشته اند.
 
 
اين جامعه شناس و متخصص علوم رفتاري ادامه داد: شايعات بي اساس مبني بر ترك اعتياد مخدرهاي سنتي با شيشه باعث شده بعضي از معتادان به اين مسير كشيده شوند به طوري كه مواد مخدري مانند حشيش، گل، گرس و امثال آنها 10 درصد از افراد را معتاد و مبتلا گردانيده است. 
 
ابهري عنوان كرد: در حال حاضر به علت كنترل مرزها توسط نيروهاي ناتو و انباركردن ترياك در افغانستان اكثريت معتادان به علت گراني و مشكلات دسترسي مواد مصرفي خود را تغيير داده اند. از سوي ديگر كمبود مراكز ترك اعتياد براي زنان باعث گرديده اين افراد با مراجعه به مراكز غيرقانوني مشكلات خود را اضافه كنند.
 
اين آسيب شناس اجتماعي تصريح كرد: در حال حاضر ماده اي به نام " مفدورون " كه از طريق اينترنت با نام هاي نمك و گياه دارويي به فروش مي رسد از مشتقات گروه كاتكيون و يك ماده روانگردان است كه با اسامي ديگر مانند حباب، بادكنك ، ميو ميو و ميت به فروش مي رسد و تاثيرات آن درست مثل قرص هاي اكستازي بوده و باعث اختلال در عملكرد سيستم عالي مغز و اعصاب و مرگ هاي آني مي گردد.
 
وي افزود: در حال حاضر زنان معتاد به شيشه در گروه سني 20 تا 45 سال قرار دارند و 45 تا 60 سال زنان معتاد به ترياك و مشتقات آن هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار